YouTube-serie: track maken in FL Studio

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.655
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Iemand vroeg me onlangs hoe je een complete track maakt in FL Studio. Dat prikkelde me, en ik nam een video op. Dat werd een serie en ik heb net deel 3 online gezet. Mocht je met FL Studio werken, dan vind je dit wellicht interessant 👍

Sowieso vond ik het waardevol om de video's te maken. Als je iets uitlegt, moet je het wel zelf snappen. En het leverde me binnen een week een complete track op 😉 Ik hoef hem alleen nog maar af te mixen.

Ik snap het algoritme van YouTube trouwens totaal niet. Mijn intro-cursus over FL Studio staat nu boven de 12000 views. De video's erna komen niet boven de 100 en ik doe precies hetzelfde. Maar goed, dit is puur voor de lol en omdat het kan.
 
Tof! Gelijk geabonneerd op je kanaal
Dank! Ik heb de lol in FL ook weer helemaal terug. Heb heel veel bijgeleerd in Studio One, maar FL is intuïtiever. Of misschien is het de afwisseling die me bevalt? Hoe dan ook, ik heb er meer dan 10 jaar mee gewerkt en die workflow gaat er niet zomaar uit.

De kennis uit Studio One neem ik ook weer terug naar FL. Misschien moet ik maar eens een vergelijkingsvideo maken 😀
 
Dank! Ik heb de lol in FL ook weer helemaal terug. Heb heel veel bijgeleerd in Studio One, maar FL is intuïtiever. Of misschien is het de afwisseling die me bevalt? Hoe dan ook, ik heb er meer dan 10 jaar mee gewerkt en die workflow gaat er niet zomaar uit.

De kennis uit Studio One neem ik ook weer terug naar FL. Misschien moet ik maar eens een vergelijkingsvideo maken 😀
Werken met verschillende daws is fijn. je hebt dan te maken met andere workflow.

ik ben alvast benieuwd naar je Studio One video
 
Ik snap het algoritme van YouTube trouwens totaal niet. Mijn intro-cursus over FL Studio staat nu boven de 12000 views. De video's erna komen niet boven de 100 en ik doe precies hetzelfde.
Wat helpt is cards tijdens je video met verwijzing naar je volgende video's en natuurlijk in je naamgeving "video 1 of 3".
Daarnaast heb je ook het fenomeen dat den je eerste video aanklikken maar dat het niet hun muziek is of wat dan ook een daardoor niet naar de volgende kijken.
12.000 vs 100 is wel een groot verschil btw

Ik ga iig wel even kijken! Vroeger bij een maat wel eens hardcore gemaakt met fruity.
Studio one video lijkt me leuker, die gebruik ik wel eens met /door @Bathmutz voor meer live & jam opnames. Daar kan ik nog veel over leren en is wel handig naast Renoise mijn go-to daw.
 
12.000 vs 100 is wel een groot verschil btw.

Die ene was een toevalstreffer. Ik zocht van de week in YouTube met 'flstudio' en toen stond hij bovenaan. In het Nederlands zijn er ook niet zoveel goede video's. Maar ik heb ook geen zin om heel veel tijd in het kanaal te steken, dit is gewoon voor de lol en de leuke reacties 👍
 
Toen ik enige tijd geleden naar je eerste video keek en mij geabonneerd heb, was ik aangenaam verrast dat het Nederlands was, nog straffer toen ik ontdekte dat ik je kende van op het forum hier :-)
 
Ik ga ook zeker kijken. Programma staat op laptop, maar op moment doe ik er niet veel mee. Liep steeds erg te zoeken naar bepaalde functies, misschien gaat het na de filmpjes beter :)
 
Leuk!
Gaat veel werk in zitten om zo iets te maken, dus sowieso petje af daarvoor.
Even doorheen gescrolled en lijkt me leerzaam!
Ben zelf geen FL gebruiker, maar altijd leuk om andermans workflow (of oude workflow) te bekijken.
Direct even een subje gedaan :)
 
moet nog deel 3 bekijken, zie ik dat er ondertussen weeral 1tje bij gekomen is :P

wat betreft Daw,s, ik gebruik voornamelijk Studio One, maar wou is iets anders proberen, en FL leek wel leuk om in the box te gebruiken. In promo gekocht, + de gratis updates spraken mij aan en er zit toch een Belgisch tintje achter (Image-line)
 
Is die flkey37 niet iets voor jou ?

Ik zag hem voorbij komen, ja. Slim van Novation.

Qua workflow voor arrangeren is Studio One trouwens wel superieur. Dat merk ik nu het nummer bijna af is. Het is onoverzichtelijk in FL. Je kunt er alles mee doen, maar bent ook een hoop tijd kwijt aan renamen, en automation tracks verplaatsen.
 
die FlKey is qua uiterlijk zo goed als de gewone Launchkey 37, als kwaliteit zelfde is, heb ik wel interesse
 
Ik zag hem voorbij komen, ja. Slim van Novation.

Qua workflow voor arrangeren is Studio One trouwens wel superieur. Dat merk ik nu het nummer bijna af is. Het is onoverzichtelijk in FL. Je kunt er alles mee doen, maar bent ook een hoop tijd kwijt aan renamen, en automation tracks verplaatsen.
vooral als je met externe apparatuur begint te werken, is S1 interresanter naar mijn mening (tot nu toe) het hele I/O opzet is veel beter bij S1
 
vooral als je met externe apparatuur begint te werken, is S1 interresanter naar mijn mening (tot nu toe) het hele I/O opzet is veel beter bij S1
Studio One voelt op alle fronten stabieler en logischer. FL Studio is en blijft behoorlijk houtje-touwtje. Maar de workflow is geweldig en de pattern-aanpak is ideaal voor dance. Daardoor heb je heel snel een basis staan. Als ik eraan toe kom maak ik komende week een vergelijkingsvideo 👍
 
Back
Top