Soundwide welcome bundle (gratis, waarde $600) t/m 26 april

Straks zijn er nog 2 partijen over, Soundwide en FabFilter 😉 Maar goede deal, die plug-ins ga ik downloaden 👍


Heb jij het zo begrepen, dat al de andere namen en hun downloadcenters gaan verdwijnen? NI, Izotope, Brainworx, PI All....voort onder naam "Soundwide", met een enkele downloadcentral? is mij ni erg duidelijk wat ze toekomstig van plan zijn.
 
Heb jij het zo begrepen, dat al de andere namen en hun downloadcenters gaan verdwijnen? NI, Izotope, Brainworx, PI All....voort onder naam "Soundwide", met een enkele downloadcentral? is mij ni erg duidelijk wat ze toekomstig van plan zijn.
Lijkt mij niet. Bij de Download Central van Izotope kun je immers geen Native Instruments vst's downloaden, terwijl ze wel een samenwerking hebben
 
Lijkt mij niet. Bij de Download Central van Izotope kun je immers geen Native Instruments vst's downloaden, terwijl ze wel een samenwerking hebben
Denk ook niet meteen. Maar het idee van samenwerking lijkt me ook kostenbesparing, en waarom 4 aparte merken in de lucht houden? Bij auto's heb je vaak een goedkope en een dure variant. Skoda en Volkswagen, Honda en Lexus (ik doe het even uit mijn hoofd hoor, weet niets van auto's). Dan wordt het wel overzichtelijker.
 
Zeker niet slecht. De black box en Shadow hill compressor gebruik ik in al mijn tracks, voor degene die ze nog niet heeft zeker aan te raden te proberen.
Leek mij een mooie plug-in. Ik wou hem een paar keer kopen. Gelukkig niet gedaan :D
 
@Bono had dit toch al gepost?
ik heb die focusrite wel eens overwogen.
zijn toch wel de tofste gratis plugins ooit.

zou het niet zo goed meer gaan met de plugin markt?
ik heb al heel lang genoeg en pik af en toe een voordeeltje mee thats it.
 
zou het niet zo goed meer gaan met de plugin markt?
Ik denk eerder dat het té goed gaat. Ik kocht vroeger niet zomaar een compressor voor een paar honderd euro. Nu neem je impulsief een plug-in mee, omdat hij 'tijdelijk' maar 25 dollar kost. Die makers hebben zo een compleet nieuwe doelgroep aangeboord en omdat het digitaal is, zijn de kosten laag. Via online marketing en retargeting (ik kom niet af van die Waves-ads) word je constant gek gemaakt.

Ik vind het trouwens ook bijzonder hoe sommige producers groot zijn gemaakt. Is zo'n Chris Lord Alge opeens een superster, en niet de muzikanten. Daar zitten echt enorme machines achter, en als dit soort enorme partijen hun krachten bundelen, wordt het alleen maar meer.

Bij het laatste punt sluit ik je aan: ik heb ook al heel lang min of meer genoeg. Er zijn nog een paar tools waar ik met een schuin oog naar kijk, maar dan moet het gewoon genoeg zijn. Het gaat om de muziek en niet om de plug-ins. "A fool with a tool, is still a fool."
 
ben het met @bombario eens, volgens mij gaat het erg goed in de plugin markt, maar is ook overvol, en toch wordt dat ook allemaal gekocht.
ik mag dan een arsenaal hebben, ik ben toch zeer kieskeurig. de gratis bundel van PA wel eraf geplukt, al had ik de oberhausen, en de shadows hills A versie al, b.v.

die Play series van NI, kan mij niet bekoren, persoonlik is dat vanzelfsprekend.

ik denk eerder dat deze schaalvergroting, simpelweg met geld te maken heeft. en zoals FB of Google dat doet, opkopen! uitvergroten! ik vraag me af, of het werkelik wat oplevert, in de zin van goede nieuwe instrumenten (ik bedoel niet dat het minder wordt...), ook Reason is door een investor opgekocht...

(overigens b.v. NI en Ableton, daar gaan medewerkers over en weer, of dat nog zal zijn, nu? beetje silicon valley style... wellicht is dat bij veel bedrijven zo...)

er zit dus 1 independent 'groepje' bij, JUCE, maar die zijn toch ook niet van CLAP? (dat is toch u-he en bitwig, of horen die er ook bij?)

en als ze Arturia erbij halen, dan is er een monopolie..... genoeg indepent developers, gelukkig en die zullen er niet onder lijden, want die leveren dingen die NI of Arturia niet kunnen leveren (alhoewel Absynth 5, blijft een unieke synth, Massive X, ondanks dat er aan een aantal beloften niet voldaan is, is een krachtig sounddesign instrument, dat ding kan veul. en goed. en Arturia levert goed spul, erg goed spul. Pigments is zeker uniek, en de emulaties, zelfs Mini V3 vind ik goed, net als de CS-80 V3...... dus...).

wellicht omdat de markt nu zoveel groter is geworden, is het veel interessanter geworden voor 'investors' (aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah).

er is een 'gerucht' dat de topman van Reason 9 miljoen krijgt, niet per jaar, of wel per jaar. iig, verdient ie erg veul. ik denk dat de medewerkers, die er al jaren zitten, dat niet erg fijn vinden, maar die houden wel het schip echt drijvend.. je kunt veel kritiek hebben op Reason Studios, en ja heb ik met de groote aanval meegedaan, maar de medewerkers, degene die het echte werk doen (managers, doen die werk, en direkteuren, wat doen die???), die blijven zeker Reason aantrekkelik houden, buiten de prijs... (en ja ik heb Reason 12... + Reason 11 Suite).

goed... follow the money... is het meestal... en meestal is het tendens, je moet krachten bundelen, synergie, etc... (wat vrijwel nooit werkt, tenzij je ad hoc, of gewoon een natuurlikke samenwerking hebt, wat een aantal duitse developers/brands ook hebben of hadden....)
 
Die brainwork’s synth bevalt mij erg goed.
Bedenk mij dat ik de Arturia versie ooit heb geïnstalleerd en nooit echt heb gebruikt.
Verdwenen in de krochten van mijn plug-in map 😅

Ook weer even opsnorren.

Izotope en NI sla ik even over.
Ga ik toch niet gebruiken.
 
heb de brainworx plugins toegevoegd en even snel getest, ik moet zeggen, die Black box analog design plugin is echt heel lekker, alleen die plugin is al de moeite waard om die aanbieding te claimen vind ik. Wel jammer dat die geen auto gain heeft, maar de sound zelf maakt veel goed op saturation vlak.
 
Vreemd clubje trouwens, ik vind ze niet bij elkaar passen. Izotope laat ik het liefst links liggen, ik vind het vooral rommel wat ze maken, behalve trash 2, terwijl dat juist rommel als naam heeft. Native instruments trekt me ook totaal niet, ik vind Kontakt overgewaardeerd en vooral overprized voor een sample player. Dan heb ik het nog geeneens over de kontakt packs. Het is alleen interessant als je de komplete pack koopt, ook daar zou ik er maar een paar uit gebruiken waarschijnlijk. Plugin Alliance daarentegen heeft veel waardevolle plugins met karakter en hele mooie aanbiedingen. Ik ben daarom benieuwd of die aanbiedingen een andere vorm gaan krijgen, of dat de vouchers nog blijven bestaan. Of dat Izotope en NI juist de richting kiest van PA. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken dus.
 
Izotope laat ik het liefst links liggen, ik vind het vooral rommel wat ze maken, behalve trash 2, terwijl dat juist rommel als naam heeft.
Padoem, pats! 😁 Ik heb Neutron Advanced en dat is toch echt wel een mooi pakket. Zit heel goed in elkaar en die plug-ins werken onderling fijn samen. Interface vind ik niet super, maar rommel gaat veel te ver wat mij betreft.
Native instruments trekt me ook totaal niet, ik vind Kontakt overgewaardeerd en vooral overprized voor een sample player. Dan heb ik het nog geeneens over de kontakt packs. Het is alleen interessant als je de komplete pack koopt, ook daar zou ik er maar een paar uit gebruiken waarschijnlijk.
Die gebruik ik dus in elke track. Kontakt is een van mijn meest gebruikte VST's, en ik heb Komplete Ultimate. Veel plug-ins zijn wel wat gedateerd en vooral qua interface ingehaald, maar verder prima spul. Het hangt denk ik erg van het soort muziek dat je maakt af.
Plugin Alliance daarentegen heeft veel waardevolle plugins met karakter en hele mooie aanbiedingen.
Daar heb ik er ook een paar van, o.a. die gratis plug-ins en een paar dingen die ik in de loop der jaren met korting heb gekocht.

Het zit denk vooral in wat jezelf fijn vindt. Ik lees hier op het forum regelmatig dat mensen Waves stom vinden en dat gebruik ik ook met veel plezier. De markt is ook groot genoeg, lijkt me zo.
Benieuwd hoe dit gaat uitpakken dus.
Ben ik ook. En ik hoop niet dat het grote geld gaat regeren. Maar als je bedenkt dat ze bij FabFilter met 3 programmeurs de plug-ins maken, biedt dat hoop. Dan staat er wel weer een andere partij op die de boel opschudt.
 
Ik heb vroegah ook veel izotope gebruikt, maar ben het wel beetje met Jason eens. Voor mijn gevoel slechter geworden ipv beter met de jaren. De ai benadering van izotope geeft zelden mooie resultaten bij mij (neutron en ozone), en al een paar keer rare artefacten gekregen met beide. Het ziet er wel gelikt uit allemaal.

Plugin alliance ben ik wel erg tevreden mee. De masterdesk die je nu gratis krijgt vind ik ook goed klinken. Grote voordeel van PA plugins vind ik ook wel dat je alles met je oren doet ipv visueel, dan trek je soms toch verkeerde conclusies. Plugins zoals bettermaker en vitalizer kunnen mn tracks enorm verbeteren, iets wat ik niet met andere eqs of exiters voor elkaar krijg. Lindell 50 is favo channelstrip hier.

Waves is met name stom vanwege het upgrade beleid. Als je een plug in de aanbieding gekocht hebt, en je upgrade je OS, heb je kans dat je weer een upgrade license moet kopen. Plugin alliance updates zijn gratis. Maar ze hebben zeker goede plugins.
 
Ik denk dat de aparte merknamen heus wel blijven bestaan maar dat ze bijvoorbeeld gezamenlijk een download en upgradeplatform gaan maken. En nog belangrijker misschien is samenwerken op het gebied van marketing en targetten van (potentiele) gebruikers.
 
en als ze Arturia erbij halen, dan is er een monopolie..... genoeg indepent developers, gelukkig en die zullen er niet onder lijden, want die leveren dingen die NI of Arturia niet kunnen leveren (alhoewel Absynth 5, blijft een unieke synth, Massive X, ondanks dat er aan een aantal beloften niet voldaan is, is een krachtig sounddesign instrument, dat ding kan veul. en goed. en Arturia levert goed spul, erg goed spul. Pigments is zeker uniek, en de emulaties, zelfs Mini V3 vind ik goed, net als de CS-80 V3...... dus...).

Native heeft nu zelfs al een deal met Arturia lopen, dus dat duurt niet lang meer. Zie: ARTURIA OFFER 2022
Alles nog 6 dagen half geld. Tjonge...
 
Native heeft nu zelfs al een deal met Arturia lopen, dus dat duurt niet lang meer. Zie: ARTURIA OFFER 2022
Alles nog 6 dagen half geld. Tjonge...

die deal is net wat minder, dan de sale die Arturia net voor deze deal deed...

het goedkoopste, nou ja, je gaat natuurlik updates/crossgrades/upgrades kopen, als je al wat van Arturia bezit, wanneer je Pigments had, bij de Arturia sale, was v collection 8, 149 euri? zoiets...
de crossgrades zijn erg goed bij Arturia, en zoals bij NI, kun, niet aan elkaar gelinkte crossgrades, weer verkopen....

wanneer V Collection 9 verschijnt, wellicht pakken ze het anders aan dan de vorige keer, maar wanneer de V Collection 8 een voorbeeld was; vanaf 6 duurder dan vanaf 7, en je wacht een een tijd, zo rond een half jaar vóor dat de volgende Collection verschijnt, ja want heb V Collection 8 voor 99 euri vanaf 6 gedaan, in december of zo?

dus wachten heeft zeker zin, en zeker met deze kollektie, ik moet nog veel van 8 ontdekken (en ik had ook 7... en OB-Xa). of veel genoeg, ik heb bij die deal ook SQ-80 erbij gekocht..

dit is geen truc, dit mag gewoon van Arturia.. ik kan b.v. weer de SQ-80 verkopen wanneer ik 9 (of 10) ga aanschaffen.

en sinds 2 jaar of zo, of korter, iig niet zo heeeel lang, kun je ook wanneer je V Collection hebt, upgrades kopen voor de nieuwste varianten...

enige nadeel van het verkopen van V Collections... wanneer je JUP8-V3 bij voorbeeld nog gebruikt... die in 6 zit... dan verlies je die. soms is dat geen probleem, maar JUP8 V3 is een voorbeeld, wedeorm; JUP8 V4 is in wezen een andere soft synth..

het is alleen opvallend dat op dezelfde dag dat SoundWise o nee SoundWide aangekondigd wordt, Arturia ook met een freebie komt, een intro versie, wel erg beperkt (voor mij dan), och wellicht soms bruikbaar.
ze hebben sowieso kontakt met elkander.... (hee nu met de spelling die ik gebruik, wordt dit ineens eigenaardig...)

geen enkel idee of Arturia ook aansluit...

buiten dat deze deal wat minder is dan de vorige, nog altijd zeer verleidelik voor degenen die nog niets van Arturia hebben.

opvallend; Native Instruments heeft eigenlik weinig nieuws gebracht, behalve Play series.... ok, natuurlik ook Kontakt libraries, verder, niet veel. maschine heeft net een update gekregen, auto-sampling... en vst3... (en nog steeds geen aftertouch!)

ik bedoel sinds Komplete 13 (en de varianten), ik doel dan vooral op instrumenten; een resizable Kontakt, dat zou eens fijn zijn.... dat is voor mij zo frunniken, om die als sampler te gebruiken, is een erg goede sampler. maar al die kleine knopjes en menu's; het werkt niet fijn. jammer. die zal zeker een resizable worden denk ik (FM8, Absynth 5 en Massive (niet X)) zullen dat nooit krijgen overigens).

goed, jammer, in zekere zin, aan de andere kant, wat ik van NI heb, Komplete 11 Ultimate + Komplete 13, geeft me meer dan voldoende, nog, en zal dat blijven doen. dus..

Vreemd clubje trouwens, ik vind ze niet bij elkaar passen. Izotope laat ik het liefst links liggen, ik vind het vooral rommel wat ze maken, behalve trash 2, terwijl dat juist rommel als naam heeft. Native instruments trekt me ook totaal niet, ik vind Kontakt overgewaardeerd en vooral overprized voor een sample player. Dan heb ik het nog geeneens over de kontakt packs. Het is alleen interessant als je de komplete pack koopt, ook daar zou ik er maar een paar uit gebruiken waarschijnlijk. Plugin Alliance daarentegen heeft veel waardevolle plugins met karakter en hele mooie aanbiedingen. Ik ben daarom benieuwd of die aanbiedingen een andere vorm gaan krijgen, of dat de vouchers nog blijven bestaan. Of dat Izotope en NI juist de richting kiest van PA. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken dus.

Izotope spreekt mij persoonlik ook niet aan, en een keer in een goede diskussie op KVR, had ik simpelweg gevraagd; ligt het ook aan het type muziek je maakt of hoe je muziek maakt, en ja, ik kreeg een antwoord van iemand die Izotope had en volgens mij ook IKM, en vond Izotope goed werken voor een bepaald genre, en IKM weer voor...
dus, wat je kiest, en uiteindelik bevalt, ligt ook aan hoe het wil laten klinken, dus wat je stijl/workflow is.
Trash 2 vind ik ook goed, evenals Iris 2...

Kontakt is zeer goed, alleen zo pieperig klein, maar het ding kan immens veel... over dat kleine klikdingetjes en menuutjes, hierboven al gemeld.

Izotope en Native Instruments naast Plugin Alliance zijn gewoon 3 grote namen, waar veel mensen op duiken. ik op 2 dan...

wie heeft er geen Iris 2? of een elements? gratis? of Trash 2 (ja nog steeds niet iedereen natuurlik). en Komplete, sja, of de afzonderlike instrumenten, libraries etc. ik denk dat NI ook op veel computerkes te vinden valt...

PA, ondanks de haat-liefde berichten, ze hebben gewoonweg keigoed spul. vind ik dan.. en ik heb toch zo'n 35 plugins gekocht of 40?, heel soms bij intro, een paar maar (en sowieso kun je tegenwoordig, op KVR, gewoon een 50 dollar vragen, en krijg je die...), maar ik wacht tegenwoordig, behalve Silo (maar ik kreeg een 50 dollar voucher, dan wordt 36 euri, met vat erbij gerekend, was ie meer dan waard).

UA komt nog met meer nieuw spul, én een SpecOps 2!
 
Laatst gewijzigd:
Een resizable Kontakt, dat zou eens fijn zijn.... dat is voor mij zo frunniken, om die als sampler te gebruiken, is een erg goede sampler. maar al die kleine knopjes en menu's; het werkt niet fijn. jammer. die zal zeker een resizable worden denk ik (FM8, Absynth 5 en Massive (niet X)) zullen dat nooit krijgen overigens).
100% mee eens, daar snap ik ook helemaal niets van 👍
 
Back
Top