Techno van electromagnetische velden in Utrecht

Techno van electromagnetische velden in Utrecht

Dave Mech

Ouwe rot
Lid sinds
20 Maart 2011
Berichten
1.360
Dave Mech heeft een nieuwe Bit gepost:

Techno van electromagnetische velden in Utrecht - Enkel met SOMA ETHER en Digitakt ga ik op pad in Utrecht om een techno track te maken.

Ha Synthforummers.

Ik heb eindelijk weer eens een samplehunt video gemaakt. In deze video ga ik Utrecht weer samplen zoals ik dat ook in het verleden heb gedaan voor een andere video. Alleen ga ik dit keer niet met een microfoon op pad maar met SOMA Ether. SOMA Ether is een apparaat dat elektromagnetische velden ontvangt en omzet in geluid. Je komt echt te gekke sounds tegen hiermee. Verder op in de video zie je een live recording van een track die ik gemaakt heb met deze samples.

Je kunt...

Lees hier meer...
 
Inspirerend, leuk (en goed resultaat)!

Doet me denken aan Speedy J die naar de Rotterdamse haven gaat om zich te laten inspireren (YT-video start op die plek, maar de hele video is het kijken waard):


Speedy J is echt een van m'n helden wat dat betreft. Next level :)
 
Het leuke van je video is dat het mij weer heeft doen inspireren om muziek te maken zoals Speedy J, Hainbach en Autechre bv. Thx! :okdan:
 
Cool! Mensen kijken je toch een beetje na he, als je als een soort Ghostbuster met zo'n ding rondloopt.

Ik heb ook een Ether en het is een aparte ervaring. Als of je een soort nieuwe wereld betreedt wanneer je rondloopt met dopjes in. Tegenwoordig gebruik ik 'm ook op een andere gekke manier trouwens: als concentratie-tool bij het werken. Een laptop maakt namelijk volop elektromagnetisch geluid bij alles wat je doet. Door daarnaar te luisteren wordt het een soort totaalervaring.

Ook handig: in hotelkamers. Even checken waar de camera's hangen..:D
 
Cool! Mensen kijken je toch een beetje na he, als je als een soort Ghostbuster met zo'n ding rondloopt.

Ik heb ook een Ether en het is een aparte ervaring. Als of je een soort nieuwe wereld betreedt wanneer je rondloopt met dopjes in. Tegenwoordig gebruik ik 'm ook op een andere gekke manier trouwens: als concentratie-tool bij het werken. Een laptop maakt namelijk volop elektromagnetisch geluid bij alles wat je doet. Door daarnaar te luisteren wordt het een soort totaalervaring.

Ook handig: in hotelkamers. Even checken waar de camera's hangen..:D
Haha ja mensen kijken wel een beetje verward ja 😆
Hotel kamer, goed idee haha
 
Ik heb dat ook altijd als ik met mijn contactmic dingen opneem dat mensen raar staan te kijken :) Wel altijd leuke gesprekken die dan ontstaan!

En ook een erg toffe video!
 
Nice. Ik heb ook zo'n SOMA Ether. Moet ook een keer gaan opnemen.

Bij je Digitakt en Syntakt filmpjes heb je altijd een goed geluid / goede mix. Zou / wil je dat een keer kunnen uiteenzetten hoe je dat doet?
 
Thanks allemaal!

Ha Ytse. Het is een combi van sound design, arrangement en mix. Ben altijd erg veel bezig met plaatsing van geluiden in het frequenciespectrum en ook tijdsgebonden wat vooral in het arrangement zit. En sound keuze sound design (filters gebruiken, LFO's om dingen te laten bewegen, pseudo side chain compressie (op volume of base van de b/w filter etc.). Ik leg dit en meer uit in de cursussen die ik op m'n website heb staan. Digitone komt binnenkort en daarna syntakt. Zal ook eens kijken of ik een tips/tricks video voor YouTube kan maken over dit onderwerp :)
 
Back
Top