iZotope, Native Instruments, Plugin Alliance, Brainworx en Sound Stack kondigen samenwerking aan onder de naam Soundwide

Vandaag is de oprichting van Soundwide bekend gemaakt, een samenwerkingsverband tussen verschillende ontwikkelaars en distributeurs van plugins en audio platforms. iZotope, Native Instruments, Plugin Alliance, Brainworx en Sound Stack zijn ondergebracht bij Soundwide. De organisatie omschrijft zichzelf als volgt:

We’re a group formed to build the world’s most extensive ecosystem of audio creation products. Dedicated to all those who want to experience the joy of shaping sounds. We inspire and enable everyone to take part in the future of audio.

De missie van Soundwise wordt op hun eigen website als volgt omschreven:

Soundwide’s mission is to make music and audio creation a more joyful and inspiring experience for creators everywhere by helping them to find, and stay in, their creative flow. Stemming from the union of premier brands Native Instruments and iZotope, and including Plugin Alliance, Brainworx, and Sound Stacks, Soundwide’s collective vision is to inspire and empower creators to express themselves and reimagine the future of sound. Offering a world-class audio and music creation ecosystem, the brands under Soundwide have broad engineering capabilities across integrated software and hardware, AI and machine learning, cloud, and more. Currently they make up more than 600 staff, with offices across EMEA, NA and APAC regions, and a user base of over 10M.


Om de oprichting te vieren wordt een bundel plugins ter waarde 599 USD nu gratis weggegeven. De actie loopt tot 26 april. De bundel omvat de volgende producten:

  • Black Box Analog Design HG-2
  • Shadow Hills Mastering Compressor
  • Ampeg SVT-VR Classic emulatie
  • Brainworx bx_masterdesk
  • bx_oberhausen
  • bx_oberhausen

pa-bundle-blog-image-1280x800.jpg



Het gehele pakket is te downloaden via de website van Plugin Alliance met actiecode
Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
 
Daar was al een draadje over, je moet er snel bij zijn hier 😀

 
en op dezelfde dag;


heurt niet eg thuis... maar dit leest men wel...

(de PA is de mooste aanbieding van boven, je kunt een Instrument uit de Play Series van Native instruments gratis krijgen, en bij Izotope... Neutron Elements...)
(opvallend eigenlik, en haast NI, die nieuwe van Arturia, zal ook Arturia aanschuiven?)
 
Oh zijn de door mij gekochte plugins nu ineens gratis ?? Ik snap niets van deze samenwerking.. VST on the way out ofzo ? Abonnementen met plugins van diverse makers ?? Whatsup ? NETFLIX voor plugins ?
 
gelukkig heb ik mijn handen vol aan de Fab Filter plugins. Plugins zijn volgens mij vandaag te dag meer gericht op de consumptie maatschappij. Niet erg hoor, maar kan wel behoorlijk afleiden. Je moet sterk in je schoenen staan om iets niet te kopen (of gratis te downloaden), als je het niet nodig hebt.
 
Protools met subscription model. Wat moet dat dan worden.

Protools met alle brainworx emulaties erin

Wat een nieuws weer
Gezien Izotope, NI en PA ook al een subscription model hebben, zullen ze dat niet veranderen.

Trouwens, niks mis mee met Brainworx emulaties..
 
Back
Top