Gloomy - Céline

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.113
Locatie
België
This song is about the telephone fraud I experienced in November 2022. She was so beautiful, she was so sweet. She forwarded videos of her son saying hello to me. She stopped video conferencing. Then she pulled a picture of an empty fridge and said she and her son were hungry. I had to go to the nearest tobacconist and transfer her some money. I said I wanted to videoconference with her first, but she kept holding back. I should have known. We spent 3 days together. But don't worry, Gloomy has learned a lesson :-) Keep on smiling, keep on smiling...

Wat vinden jullie ervan?

 
Dank jullie wel jongens, ik heb er nog een tweetal uurtjes aangewerkt, sidechaining, enz..
Het is meer upliftend geworden.

Dank jullie wel voor de tips en de mooie commentaar.

Jan.
 
Het is dat je bovenaan een explain doet over de track anders had ik het er niet uitgehaald, ik vind de mix wat teveel in elkaar gedrukt waardoor het wat lastig te volgen is vind ik, misschien moet ik 'm wat vaker nog horen?
Wel een mooie manier om zo een ervaring te gebruiken.
Kreeg trouwens eergisteren ook zomaar een bericht en foto via whatsapp binnen van een of ander lekker wijf wat niet in m'n contacten stond, ik heb het maar gelijk geblokkeerd en een melding gemaakt.
 
Zooo hij is terug hoor, en hoe...!

Hele mooie track.

Ik hoor het verhaal er ook niet direct in, maar dat geeft niet. Inderdaad gaaf hoe je zo'n klote-ervaring hebt omgezet naar iets moois.
 
Het is dat je bovenaan een explain doet over de track anders had ik het er niet uitgehaald, ik vind de mix wat teveel in elkaar gedrukt waardoor het wat lastig te volgen is vind ik, misschien moet ik 'm wat vaker nog horen?
Wel een mooie manier om zo een ervaring te gebruiken.
Kreeg trouwens eergisteren ook zomaar een bericht en foto via whatsapp binnen van een of ander lekker wijf wat niet in m'n contacten stond, ik heb het maar gelijk geblokkeerd en een melding gemaakt.
Ja, ik heb hem geupdate, hij klinkt nog voller en drukker, maar je zou best idd een paar keer luisteren. Ik blokkeer niet, ik aanvaard ze allemaal. Van vorige zondag tot nu heb ik zo maar liefst pakweg 1800 verzoeken aanvaard, goed voor de promotie van mijn muziek (missie). Thanks maat!
 
Zooo hij is terug hoor, en hoe...!

Hele mooie track.

Ik hoor het verhaal er ook niet direct in, maar dat geeft niet. Inderdaad gaaf hoe je zo'n klote-ervaring hebt omgezet naar iets moois.
Hij is terug, ja.. van januari tot nu vastgezeten in de psychiatrie. Vanaf dinsdag ga ik daar op daghopsitaal.
Dank je wel voor de mooie woorden, stoter. Van harte!
 
Niet verkeerd, alleen op sommige punten een beetje druk waardoor de aandacht zich niet echt ergens op kan richten. Bijvoorbeeld die sax die ertussen geperst moet worden of die 303-loop terwijl ook de vocalen nog dubbel over elkaar heen staan. Iets meer (haha) 'less is more' kan geen kwaad. Drums en groovetje klinkt goed, en ook de vocal kan ik wel velen.
 
Ik verbaas mij wel over wat voor sprongen jij gemaakt hebt. Als ik het vergelijk met hoe jouw muziek ooit was, en het nu is, hoor ik wel echt ontwikkeling en dat je je samples bent gaan voelen. Bedoel: voor mij duidelijk merkbaar dat je voeling hebt gekregen met je tracks en de samples die je gebruikt. Mooi om te bemerken.


Een tip die me ergens halverwege te binnen schiet: je track kan op een bepaald moment ergens wel definiëring/duiding gebruiken; een punt waarop het voor je als luisteraar duidelijk wordt: hier draait 't om! Dit is the marking point. En daar is ook alle opbouw en afbouw omheen geconcentreerd zeg maar.
Ergens eind 2 min/begin 3 minuten zit zo'n punt waarbij volgens mij de boel verbeterd kan worden hiermee.
 
Dank jullie wel gasten voor de mooie commentaren en de goeie tips. Ik zou hem nu terug onder handen willen nemen, maar aangezien ie al op Youtube, Bandcamp en Soundcloud staat... Maar the marking point was new to me. Ik ga ermee experimenteren in mijn nieuwe plaat, dank allen ;)
 
Vandaag krijg ik weer een foto van haar doorgestuurd, ik vroeg haar naar een foto met een schoen op het hoofd, niet dus... Ik heb gezegd dat HIJ kon oprotten, lol ;)

Zijn er nog meer onder jullie die eens willen luisteren naar deze track en eventueel wat commentaar nalaten?

Bij voorbaat dank!

;)
 
De (IMO vreselijke) vocale elementen lijden me enkel af van de track zelf en maken het zielloos. De instrumentale track is interessant maar heeft nog de nodige inspiratie/input nodig, los van de platte mix en het gebrek aan luisterbaardheid/mastering. De context is inspirerend, omdat het vragen losmaakt (wordt ze gedwongen door omstandigheden? is er toch een greintje emotie van haar kant? is de zoon echt of een 'prop'? etc.)
Goed bezig! :kimono:
 
Back
Top