Roland MC-707 // Saturated Solo jam

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Na het testen van de Analog Heat 2, was ik benieuwd of de 707 met de 'saturation' FX een beetje in de buurt kon komen.
Alles komt uit de 707 :)

En hoewel de 707 in mijn oren best een eind komt, haalt hij het niet bij het analoge geweld van de AH2.
Maar......
Daar staat een berg flexibiliteit en gemak tegenover, wat een heel deel goedmaakt.
Zeker voor solo projecten (geen externe synths), verwacht ik dat ik me hier voorlopig mee red.
Eigenlijk heb je bij de 707 gewoon 8 'Digital Heats'. Hierdoor kun je alles los verzadigen ipv door één AH2 te drukken (wat al snel een rommeltje wordt).

Iets wat in de hardware variant niet eenvoudig na te maken is zonder te multitracken en de sporen apart door de AH2 op te nemen.
(niet heel praktisch, zeker niet voor een jam)

 
Klinkt best goed de saturatie. Goede analoge saturatie kun je soms ook uit andere apparaten die een pre gain hebben.
Leuk muziekje ook. Welllicht nog leuker met live bas?
 
Klinkt best goed de saturatie. Goede analoge saturatie kun je soms ook uit andere apparaten die een pre gain hebben.
Leuk muziekje ook. Welllicht nog leuker met live bas?
Thnx.
Vond ik ook (goed genoeg voor mij iig).
En doordat ik vaak meer dan 1 ding uit de 707 trek, is dit (hoe ik de interne saturatie van de 707 hier gebruik met elke track een eigen 'digital heat') eigenlijk de 'enige' makkelijke manier om zo te werken.
Want hij heeft maar 2 stereo uit paren (waarvan 1 helemaal droog).
En als ik teveel tegelijk door de Analog Heat haalde, werd het een rommeltje.
Dus een hardware oplossing (pedaal, mixer etc.) heeft dan behoorlijk wat beperkingen i.c.m. de 707 die veel partijen in 1 doet.
Maar ik houd m'n ogen open voor een compacte en betaalbare manier om saturatie te kunnen bewerkstelligen, maar hij staat niet hoog op m'n lijst vanwege deze beperking.

Ja, live bassen met de 707 heb ik een paar keer geprobeerd. 1x ook een video van gemaakt.



Dat ging, maar het 707 'werk' moest dan bijna helemaal automatisch gaan en eigenlijk is dat niet hoe ik de 707 graag gebruik.
Dat is mijn 'jam' omgeving, waar ik liever lekker bezig ben met m'n handen in het moment.

Dus dan zou ik de bas op kunnen nemen in de 707.
Even kijken of ik uitkom met de beperkte sample tijd. (max 6 minuten per project)
Ik probeer elke keer één of twee nieuwe dingen uit, zodat ik die goed beheers voor ik door ga naar het volgende laagje.
Staat op m'n lijstje om een x te verwerken in een jam.
 
Wederom zeer puik werk.
Toffe sounds gebruik je.
Bedankt Jeroen!
Die 707 soundpacks zijn echt een verrijking voor mij. Ik ben geen sound designer (meer een tweaker) en helemaal niet op de 707 met z'n kleine schermpje en 4 knoppen (voor sound design).
Maar anderen blijkbaar wel (ik gok via de zen core software).
 
Lekker man! De eerste video klinkt top maar er gaat niks boven een basgitaar! De tweede video is derhalve mijn favoriet, je speelt erg goed!
 
Back
Top