Sonicware SmplTrek Portable Sampler

Sonicware komt met een portable sampler, de SmplTrek.

smpltrek.png


Dit is een kickstarter, maar deze heeft de target al ruim overschreden, dus hij gaat er komen.

smpltrek1.png




 
Kewl!

top features, ze beperken hem veel minder als de andere 'phrase samplers'.. Deze gaat populair worden denk ik..

timestretch
stereo samples
AA batterijen
sd card
waveform edit
4 rotaries
sampling over usb

Tof ding deze ̶S̶a̶m̶p̶l̶e̶T̶r̶a̶k̶ euh.. SmplTrek
 
Laatst gewijzigd:
SampleTrak:

s-l640.jpg
 
Sonicware brengt tegenwoordig toffe toestellen uit. Soort moderne Volcas
 
Hmmmm. Het is nog een kickstarter project maar Musicradar zegt:
You can currently put down a Super Early Bird pledge for SmplTrek [...] (around £222) or more. The funding target has already been reached, so backers should start receiving their units in September.
Tja. Is dit ding nu "te koop" voor een slordige € 275 of niet? Ik denk dat het afwachten wordt en dat de prijs wel zal stijgen omdat het product een kleine oplage heeft.
 
Laatst gewijzigd:
nog (7 dagen) te koop voor 279$, 37500JPY - gezien de uitstekende koers Euro-Yen een koopje

ik zou het zelf kopen (en laten leveren op mijn japans adres) ware het niet dat ik met MPC etc al ruim voorzien ben
 
nu enkel nog 'un quantized recording' en ik koop hem...
 
jeetje wat een toy! die wil ik wel hebben. lijkt me een leuk vriendje voor mijn op1.
eindelijk is een gitaar en mic input. morgen maar is verder checken.
@Furious5 zit er geen unquantized rec op?
anders kun je wellicht zo een global audio track gebruiken.

swing
kits
unquantized recording
polyphonic samples
 
zit er geen unquantized rec op?


geen idee, maar dat is wel een belangrijk ding. Veel van die grooveboxen (Electribes) kunnen dat niet. Of, ze hebben een lage ppq (Novation Circuit) waardoor het nog statisch klinkt bij quantize off.
 
Ik heb het project gebacked.

Hi I really hope that it is possible to record drums/midi/instruments without quantization with at least 96 PPQN.

To be able to apply quantize after recording will be very nice to have as well.
Including swing, triplets, 1/8, 1/12, 1/16, 1/16T, 1/32, 1/64

ありがとう!

Eindelijk een portal doosje waar je een gitaar en mic in kan doen.
Dus hele toffe songwriters tool.
3 tracks met 5 virtual takes per track en projecten.

Ik zie mezelf al zitten in het park met een mic/gitaar OP1, :peukie: en SampleTr[E|A]ck :)

1 van de devs komt van Zoom btw.
 
Laatst gewijzigd:
Eerst maar eens zien ..
Kickstart projecten zijn altijd cool tot de eerste vertragingen er zijn, de eerste issues, etc.
De eersten zijn dan vaak beta testers en middels firmware moeten alle bugs eruit gehaald worden en voor het uit de verf komt ben je minstens een half jaar verder na release.
Klink als een azijnzeiker maar dit is gewoon mijn observatie van 'baanbrekende' gear van het afgelopen decennia, en dan zeker die crowdfunding projecten.
De Youtube promo's zijn altijd cool en iedereen weet het dan wel een plaatsje te geven in hun 'workflow' ...
Pre-order deals zijn verleidelijk maar ik laat me daar niet meer door lijmen.

Anno 2023 (want daar praat je straks over eer je hem in je handen hebt) nog met een Micro Usb port komen vind ik niet getuigen van visie of enige kwaliteitsnormen, in mijn ogen een doodzonde.

Nogmaals, eerst maar eens zien. Zat ander leuk spul op de markt en veels te weinig tijd.
 
ja Kickstart is geen winkel. Dus beta testen hoort erbij. ik doe juist mee om bepaalde features te pushen.
Het product is in onwikkeling.
ik heb het twee keer eerder gedaan en in beide projecten zijn mijn ideeen geimplementeerd.
 
Hmm heb inmiddels mijn order geannuleerd.
Hij werkt alleen met 128 steps per scene.... aldus de dev.
 
Hij werkt alleen met 128 steps per scene.... aldus de dev.

Dat was al te lezen in de bovenstaande lijst met de specs... ;) Kan zijn dat dit soort beperkingen in een latere firmware-update aan bod komen. Wat betreft het feit dat het een instrument is dat z'n leven begint op Kickstarter, dat was ook het geval met de Liven 8bit. Het duurde een tijdje dat het te koop was bij reguliere winkels, maar het is wel een goed doorontwikkeld product geworden. Het zal met deze dan ook wel goed komen.
 
Hij werkt alleen met 128 steps per scene.... aldus de dev.

Da's toch zat? dat is 8 bars, of 4 bars op dubbel tempo... Als hij 'quantize off' heeft is dat prima. Welke andere groovebox heeft er meer als 8 bars?
 
Back
Top