Dat grote keyboard moet dan wel op mijn huiskamertafel komen te staan, want in mijn studiohoekje is daar gaan plaats voor.
Ik weet natuurlijk niet je inrichting maar als je kijkt naar een keyboard die ook nog transport control heeft of dat je via midilearn een knop kan aanwijzen op je keyboard voor start/stop met recorden dan kan je als je bij Action zo'n 5 m usb snoer koopt ook eventueel iets verder weg zitten, misschien niet optimaal maar beter iets dan niets.
In jouw geval moet je dan wel opletten of Linux ook die funkties voor midilearn en/of transportcontrol ondersteunt.
Bij de Kringloopwinkel hier komen geregeld dergelijke keyboards voor een paar tientjes langs, dat wordt dan wel heel verleidelijk om zo'n ding te kopen.
Ik zou als ik jou was dan vragen op het forum welke (oudere) keyboards een beetje redelijk zijn als het om aanslaggevoeligheid gaat en welke beslist niet.
Uit eigen ervaring weet ik dat bijv de novation SL serie heel fijn speelt zodat je ook iets meer nuance in je spel kan leggen terwijl een Impulse van Novation daar weer minder geschikt voor is.
Ook een oude M Audio Oxygene 2 gen is bijv niet geschikt voor piano terwijl bijv oudere Rolands en Yamaha wel goed kunnen zijn, eea ligt aan het type natuurlijk.
Beter een keyboard die al wat jaren oud is maar wel goed speelt dan een nieuwere die minder fijn speelt.
Vorig jaar heb ik op sf een oudere Novation verkocht voor iets van 50 euro of zo, zo een staat nu weer te koop en zou voor jouw doel prima zijn;
Prima midi-keyboard.Draaiknoppen zijn nog vrij nieuw (heb ik vervangen).Met usb-kabel.Zonder software.Doos ook nog aanwezig.
www.marktplaats.nl