De pianokruk - zin of onzin?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.541
Locatie
Zeist
Wie zit er bij het bespelen van zijn keyboard of synth op een pianokruk, of juist beslist niet? Wat zijn hier de ervaringen en meningen?
 
too unlimited :)
 
Hallo,

Ik heb een verrijdbare kantoorstoel zonder armleuningen.
Dus rugsteun en ook snel naar mijn anderen set.
Wel leuk voor quatre Main.een pianobankje.

Groeten van Andreos:)
 
Ik ben enige jaren geleden overgestapt van een ronde kruk naar een pianobankje en wil niet meer terug. Met een pianobankje kan ik veel beter ergonomisch verantwoord spelen. Kan ik echt merken aan mijn rug, houdt ik gew langer vol.

grtz Wan
 
ik niet, ik gebruik ergonomische burozetel op wielen, (duurzaam model) zit hele dag van links naar rechts te gaan in studio, klavieren, mixer...en ik leun soms ook graag is achterover :) heb wel nog een kleine vierkante kruk die ik gebruik als ik aan achterkant bezig ben van mixer/patch...
 
Is je bankje ook in hoogte verstelbaar?
Ja, ik heb dit bankje: K&M 14086

Ik heb ook een bureaustoel staan voor als ik geen piano speel, dan is een leuning wel weer lekker. En mijn belangrijkste spullen staan op een zit/sta bureau, afwisseling is fijn. Al jaren last van mijn rug en zo blijft het hanteerbaar.
 
Ik heb mijn rug aan gort.
Dus een directeursstoel met rugsteun en zonder armleuningen hier.
Mijn theorie hier achter ... als een krukje of zo, zonder rugondersteuning mij na een uurtje al opbreekt , kan het voor een ander ook niet goed wezen ;)
 
Van mijn rug heb ik gelukkig nog geen last. Mijn voornaamste probleem nu is dat ik het stoeltje niet ver genoeg van het keyboard af kan zetten zodat ik mijn armen voortdurend in een ongemakkelijke verkrampte houding heb.
 
Ik zit op een pianokruk. Een pianobank vind ik niet fijn, want die staat in een vaste positie. Mijn kruk is in hoogte verstelbaar (door te draaien) en kan ik daardoor draaien naar de kant waar ik moet wezen. Hij is alleen al wat ouder (jaar of 25+) en het mooie is er inmiddels dus wel vanaf.
 
Ik speel piano en synth. Voor het "echte werk" op de piano is een bankje een must.
Voor synth heb ik 't niet echt nodig. Hoewel de armleuningen van de bureaustoel wel wat in de weg zitten soms. Maar het is een compromis, want die leuningen heb ik weer hard nodig als ik een kwartslag draai naar de computer, voor steun onder de ellebogen. Zonder die steun is het echt niet verantwoord om veel met de muis te werken.
Alle piano pro's zitten op een bankje. Glenn Gould is een uitzondering, die zat altijd op een of ander gaar houten stoeltje, maar dat was sowieso een nutcase. :D
 
Voor synths een bureaustoel, voor piano een bank, want die rolt en schuift niet.
 
Een bureaustoel en een kruk. Allebei verrijdbaar en met een ring waar je je voeten op kunt zetten.
Het belangrijkste qua ergonomie is dat ik bij de laatste studio herziening alles op een dusdanige hoogte heb afgesteld dat ik met de stoel/kruk zittend kan werken, maar ook staand.
Die afwisseling is erg fijn gebleken, zo fijn zelfs dat ik volgende week een zit/sta bureau verwacht voor in de woonkamer (computer, vliegen).
 
Ik gebruik drumkrukjes. Die zijn stevig, tweedehands goedkoop, verstelbaar. Je kunt ze opklappen als ze in de weg staan. En je hebt van die fijne met stoffen motorzadel en rugleuning. Je kunt ze ook met gascylinder krijgen.
 
Moest het even opzoeken "drumkrukje", zoiets heb ik nu ook maar dan van hout.
 
Back
Top