Kom er niet uit met jv1010 editor..

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.751
Locatie
‎ ‎ ‎
Iik zou graag de jv-xp editor willen gebuiken om mijn jv1010 te editen.
Ik heb binnen deze software de midi kanalen goed staan. Jv1010 ontvangt midi zie ik via de led maar hij laadt de patches niet dus ik kan hem nog niet editen.

Nu zie ik in de manual van de jv-xp editor onderstaande tekst staan:

In order to establish communication between the JV-XP Editor and the synthesizer, be sure to configure the following settings:
SYNTHESIZER
SYSTEM → MIDI → RECEIVE MIDI → Bank Select = on
SYSTEM → MIDI → SYS-EXC → Device # = 17
SYSTEM → MIDI → SYS-EXC → Rx. Exc = on


Hoe krijg ik dit voor elkaar in de jv1010? In de manual daarvan staat nergens aangegeven hoe ik dit kan instellen. Moet ik dit via sysex berichten gaan uploaDen ofzo?
 
Laatst gewijzigd:
Ben een stapje verder. I n de jv1010 manual staat: The device ID number of this instrument is fixed at 10H (17)
Dus dat zou al goed moeten staan..
 
ff zoeken in de manual hoe je in dat menu system komt.
Daarna al die settings aflopen.
Rx exc = recieve sysex. die moet wel op aan staan.
 
Ik heb wat berichten gelezen dat gare midi interfaces ook een probleem kunnen zijn. Nu heb ik wel een gare midi interface (miditech midiface) dus ik ga het even proberen met een andere interface.
 
ja idd sommige cheap interfaces doen geen sysex.
maar als je een midi monitor programma gebruikt en een patch dump op de jv start kom je daar snel genoeg achter
 
Ok, ik heb een m-audio midisport gekocht voor 50 euro. Daarna nog eens geprobeerd en hij werkte toen nog niet. Vervolgens de roland site bekeken en daar stond in een manual wanneer je met sounddiver wilt werken je eerst een factory reset moest doen. ik heb dit gedaan en nu werkt het allemaal. Ik gebruik nu de panel van JVPatched.
 
Even aan het spelen geweest en moet zeggen dat ik wel verbaast ben hoe krachtig dit is. Ik had een jv1010 met vintage synth ( en ingebouwde session board) gescoord voor 100 euro. Met deze editor kan je echt in het apparaat duiken wat hem eigenlijk niet minder maakt in vergelijking met zijn grotere broers.
 
Even aan het spelen geweest en moet zeggen dat ik wel verbaast ben hoe krachtig dit is. Ik had een jv1010 met vintage synth ( en ingebouwde session board) gescoord voor 100 euro. Met deze editor kan je echt in het apparaat duiken wat hem eigenlijk niet minder maakt in vergelijking met zijn grotere broers.

Er bestaat (helaas) nog te vaak een sceptische, en misplaatste houding ten aanzien van romplers. Ik kan niet meespreken over merken als Korg of Yamaha, maar des te meer over JD/JV/XV omdat ik elk type in bezit heb.
Mits een goede editor en als extraatje een Vintage board, kunnen de voornoemde behoorlijk sterk uit de hoek komen. Net het feit dat ze 64-128 stemmig zijn maakt dat je heel vette layers kan maken.
 
Er bestaat (helaas) nog te vaak een sceptische, en misplaatste houding ten aanzien van romplers. Ik kan niet meespreken over merken als Korg of Yamaha, maar des te meer over JD/JV/XV omdat ik elk type in bezit heb.
Mits een goede editor en als extraatje een Vintage board, kunnen de voornoemde behoorlijk sterk uit de hoek komen. Net het feit dat ze 64-128 stemmig zijn maakt dat je heel vette layers kan maken.

Excuses voor het zijpaadje, ik werd getriggered door 'Vintage board' en 'k lees dat hier de nodige ervaring met editors is:
ik had begrepen dat dit in feite ook verwant/identiek-ish is aan wat er in de Roland M-VS1 module zit. ("The MVS-1 is the module version of the SR-JV80-04 VINTAGE SYNTH expansion board.")

Helaas matige/lastige editing van deze reeks modules (M-VS-1, M-OC1, M-SE1 etc, en de M-GS64).
Welke (Win-)editor kan van deze modules relatief nog het meeste maken? Komen we dan uit bij de wat prijzige MIDI Quest editors, of ook nog any betaalbaardere tips ?

Bedankt!
 
Zoals je zelf al aangeeft. Die modules waren eerder 'preset' bakken en weinig mogelijkheden om te editten.
Maar dat maakt ze niet minder waardevol!! Altijd leuk als extra.
Check onderstaande link.

Dank je voor de link.
Ja, 'k geloof dat de SOS-review het destijds al omschreef als iets van: vergeet nu maar om te editten, maar kies gewoon uit de veelvoud aan presets.... 8o)
Ik geloof dat ik ooit die CTRLR-file had opgehaald - nu lijkt het daar verouderd, wordt er doorverwezen naar GitHub, alwaar niks qua M-VS1 te vinden is (of ik moet er glad overheen kijken).
Maar goed, de titel was dan ook 'almost done', dus wellicht nooit daadwerkelijk afgerond. Ook geen ramp.
 
Back
Top