Ableton & Elektron: Session Workflow

Skurdd

Stamgast
Lid sinds
3 juli 2020
Berichten
279
Locatie
Utrecht
Hi All,

Benieuwd naar de workflow van andere users. Ik gebruik graag Elektron via Overbridge. Hoe ik het voorheen deed in Arrangement view:
Een lineair project; mn drums op de Digitakt / Rytm maken en aan het eind in een keer opnemen in Ableton, met waar mogelijk wat tweaks live op de Elektrons.

Nu heb ik echter meer plezier van Session view door de Push 2. Ik heb hier 3 opties maar weet nog niet echt wat ik lekker vind werken:
- Het M4L device van een elektronaut gebruiken die scenes aan patterns matcht: Nieuwe scene is pattern switch op de elektron. Werkt nog een beeeeetje buggy imo
- Per scene een take opnemen; maar dan moet je de Elektron muten en heb je geen / minder profijt van de randomized functies zoals % trigs. Tenzij je een lange recording maakt
- Handmatig switchen op de Elektron wanneer een scene switched; dit doe ik nu. Wanneer ik alles naar Arrangement view opneem speel ik alsnog live dus.

Ben benieuwd naar leuke tips!
 
Je kant met program changes patterns switchen. In een clip zet je de juiste program change waarde en de elektrons veranderen van pattern als je naar een nieuwe scène gaat. Ellendig is alleen dat je wat truukjes moet uithalen om de elektrons op tijd te laten switchen, hoe dat ook alweer zit weet ik zo ff niet meer. Misschien alleen al door de track waar de elektons naar luisteren een beetje negatieve latency te geven.
 
Back
Top