Cherry Audio's nieuwe Dreamsynth

dreamsynth-ui.jpg


Dreamsynth Kenmerken:​

  • Drie dual-waveform oscillatoren, wat neerkomt op zes gelijktijdige virtuele analoge of PCM sample-gebaseerde oscillatoren met maximaal 16 stemmen van polyfonie
  • Authentiek gemodelleerde virtuele analoge golfvormen, plus 430 looping, one-shot en single-cycle PCM-golfvormen
  • Volledig polyfone 16-stemmige snarige synthesizer die kan worden gelaagd en verdeeld over het toetsenbord, onafhankelijk van de primaire synth
  • OB-stijl 12 dB/octaaf multimode stereofilters
  • Uitgebreide en toegankelijke modulatiemogelijkheden, met 20 modbronnen en meer dan 40 bestemmingen, inclusief effecten
  • Analoge driftregeling voor meer authenticiteit
  • Drie temposynchroniseerde LFO's
  • Arpeggiator met temposynchronisatie, onafhankelijk toewijsbaar aan de synth- en strijkerssecties
  • Volledig moduleerbare effecten omvatten meerdere vervormings- en sample-crushing-opties, een 12-traps phaser, chorus, flanger, roterende luidsprekereffecten, delay en reverb, inclusief ons nieuwe "Galactic" reverb-algoritme
  • Ondersteuning voor MIDI Polyphonic Expression (MPE) - Pitch, Channel Pressure en Timbre - waardoor Dreamsynth in staat is tot meer organische en expressieve prestaties bij gebruik van MPE-compatibele controllers
  • Sterk geoptimaliseerde codering voor optimale prestaties met ultralage CPU-belasting
  • Door de gebruiker instelbare oversampling controle
  • Geavanceerde ui-vergroting met één klik
  • Complete MIDI-besturing en DAW-automatisering voor alle bedieningselementen
  • Meer dan 1100 presets gemaakt door een getalenteerde en diverse groep geluidsontwerpveteranen


Dreamsynth is beschikbaar in AU, VST, VST3, AAX en standalone formaten.

Een gratis 30-daagse demo van Dreamsynth is beschikbaar. Deze demo zal periodiek witte ruis afspelen, maar is verder onbeperkt.

macOS-vereisten: macOS 10.9 of hoger (inclusief macOS 12), 64-bits vereist. Native Apple M1-processor ondersteuning. Quad-core computer met 8 GB RAM aanbevolen. MPE vereist een DAW en hardwarecontroller die MIDI Polyphonic Expression ondersteunen.

Windows-vereisten: Windows 7 of hoger (inclusief Windows 11), 64-bits vereist. Quad-core computer met 8 GB RAM aanbevolen. MPE vereist een DAW en hardwarecontroller die MIDI Polyphonic Expression ondersteunen.

verkrijgbaar op: Cherry Audio
 
Laatst gewijzigd:
*gaap* :Z

Draait niet eens op mijn studio computers. Wat een schending van mijn nick zeg.
 
nu met de release van de galactic reverb, gelijk deze dreamsynth er maar bij gekocht.

Het is wel een indrukwekkende synth vind ik. Praktisch elke preset die je pakt lijkt of je rechtstreeks een sound uit de serie stranger things hebt. Hij klinkt ook bizar goed zonder er ook maar iets aan te doen kwa mix. Maar goed, dat mag ook wel, want het is een enorme cpu slurper zodra je de oversampling aanzet. (4 keer oversamplen trekt mijn pc niet eens met deze synth).

Ik vind de gui interface helemaal niks overigens, maar goed dat weet je bij cherry audio, daar moeten ze het niet van hebben, maar de synth zelf maakt alles goed wat mij betreft. Ik was vooraf bang voor nogal wat overlap met mijn bestaande synths, maar deze heeft zo'n eigen klank karakter dat die zijn eigen plek prima in mijn setup kan verdedigen.

Het doet me een beetje denken aan Nordlead meets the roland jp8080 kwa sound.

Het is echt een instant 80's machine.
 
'430 looping, one-shot, and single-cycle waveforms' moet zijn:

'430 loops, one-shot, and single-cycle waveforms'
 
Back
Top