Phoscyon 2 van D16 Group

Bono

S.P.Q.R.
Lid sinds
19 september 2011
Berichten
1.895
Locatie
Kampen
D16 Group heeft een teaservideo gepubliceerd van de aanstaande update van zijn Phoscyon baslijnsynthesizerinstrument,

Phoscyon 2 heeft als doel de definitieve 303-emulatie te leveren met uitgebreide controle over het geluid, een ultramoderne fx-keten, perfect op maat gemaakte vervorming en 5 effecten (reverb, EQ, delay, chorus en limiter) die opnieuw kunnen worden geordend.

De plug-in bevat een eenvoudig te gebruiken step-sequencer, feature-pack arpeggiator en creative randomize


Prijs en releasedatum nog niet bekend.

trailer:
 

Attachments

  • 8FBB35D4-89C5-43AF-882E-A3E31F9B6A7C.jpeg
    8FBB35D4-89C5-43AF-882E-A3E31F9B6A7C.jpeg
    79,8 KB · Bekeken: 170
Een tijd terug D16 gemaild met de vraag wanneer hun phosycon en andere Roland clones,big sur compatibel zou worden.

Hun antwoord was dat ze dus binnenkort P2 gaan uitbrengen, en het een betalende upgrade zal worden.
Die zou wel peanuts bedragen vr mensen die upgraden van de P1.

Wat ik leuk vind aan de p2 is dat ze de positie van de knoppen hebben veranderd nl de orginele van de 303 appart en dan hun mods

Klank is ook wat verbeterd heb ik de indruk(is natuurlijk een promo filmpje dus ja)

Is eigenlijk zo wat de enige vst synth te samen met hun drumazone(909)die ik gebeuik dus ben wel blij dat de big sur compatibiliteit er eindelijk aan komt.
Toch benieuwd naar hun peanuts prijs.
 
Ik heb m gekocht en hij bevalt goed.

Ik heb m ook vergeleken met de Roland Cloud 303 en het grootste verschil was dat de Cloud 303 veel meer laag heeft wanneer de resonance op 0 staat. Hierdoor wordt hij ook steeds luider wanneer je de resonance dichtdraait.

Ik weet niet wat dichter bij het origineel komt, maar de Phoscyon 2 is in dat opzicht makkelijker in gebruik, zonder grote volume verschillen bij verschillende resonanties. Mocht je toch meer bass willen, heb je een trimpot die de HPF (die ook in het origineel zit) aanpast, en anders heb je ook nog de ingebouwde EQ.

De extra knoppen en trimpots zijn echt een meerwaarde.

Ook de distortions klinken over het algemeen goed. Had wel graag iets meer willen kunnen aanpassen, zoals pre EQ/filters. Het zijn nu standaard “presets” met enkel een paar parameters. Wel goeie presets gelukkig.

De delay is bruikbaar, maar niet heel bijzonder. De reverb vind ik matig klinken. Gelukkig is reverb over het algemeen aan het einde van de chain, dus kun je makkelijk een andere reverb eroverheen gooien. Ik heb ooit ook Toraverb 2 gekocht van D16 en die vond ik ook al niet geweldig klinken. De ducking feature was wel super. Die plugin heeft me geïnspireerd om vaker ducking toe te passen op andere reverbs door ze gewoon als send fx te gebruiken met sidechain compressie erover.

Chorus en Limiter nog niet echt geprobeerd.

De sequencer is super! Ook de Arp is heel vet. Heb wel een bug gevonden (en gerapporteerd): wanneer je de sequencer of arp gebruikt om andere synths aan te sturen via midi out, krijg je soms hangende noten wanneer je stopt. Ik hoop dat ze dit snel fixen, want het is erg vet om bijv hardware synths met een 303 sequencer of zelfs Arp aan te sturen!
 
Ook de distortions klinken over het algemeen goed. Had wel graag iets meer willen kunnen aanpassen, zoals pre EQ/filters. Het zijn nu standaard “presets” met enkel een paar parameters. Wel goeie presets gelukkig.
Je kan de EQ, net zoals bij 1, voor of achter de distortion zetten.
De EQ in de 1e was erg vreemd, de controls waren wat raar, deze kan exact hetzelfde en meer en werkt als een klassieke eq.
 
Je kan de EQ, net zoals bij 1, voor of achter de distortion zetten.
De EQ in de 1e was erg vreemd, de controls waren wat raar, deze kan exact hetzelfde en meer en werkt als een klassieke eq.
Is dat die pre/post order switch? Zet hij dan enkel de EQ ervoor, of alle andere effecten ook?
 
ik zie dat die upgrade van phoscyon 1 naar 2 maar 29 euro kost, maar ik vroeg me af, is dat de moeite waard kwa update, is phoscyon 2 echt veel beter?
 
ik zie dat die upgrade van phoscyon 1 naar 2 maar 29 euro kost, maar ik vroeg me af, is dat de moeite waard kwa update, is phoscyon 2 echt veel beter?
Alleen de nieuwe sequencer + arp is dat al waard imo. En de extra trimpots en “mods” zijn ook echt een toevoeging.

Ik hoop dat ze in een update ook een trimpot(/“mod”) toevoegen om het bereik van de cutoff knop te vergroten. Op het moment is alleen de originele cutoff trimmer aanwezig, waarmee je de cutoff kan verhogen/verlagen, maar het totale bereik blijft hetzelfde.
Ik heb dit al aangedragen aan D16, hoop dat ze er iets mee doen.
 
vanavond ook nog maar even op de valreep aangeschaft voor 29 euro. Echt een enorm goede update ten opzichte van phoscyon 1.

De nieuwe editor, de custom sectie voor het manipuleren van je sounds en die heerlijke bandpass filter op de delay (tip: automatiseer die via de LFO tool in ableton) en je haalt er op die manier heerlijke sounds uit.

Die Arpeggiator is ook erg cool, en mooi dat ook deze patterns en arps allemaal midi out hebben en te routen zijn naar je andere synths.
 
dat ding kan anders wel schreeuwen als zot dus waarom niet

heb ik al m al mooi schreeuwend kunnen krijgen, zoals ik wil. de trimpots helpen daar goed bij. en ook de Coldfire.....
en zot, dan werkt het voor mij!
 
Zo heb hem nu ook gedownload.
Ik vind de klank verbeterd als ook de GUI maar dit laatste moest ook wel want ik vond de GUI van de p1 een ramp op mijn imac
 
heb ik al m al mooi schreeuwend kunnen krijgen, zoals ik wil. de trimpots helpen daar goed bij. en ook de Coldfire.....
en zot, dan werkt het voor mij!
Ik moet eerlijk zeggen dat die trimpots sectie alleen al de upgrade prijs waard is. Ze zijn daarnaast ook nog volledig te koppelen aan je midi controllers en je midi devices, dus inclusief de mapping en modulation tools in je instrument chain. Maar die trimpots sectie in combinatie met de basis 303 controls is al een complete nieuwe synthesizer op zich. Ik vind het echt mega indrukwekkend wat je met die saws en squares nu op micro niveau in de sound kan doen. En helemaal door die midi mapping mogelijheden kun je zulke dynamische sound veranderingen in reatime in je patterns verwerken, dat hoor je normaal niet in dat soort type synths.

Die nieuwe effecten vind ik ook top. Met name die delay is echt vet voor sound design. Wat ook top is, is dat ze de advanced controls van de effecten ook midi mappable hebben gemaakt.
De manier waarop de random pattern generator is aangepast vind ik op zich ook wel een verbetering. Wel moet ik zeggen dat er M4L devices op de markt zijn die een stuk betere random patterns kunnen genereren, maar voor een ingebouwde tool vind ik het een zeer bruikbare generator geworden.

Al met al, voor die 29 euro upgrade prijs een dikke aanrader.
 
vr de helft on topic :D
Heb gemaild naar D16 hoe het zit met hun drummachines die nog niet compatible zijn met BS of montery

Die worden binnen kort ook geüpgraded en zal ook betalend zijn zoals bij de p2
Heb release date gevraagd, vanaf ik dat antwoord heb zal ik het ook posten
 
Back
Top