Behringer toont de Kobol Expander

Behringer-Kobol-Expander-678x381.jpeg

Behringer-Kobol-Expander-backside-678x381.jpg

`Volgens een nieuwe Facebook-post werkt Behringer aan een analoge kloon/replica van de Kobol Expander Synthesizer uit 1979, voor Eurorack.
Uitbreiding I of II? Het zou interessant zijn om te weten welke Kobol Expander Behringer hier reproduceert.
De Expander 2 was des te spannender omdat hij meer functionaliteit had, waaronder ringmodulatie, sample-and-hold, en envelope-volgers, evenals extra VCA- en LFO-modules.
De tweede versie zou zeer welkom zijn.
Aan de achterkant vind je een mono audio-uitgang, MIDI thru met een MIDI-routeringsmatrix, USB-aansluiting en een voedingsingang met een aan/uit-knop.`


`
 
Het betreft hier Expander 1, de VCO module.
Behringer-Kobol-Expander--678x381.jpg
 
Gezien het probleem met de chipies wereldwijd zal dat wel nog een tijdje duren.Er staat heel veel in de wachtrij, zal mss in het najaar zijn,of 2023.Who knows?
 
Uitbreiding I of II? Het zou interessant zijn om te weten welke Kobol Expander Behringer hier reproduceert.
De Expander 2 was des te spannender omdat hij meer functionaliteit had, waaronder ringmodulatie, sample-and-hold, en envelope-volgers, evenals extra VCA- en LFO-modules.
Met de Expander II ben je echt niets vergeleken met wat je kan kopen in eurorack aan spotprijzen is het weggegooid geld,geef osc.,geen filter ..

Expander II is alleen maar cool als je een originele Kobol hebt en het setje kompleet wil,voor de looks,kan je ook zeggen voor clones maar goed,het is hierop dat ze gaan verdienen indien beiden even duur gaan worden..

Ik kijk wel uit naar de expander,ff ander front maken en hop...
 
Heb het wel gehad met Behringer. Veel blabla, weinig boemboem.
Dat punt had ik al bereikt vóór de chipcrisis. Het gaat me niet om het clonen, daar heb ik geen problemen mee. Maar het gaat mij puur om het maar blijven aankondigen van nieuwe synths, zonder dat echt iets uit wordt gebracht. Ik ben inmiddels de tel verloren op hoeveel en welke synth ik van ze aan het wachten ben.
 
Ik denk dat de aankondigen niet "voor ons" bedoeld zijn maar meer voor de concurrentie. Meer van: begin er niet aan iets soortgelijks op de markt te brengen, want voor een fractie van de prijs brengen wij 'm al uit. Zo ontmoedig je de competitie al voordat je met het product op de markt bent.
 
Toch vreemd dat Andertons ze al heeft uitgeleverd terwijl Thomas helemaal niks heeft en zelfs "een aantal maanden" levertijd aangeeft.
 
Volgens Behringer heeft Andertons de boel per vliegtuig opgehaald en de andere retailers deden dat niet.
 
Toch vreemd dat Andertons ze al heeft uitgeleverd terwijl Thomas helemaal niks heeft en zelfs "een aantal maanden" levertijd aangeeft.
Misschien dat Thomann de eerste door hun bestelde exemplaren al heeft uitverkocht (preorders) en dus bestellingen die nu geplaatst worden uit een toekomstige container moeten komen.
 
Misschien dat Thomann de eerste door hun bestelde exemplaren al heeft uitverkocht (preorders) en dus bestellingen die nu geplaatst worden uit een toekomstige container moeten komen.
Nee, Thomann heeft tot nu toe nog helemaal niets gehad.
Ze geven een paar maanden levertijd aan, terwijl Andertons de volgende levering voor 8 December heeft gepland)
(Er gaan online geruchten dat Thomann en Behringer een conflict hebben, maar Behringer beweert dat Thomann te laat besteld heeft)
 
Nee, Thomann heeft tot nu toe nog helemaal niets gehad.
Ze geven een paar maanden levertijd aan, terwijl Andertons de volgende levering voor 8 December heeft gepland)
(Er gaan online geruchten dat Thomann en Behringer een conflict hebben, maar Behringer beweert dat Thomann te laat besteld heeft)
Ik bedoelde eigenlijk dat Thomann mogelijk al zoveel preorders heeft dat de eerste container al voor binnenkomst uitverkocht is, ook al is 'ie dus nog niet binnen - wat dan binnen enkele dagen/weken zou moeten gebeuren. En dat als je nu bestelt dus nog maanden moet wachten op de container die daarna komt. Maar als het klopt dat ook vroege bestellingen zoveel maanden uitgesteld zijn zou ik dat wel bijzonder vinden inderdaad. Late bestelling zou slordig zijn van Thomann. Denk niet dat Behringer graag in conflict komt met Thomann, want volgens mij zijn zij zo'n beetje de grootste Behringer verdeler van Europa? Raar verhaal al met al.
 
Laatst gewijzigd:
Interessant ding. Maar als ik filmpjes vergelijk dan klinkt het filter toch vlakker dan het origineel, minder bubbel?
Ik vind het heel lastig om een beeld te krijgen van de mogelijkheden en klank op dit moment, want de filmpjes die ik tot nu toe vind zijn echt zo ontzettend amateuristisch (opgenomen).
 
Back
Top