Gezocht! Drumloops!

Googol

Ouwe rot
Lid sinds
18 december 2001
Berichten
2.687
Locatie
Den Bosch
Drumloops...

Ik zoek (betaalde) drumloops!
Het liefst via VST anders wave of zelfs mp3.
Zoveel mogelijk Lo-Fi maar ook Hi -Fi.
Ik heb al via internet gekeken maar pfffrrrrt…:o::gaap:
Ik heb Drum Agent SE, dat wordt 5 en HALion SE wordt dan...uuuh...HALion!

Zijn er ook Vst's die iets eenvoudiger
qua omvang en complexiteit én prijs?

En zijn er ook hele bibliotheken van alleen drumloops?
Waar moet zoeken?

(Let wel, alleen drumloops! Geen riff’s, Seq, LFO, of Arps
of one-single shot samples van FX en drums of zo…)

BVD.
 
Op reddit zoeken op all the breaks.. veel is wel een beetje hiphop stijl maar er is meer te vinden wat mensen delen. Is vaak via een Google Drive account te downklooien..


Dit is overigens niet royality free.. veel is van platen/CD's gesampeld.. als je je muziek gaat verkopen moet je eerst de rechthebbenden contracteren.. maar als je vandaag de dag je muziek verkocht heb je een soort van luxeprobleem.. :D
 
Laatst gewijzigd:
Rhytym Lab daar vind je wel wat for free en ook betaald; Amen Breaks vol.3

Arturia bijv heeft Spark vst met flink wat loops erbij voor 149 euro, soms vindt je ook de software met de controller samen tweedehands voor 100 a 120 euro, dan kan je ook nog lekker hands on met je loops pielen; Spark
 
Ik wil (als mn nieuwe setup klaar is) een bibliotheek VST's aanleggen.
Beginnende de drumloops zoals Drum Agent 5, HALion en Stylus van Spectrasonics...
Dit is overigens niet royality free.. veel is van platen/CD's gesampeld..
En ik ga of wil niet zelf van LP's en singels samplen en/of copyeren...
Dus alles royality free; Ik wil best voor een drumloop betalen.:okdan:
Rhytym Lab daar vind je wel wat for free en ook betaald; Amen Breaks vol.3
Dank u.:okdan:
Ik zoek wat adresjes (links) waar ik naar toe kan als ik de nieuwe computer heb
geïnstalleerd en ik de nieuwe (voor mij) Mac methode onder de knie heb.

 
Mijn go to place voor vocals is Looperman. Ze bieden daar ook de nodige drumloops aan. Door members van Looperman gebouwd. Te filteren op BPM en genre. Royalty free en gratis. Op het moment van schrijven 35k+.

 
Bedankt voor de links. Ik kan hiermee wel vooruit.:okdan:

Zo, de Mac studio M1 Max is besteld...
Ik zat te azen op de nieuwe Waldorf Iridium maar vanwege de nieuwe Mac moet
ik de fysieke Waldorf laten varen en plaats maken voor
de softwarematige Omnisphere en Stylus RMX van Spectrasonics (gelijk erbij besteld)
Ook nie gering!
Toekomstige Vst's zijn: HALion Sonic 3 en Groove Agent 5

Als alles binnen is, en geïnstalleerd is, én ik kan er beetje wijs uit:geslaagd::?:D
laat ik wel weer wat nummers horen...
 
Als ik nog een tip mag geven: als je een exemplaar van Computer Music registreert krijg je toegang tot online extra's. Daar zitten ook altijd samples bij, previews van betaalde sample cd's. Ik heb daar al heel veel moois weggehaald. Ik heb laatst een stapel oude exemplaren gekocht via Marktplaats. Maar als je een beetje handig googelt, vind je ook wel oude exemplaren als PDF online.
 
De nieuwe software is binnen.
En dit wordt pas geïnstalleerd als de nieuwe Mac binnen is.
(binnen 4 weken).
Voor die tijd kan ik mijn studiootje opnieuw inrichten.
20220322_120316.jpg
20220322_120331.jpg
20220322_120349.jpg


En deze gaat naar het grafische...
20220322_120256.jpg
 
Mocht je toch iets met samples willen doen om een drumloop/beat te maken dan kan je vaak in je daw ook met dat wat er in zit al goede drumloops maken.
Een plugin die dat ook goed doet is Algonaut Atlas want die heeft al je samples van de mappen die je hebt op één scherm en dan kan je heel makkeljjk de samples uitproberen of verwisselen voor een ander, op de sequencer plaatsen en je kan de samples individueel manipuleren, je kan je sequences polymetrisch maken enz.
XLN XO doet in feite een beetje hetzelfde, is wel iets duurder maar soms kan voor iemand de ene plugin net wat makkelijker werken dan de andere.
Ondertussen is Atlas bij versie 2.2 aangekomen maar hier een clip van de sequencer in versie 2 zodat je even een goede indruk krijgt;

 
Dank u voor de informatieve sites:okdan::okdan:



De HALion Sonic van Steinberg is ook binnen!:okdan:
20220322_145752.jpg


als alles een beetje werkt laat ik weer iets horen.
En, ho ja... Niet vergissen hoor...:o::D
20220322_145810.jpg
 
Zo, Alles is zo'n beetje geïnstalleerd.
20220421_205115.jpg
20220421_205031.jpg
20220421_205012.jpg
20220421_205157.jpg

Én alles werkt. Bij Omnisphere zoekt ie nog naar wat ongeregistreerde sounds en of ik hem moet refreshen maar hoe weet ik nog niet.
verder heb ik aan drums: Spectratronics Stylus, Steinberg Groove Agent 5 en in sonic 3 zitten ook 'n aantal drum layers.

Het feit dat het de vorige keer zo mis ging kwam omdat ik totaal niet wist hoe die nieuwe Internet registratie werkte...
en dat had helemaal niets met Windows of de PC te maken, en is dus niet de reden dat ik overschakelden naar een Mac.

Maar ow, wat een stilte zeg. Na 7 uur continu downloaden zo koud als staal...
als je met je oor boven op de mac houd hoor je iets van een zachte ventilatoren sis.
 
Wat ik me afvraag (lichtelijk off topic maar misschien ook niet)…
Ik heb een app (Launchpad van Novation) op mijn iPad, zie onderstaande foto:

6DC62E62-2BD3-43A4-ACF4-D34DBB591E23.png
Met allerlei loopjes. Als ik deze nou sample, is dat royalty vrij? De app is tenslotte gratis…
 
Zijn de sampels van de app is er niets aan de hand.

Zijn de sampels die door de app wordt bewerkt ergens vandaan gehaald/gejat? dan weet ik het niet.
én als het gratis is, en je het zo op de markt brengt, lijkt me dat behoorlijk royalty vrij.:)
 
Back
Top