De 1e Synthforum CollApril - wie doet er mee? - Inschrijving verlengd tot zondagavond!

ok mijn poging tot grap is niet geslaagt.
denk wel dat een discussie over het formaat behulpzaam kan zijn
 
ok mijn poging tot grap is niet geslaagt.
Nee die kwam niet helemaal uit de verf, maar je moet schieten anders kun je niet scoren of zoiets toch?

denk wel dat een discussie over het formaat behulpzaam kan zijn
Zeker, maar een discussie is 1, uiteendoen waarom je niet meedoet met een betoog tegen het hele concept is iets anders. Ik vind het erg leuk dat er initiatieven ondernomen worden om het forum levend en levendig te houden.

Voor de duidelijkheid; het volgende is niet specifiek aan jou bedoeld. Wat mij betreft heeft iedereen 3 opties:
1. Meedoen volgens de regels
2. Semi-meedoen en de regels buigen naar je eigen zin
3. Niet meedoen

Een optie tot afkraken hoort er niet te zijn. Kies dan om je tijd te besteden aan wat je wél wilt doen zou ik zeggen. Composities in je eentje maken, of alleen samenwerken met mensen die je zorgvuldig selecteert; allemaal toegestaan, het is een vrij land. Hoef je niet in deze draad te melden, hier is bedoeld voor iedereen die wél openstaat voor het avontuur, ook als dat betekent dat je iemand op sleeptouw moet nemen.

Ik heb overigens geen moderator aspiraties. Ben ook maar een boerenl*l met een uitgesproken mening :biertje:
 
We kunnen kijken of het klikt en ons dan als duo aanmelden?
Laat ons eerst het lot zijn werk laten doen, samen werken (of alvast eens aftasten of dat tof zou zijn, of er voldoende raakvlakken zijn) doen we na deze event, goed?
Tenzij we zo al geloot worden samen hehe
 
Het idee achter dit initiatief is samenwerking met andere leden. Zoals @SmartBits in de OP al aangaf, we merken dat daar een behoefte ligt bij een deel van de leden. Samenwerking kan verschillende vormen aannemen. In een Private Group loopt momenteel een mooi project waarbij leden elkaar stimuleren om meer procesmatig een track af te ronden. We kennen de jaarlijkse contest waarbij eigen tracks gepubliceerd worden en andere tracks beluisterd en van commentaar worden voorzien. Er is een nieuw logo ontworpen en als winnende inzending gekozen door de leden. We gaan de Q&A sessies nieuw leven inblazen, waarbij input van de leden leidend is. Synthforum is/wordt daarmee meer een synthgemeenschap in plaats van een message board alleen.

In dit kader is het idee van SmartBits te zien. En natuurlijk zal deze manier van samenwerken niet bij iedereen passen. Zelf merk ik ook dat het me moeite kost om buiten mijn comfort zone te treden. Er zijn voldoende redenen te bedenken om niet deel te nemen. Ik denk echter dat de discussie zou moeten gaan over redenen om wel deel te nemen. Hoe dan ook leer je mensen kennen die je tot nu toe alleen van een scherm kent. Alleen dat is al een prachtige reden om mee te doen. Daarnaast kun je van anderen heel veel leren, ongeacht hun ervaring. Na jaren hetzelfde kunstje gedaan te hebben, ben ik wel redelijk vastgeroest in mijn eigen manier van werken waardoor mijn tracks steeds meer op elkaar gaan lijken. Nu krijg je een kans om dat te doorbreken. En het kan leiden tot heel verrassende resultaten. Geweldig toch?

Je spreekt samen af hoe je wil samenwerken. En mocht blijken dat het om welke reden dan ook helemaal niet werkt, dan is dat zo. Volgend jaar (of misschien wel eerder) weer een kans. Als je niet meedoet, weet je zeker dat het niet gaat werken :). Dus stap uit je comfort zone and broaden your horizon!
 
ook als dat betekent dat je iemand op sleeptouw moet nemen.
Dat klinkt alsof je iemand moet aanmoedigen of naar een hoger plan wilt duwen?
Het lijkt me dat het toch wel van twee kanten moet komen en al zou het iets worden wat een tikkie simpeler is dan wat je normaal maakt, dat maakt toch niet uit, je hoeft er geen platencontract mee te verdienen, het is toch vooral voor "de leuk" ipv iets wat meteen superserieus moet worden.
Samenwerken is compromissen maken, als je dat niet kan of wilt dan kan je beter alleen blijven werken denk ik?
Misschien komt iemand op deze manier toevallig een partner tegen in het muziekmaken, al is de kans niet meteen heel groot dan zou dat een hele mooie bijvangst zijn.
 
Dat klinkt alsof je iemand moet aanmoedigen of naar een hoger plan wilt duwen? Het lijkt me dat het toch wel van twee kanten moet komen
Wat ik bedoelde is dat als je zelf (vind dat je) heel gevorderd bent en bang bent dat je via de hoge hoed aan iemand wordt gekoppeld met veel minder ervaring, je jouw ervaring dan kunt proberen over te brengen. Dat kan op zich al leuk zijn. Daarbij is er altijd wat te leren door iets weer vanaf de basis te doen en te onderzoeken of jouw geijkte manier de enige juiste is. Je moet openstaan voor de input van de ander en daar iets mee doen (ha ik merk dat ik lekker zweverig de Aiki principes aan het uitdragen ben, maar het is wel toepasselijk).

Samenwerken is compromissen maken, als je dat niet kan of wilt dan kan je beter alleen blijven werken denk ik?
Absoluut waar dat samenwerken tot compromissen leidt. Alleen (willen) werken is ook niet minderwaardig. Je moet kiezen wat bij je past.
 
Wat ik bedoelde is dat als je zelf (vind dat je) heel gevorderd bent en bang bent dat je via de hoge hoed aan iemand wordt gekoppeld met veel minder ervaring, je jouw ervaring dan kunt proberen over te brengen. Dat kan op zich al leuk zijn. Daarbij is er altijd wat te leren door iets weer vanaf de basis te doen en te onderzoeken of jouw geijkte manier de enige juiste is. Je moet openstaan voor de input van de ander en daar iets mee doen
Zeker, er is toch ook geen enig juiste manier, er is een manier die bij je past en zo maak je muziek of componeer je en als je enthousiast wordt van de input van de ander dan kan het heel goed dat dit ook onderdeel wordt van je eigen manier van werken.
Stel bijv dat je zelf veelal ambiënt muziek maakt en de ander doet veel met samplen en slicen waardoor de track een geweldige groove krijgt dan is dat toch te gek als je dat dan van de ander meeneemt?

We gaan een beetje off topic maar misschien is het wel goed om hier wat over van gedachten te wisselen omdat het mensen wellicht aan het denken zet die anders teveel op hun eigen dingetje blijven zitten terwijl dit juist een intiatief is waardoor mensen nieuwe inzichten/ideëen kunnen krijgen door de samenwerking?
 
Laat ons eerst het lot zijn werk laten doen, samen werken (of alvast eens aftasten of dat tof zou zijn, of er voldoende raakvlakken zijn) doen we na deze event, goed?
Tenzij we zo al geloot worden samen hehe
Ik heb me opgegeven…. Zie wel waar het schip strandt, of niet natuurlijk :D
 
ik heb een keer SB six bezocht, hij was toen al een meester met de elektron reeks... We hebben samen een nummer gemaakt, dawless... Dat was heel tof.
Ik was toen nog veel minder dan ik nu ben, en mijn opmerkingen heeft hij gewoon onmiddellijk toegepast zodat ik ook inbreng had behalve wat knoppen draaien. En zo hebben we iets gemaakt wat we apart nooit hadden gedaan. Jammer dat hij nu nog verder woont, herhaling had voor mij zo gekund.
 
Hallo,

We stoppen de namen van alle deelnemers in een hoge hoed ..
En daar ligt het probleem,dat je moet werken met een totaal onervaren lid.

Groeten van Andreos:)
Voor mij is dat dan niet zo erg, maar aan iemand gekoppeld worden die een andere DAW gebruikt is voor mij een no-go, ik vermijd altijd zoveel mogelijk bouncing en met WAV's werken, sounddesign en modulation vind ik het belangrijkste van een track, daar ben je dan toch wel heel erg in beperkt. En de beperkingen worden nog groter zodra je het gaat afmixen. Verder wel een leuk idee. Succes voor degene die mee doet.
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
Voor mij is dat dan niet zo erg, maar aan iemand gekoppeld worden die een andere DAW gebruikt is voor mij een no-go, ik vermijd altijd zoveel mogelijk bouncing en met WAV's werken, sounddesign en modulation vind ik het belangrijkste van een track, daar ben je dan toch wel heel erg in beperkt. En de beperkingen worden nog groter zodra je het gaat afmixen. Verder wel een leuk idee. Succes voor degene die mee doet.
Hola.
Het idee is leuk.
Je kan ook de namen van de leden geven die willen samenwerken en dan kan je in ieder geval kiezen.
Persoonlijk ben ik niet zo van het onbekende.

Groeten van andreos.
 
een andere werkwijze vind ik leuk, maar dit soort beperkingen niet
Een andere werkwijze behalve het gebruikte DAW dan dus? Tja, je zou ook iemand kunnen treffen die dezelfde DAW gebruikt. Uiteraard is er dan ook de mogelijkheid dat dat niet het geval is. Maar goed, buiten dit initiatief gaan we zeker ook nog kijken of er nog andere mogelijkheden m.b.t. samenwerking tussen forumleden te bedenken zijn.
 
Back
Top