TR707 dood..

Harry Turtle

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2009
Berichten
769
Locatie
Pernis
Vandaag een 707 binnen gekregen via MP.. Deed het twee keer maar daarna niet meer. Zuur..
De originele adapter deed raar... Er zit een tweede 12 volts adapter bij met switches en een polariteit switch.
Geen idee wat er kan zijn.. Ik zag nog heel kort maximaal de dots flippen op het display maar verder geen teken van leven meer..

Is die powersupply input misschien gaar? Als andere mensen suggesties hebben hoor ik het graag..
 
je zou hem ff kunnen proberen met batterijen. Volgens mij kon dat bij een 707

Tr-707 heeft wel een aparte adapter, een andere dan een TR-606, SH-101 etc
 
Ik las gisteren nog toevallig over wat regelmatig voorkomende issues met de tr707. Ff googlen dus. Leek allemaal niet zo moeilijk aan te pakken.
 
Ik zou even nakijken of de adapter die je gebruikt hebt de juiste polariteit etc heeft. Wslk wel aangezien de 707 het eerder wel deed.

Dan is de kans groot dat het oxidatie in de aansluiting of slechte soldeercontacten van de aansluiting is.
 
kan een polatiteit switch de boel verneuken? ik heb dat eerder wel bij nieuw spul gehad dat dat geen enkele impact had.. misschien wel bij oude meuk?? ja ik zie wel wat oxidatie op een bepaald punt bij de powerswitch in de buurt
 
iemand heeft de schroefkoppen al eerder helemaal vernaggeld op de pcb.. bizar. gewoon niet los te krijgen
 
Ik meen mij te herinneren -lang geleden dat ik een 707 had- dat de adapteraansluiting een beetje aan de grote kant was voor aftermarket adapters. Die zaten er dus wat losjes in waardoor hij soms uitviel.

In ieder geval: 707 adapter moet DC 12V zijn, plus op de RING en min op de TIP. Als de polariteit andersom is, werkt hij niet. Ik denk dat hij wel beveiligd is maar let toch maar op. Ik denk dat de adapter minimaal 200mA moet leveren, maar neem hier gerust meer (kan je niks mee fout doen).
 
Ik meen mij te herinneren -lang geleden dat ik een 707 had- dat de adapteraansluiting een beetje aan de grote kant was voor aftermarket adapters. Die zaten er dus wat losjes in waardoor hij soms uitviel.

In ieder geval: 707 adapter moet DC 12V zijn, plus op de RING en min op de TIP. Als de polariteit andersom is, werkt hij niet. Ik denk dat hij wel beveiligd is maar let toch maar op. Ik denk dat de adapter minimaal 200mA moet leveren, maar neem hier gerust meer (kan je niks mee fout doen).
IMG_4596.JPG


ja precies.. ik denk gewoon dikke pech..
IMG_4596.JPG
zie hier ook onder die r49.. corrosie.... is al een keer gefixed. en ook zijn er mods aangelegd....
 

Attachments

  • IMG_4593.JPG
    IMG_4593.JPG
    216,3 KB · Bekeken: 104
Als je het hebt over dat bruine stukje in je witte circel: dat is geen corrosie, maar de kale print waar de soldeer-pad af is.
 
Jep, het lijkt erop dat iemand de jack connector heeft geprobeerd te repareren of vervangen, en een deel van de pad losgetrokken heeft.
Reversed polarity zijn de meeste apparaten tegen beschermd, maar in veel gevallen moet die situatie niet te lang aangesloten blijven, want er kunnen alsnog dingen doorbranden.
De soldeerblok in de witte cirkel ziet er sowieso wel een beetje uitgedroogd uit ook.
 
Back
Top