Precursor - Evergreen / Extracellular Matrix (nieuwe single release)

Precursor

Stamgast
Lid sinds
20 december 2016
Berichten
111
Hoi Synthforum!

Ik heb weer wat nieuws uitgebracht :) Je kunt het hier beluisteren.

Ik zal nog wat vertellen over de tracks, dat is misschien wel interessant als muziekgeeks.

Evergreen is een techno track met een beetje electronica invloeden. De lead(s) van Evergreen zijn gemaakt met de digitale synthesizer Spire en de backing vrijwel allemaal met mijn eurorack modular. Daarnaast zit er viool en cello in. Ik heb een aantal drum geluiden opgenomen uit de MFB-Tanzbär, maar voornamelijk zijn het gewoon samples van de interwebs.

Extracellular Matrix (ECM) is een ambient track. Mijn eerste uitgebrachte plaat waarbij ik echt alleen maar inga op harmoniën en film-score stijl sounddesign. De lead is gemaakt met de Minilogue XD en een midlow laagje met Operator uit Ableton. De bass is weer modular, en dan zit er bij de crescendo nog wat overheen zoals Cello's en Spire en een aantal modular recordings met idioot veel digitale processing. Er zitten ook nog ergens wat van die noise builds en hits in de track die ik heb opgenomen met de Moog Mother-32.

Hopelijk vinden jullie het wat en als je me iets wil vragen over de composities of hoe geluiden tot stand zijn gekomen ben ik hier altijd te bereiken!
 
Back
Top