DJ-tafel of zelf wat maken?

Maar normaal gesproken als je op een dance feest wordt geboekt als DJ hoef je niet je eigen tafel mee te nemen :)
Dat valt dan alweer mee, lol 😀 Maar ik doelde meer op steuntjes, of ander materiaal om de spullen op de juiste plek en in de juiste hoek te zetten. Zodat ik - bij wijze van spreken - met mijn ogen dicht een set kan geven. Op veel dingen heb je geen invloed, maar daarop dan wel. Ik denk daarom dat ik voor de flightcase optie ga, met een statief eronder. Dan werk ik de kabels netjes weg en staat de boel in no-time 👍 En neem ik alleen de case mee als ik ergens mag spelen.
 
Ik had een kruispoot voor mijn koffer en die ging alle kanten op zo'n elementen podium. Was zo een met dubbel frame.. Toen deze gekocht.. en geen problemen meer.
 
Dat valt dan alweer mee, lol 😀 Maar ik doelde meer op steuntjes, of ander materiaal om de spullen op de juiste plek en in de juiste hoek te zetten. Zodat ik - bij wijze van spreken - met mijn ogen dicht een set kan geven. Op veel dingen heb je geen invloed, maar daarop dan wel. Ik denk daarom dat ik voor de flightcase optie ga, met een statief eronder. Dan werk ik de kabels netjes weg en staat de boel in no-time 👍 En neem ik alleen de case mee als ik ergens mag spelen.
Ja ik ben gewend dat ook de DJ gear er gewoon staat eigenlijk. Ik neem altijd alleen mijn platen mee :)

Waar draai je mee dan als ik vragen mag en wat voor muziek?
 
Ik had een kruispoot voor mijn koffer en die ging alle kanten op zo'n elementen podium. Was zo een met dubbel frame.. Toen deze gekocht.. en geen problemen meer.
Ja de ondergrond moet wel 100% vlak zijn, anders gaat ie wiebelen.. paar bierviltjes doet dan wel weer wonderen :P

Met zo'n stand die jij post kun je natuurlijk per poot de hoogte verstellen, dan heb je dat probleem niet.
 
Poten van dit ding wat ik postte met mijn setupje zijn gewoon fixed met dat ding maar vreemd genoeg is dit gewoon vÊÊl stabieler.. Het zijn ook die podiumdelen die heen en weer gaan en zo'n kruispoot zie je dan meedeinen / naveren..

Die veredelde behangtafel die ik eerder postte raad ik ook niet aan voor gigs.. :D De TS zoekt iets voor thuis dacht ik.. iets wat ie makkelijk in kan klappen. Een kruispoot is natuurlijk ook ok maar daar moet je weer een plank overheen leggen.. en de gemiddelde kuispoot heeft op een wat hogere instelling niet zoveel breedte. Dan zou ik eerder voor dat Fun Generation ding gaan, die kan je 1m breed maken en kan toch tot 90cm hoog..


Dit is mijn live setupje.. mijn koffer is ook veel compacter..

IMG_20211029_125109.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Dit is mijn live setupje.. mijn koffer is ook veel compacter..

Dat ziet er heel tof uit, dank voor het delen 👍

Ik zoek in eerste instantie iets voor thuis, maar het zou mooi zijn als ik het ook makkelijk kan meenemen. Ik heb een live-set met mijn eigen muziek, en gebruik een nu een Push 1, Novation LaunchControl XL en laptop. Dat is lekker compact en voor nu genoeg. Mijn plan is om hier de komende tijd wat kleine optredens mee te doen. Buurthuis om de hoek, dat werk, om eerst maar wat ervaring op te doen. Dan komt Wembley Stadion later wel 😁
 
ik doelde meer op steuntjes, of ander materiaal om de spullen op de juiste plek en in de juiste hoek te zetten. Zodat ik - bij wijze van spreken - met mijn ogen dicht een set kan geven. Op veel dingen heb je geen invloed, maar daarop dan wel. Ik denk daarom dat ik voor de flightcase optie ga, met een statief eronder.
Wat ik fijn vond aan mijn setup op deze manier, was dat je altijd je spullen ook hetzelfde hebt staan. Dus zowel thuis, als repetitieruimte, als live. Ik denk dat dat wel een pluspunt is als je met "je ogen dicht" wil kunnen werken. Dan zit je niet te hannessen met dat je apparaat toch net in een andere hoek staat of iets verder weg dan je gewend bent en kun je gewoon focussen op spelen. Ik denk zelfs dat ook al krijg je een tafel van de zaal dat je daar dan nog prima je eigen case (met je vaste indeling daarin) op kunt leggen.
 
Dat ziet er heel tof uit, dank voor het delen 👍

Ik zoek in eerste instantie iets voor thuis, maar het zou mooi zijn als ik het ook makkelijk kan meenemen. Ik heb een live-set met mijn eigen muziek, en gebruik een nu een Push 1, Novation LaunchControl XL en laptop. Dat is lekker compact en voor nu genoeg. Mijn plan is om hier de komende tijd wat kleine optredens mee te doen. Buurthuis om de hoek, dat werk, om eerst maar wat ervaring op te doen. Dan komt Wembley Stadion later wel 😁

Dank! :) Ja er gaan ook heel wat uurtjes afwegingen in zo'n koffer zitten. Maar gewoon een soort statief en daarop een blad of deksel van 'n flightcase werkt ook prima. Ik heb zelf voor deze koffer gekozen omdat ik een berg adapters en kabelzooi kwijt moest, er zitten naast 2 mixers ook 2 draadloze ontvangers in en een kastje voor de aansturing van verlichting. En die FX unit die erop ligt kan ik nu ook gewoon connected laten.. Als ik alles telkens zou moeten aansluiten ben ik minstens 'n uur zoet. Nu 5 minuten ofzo..

Maar dat verhoogde plateau voor 'n laptop is zeker 'n aanrader.
 
Dan zit je niet te hannessen met dat je apparaat toch net in een andere hoek staat of iets verder weg dan je gewend bent en kun je gewoon focussen op spelen.
Dat is precies wat ik bedoel. Als je een beetje zenuwachtig bent, is vastigheid plezierig. Voor mijn trainingen gebruik ik ook altijd mijn eigen laptop. Dan weet ik zeker dat alles werkt en begin ik ontspannen.

Dat heet een tafel. anders een kast :)
Haha, ja. Zover was ik. Maar wat ik thuis heb, komt niet hoog genoeg. En het liefst heb ik wat opklapbaars, voor onder het bed. Daarom de vraag. Ik heb onlangs ook een tweedehands green screen gekocht, en daar wil ik de tafel ook voor gebruiken. Lekker jammen voor dat scherm en dan filmpjes opnemen voor online. Als alles snel staat, nodigt het meer uit tot gebruik.

Ik denk zelfs dat ook al krijg je een tafel van de zaal dat je daar dan nog prima je eigen case (met je vaste indeling daarin) op kunt leggen.
Dat lijkt me ook, en dan heb ik dat stuk onder controle. Scheel weer in eventuele zenuwen tijdens de voorbereiding 👍
 
Het probleem met die verstelbare poten is altijd de stabiliteit als je op stahoogte (zo'n 85 cm) een tafel nodig hebt.
Voor thuis om te oefenen maakt het niet zoveel uit en is een strijkplank om te beginnen prima maar ergens anders waar je lekker bezig bent wil je gewoon een stabiele setup en dan kom je vaak uit bij de wat duurdere uitvoeringen met stevige poten die je goed kan vergrendelen enzo.
Zeker als het ook nog licht moet zijn want dan wordt het aluminium.
Het beste is dan iets tweedehands te zoeken van iemand die bijv naar een grotere setup gaat en dan de kleinere weer verkoopt die dan voor jou weer prima is om mee te beginnen.
Dit is mijn live setupje.. mijn koffer is ook veel compacter..
Da's een mooie setup, stevig maar zoiets kost nieuw natuurlijk wel wat.

Ik zag deze bij Thomann en dat zou wel iets kunnen zijn omdat je een quicklock vergrendeling hebt (anders dan Bax) en het onderstel lijkt me behoorlijk stabiel gezien het gewicht wat je erop plaatst, flinke ruimte en een hoop goede recensies ook voor een nette prijs, weegt 15 kg.


 
De toekomst van live muziek is uiteraard het bij je dragen van je instrument. ;)


4dee3e751582803b40ff75e589e1814a064367d0.gif

ubercoole video en track dit! Tone L.O.C.. (met een knipoog naar Robert Palmer)
 
Stevig en makkelijk transporteerbaar :


Daar monteer je dan een populieren 18mm multiplex plaat op (licht van gewicht in vergelijking met elk ander plaatmateriaal)

Nou, en dan spelen maar..
 
Stevig en makkelijk transporteerbaar :


Daar monteer je dan een populieren 18mm multiplex plaat op (licht van gewicht in vergelijking met elk ander plaatmateriaal)

Nou, en dan spelen maar..
Of je doet deze. Direct met wieltjes en verbreders.
Ik heb deze voor m'n afkortzaag. Erg degelijk spul.
Weegt overigens wel 'wat'.

 
Het klopt dat dit soort spul wel iets weegt, maar aan de andere kant neemt het ingeklapt weinig volume in en je krijgt er een hoop stevigheid voor terug.

Als de looks (op een eventueel podium) ook belangrijk zijn, een 'rok' (zwarte gordijn stof) met klittenband is zo gemaakt en bevestigd.
 
Of deze.. ?? â‚Ŧ20,30-

  • Innox FlexTable 50
  • mobiele vouwtafel
  • afmetingen tafelblad (BxDxH): 122 x 61 x 4 cm
  • in hoogte verstelbaar: 76 - 94 cm
  • afmetingen (opgevouwen) (BxDxH): 62 x 62 x 10 cm

Wij gebruiken dit type voor mobiele jamsessies, super licht en handig.
Formaat is ook ideaal.
Ze zijn best stabiel, het blad is wel erg dun en ik zou er idd niet meer dan 30kg op zetten.
Je kan ze aan elkaar koppelen, dan zijn ze nog stabieler.
Makkelijk verstelbaar en in een handomdraai neergezet.
 
Een werktafel met zulke poten zou ik niet vertrouwen, bang dat ie heen en weer kan wiebelen. Ik zou eerder voor een kruispoot gaan, zoals een keyboard standaard. Dan weet je zeker dat hij niet heen en weer kan wiebelen. En meestal in hoogte verstelbaar.
Deze wiebelen gelukkig niet. Simpel borgsysteem voorkomt ongewenst inklappen. Wel op letten dat deze ook goed zit tijdens het opzetten.
 
Back
Top