Even wat anders met de Peak.

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
En dan bedoel ik 'anders' in de zin dat het anders is dan waar ik de Peak normaliter voor heb gebruikt de afgelopen 11 maanden.
(Ambient, pads etc.)
Ik merk dat je soms gewoon 'dieper' moet gaan (meer tijd moet steken in een apparaat) en dat er dan 'ineens' meer uit het ding komt dan je tot dusver had bedacht.
In dit geval wilde ik kijken of ik wat 'house' achtige presets kon vinden die ik kon gebruiken in tracks.
Gelukkig heb ik ooit alle Components presets beluisterd en opgeslagen welke 'me wel wat leken' (met waardering en type erbij).
Dus ik had iig een shortlist van bijna 300 patches om te proberen.

Dit zijn de 10 die mij de meeste inspiratie gaven.
Van dikke 303 sounds, tot stabby chords. Het is soms heel goedkoop, maar ik houd er erg van.

Weer de horizon wat verbreed en nieuwe mogelijkheden ontdekt!

Reason was de sequencer en de tweede take ook de recorder en verzorgde een beetje compressie.
Zo had ik m'n handen vrij om nog wat te tweaken.

 
Zitten wel twee tot drie geluiden tussen die ik echt mooi vind. Maar die bak reverb gaat me wel snel de keel uithangen. Kun je ook de FX globaal uitzetten zodat je alle presets droog kunt horen?
 
Zitten wel twee tot drie geluiden tussen die ik echt mooi vind. Maar die bak reverb gaat me wel snel de keel uithangen. Kun je ook de FX globaal uitzetten zodat je alle presets droog kunt horen?
Hahahahahahaha. Dat bedacht ik me aan het einde ook, maar toen was het al 'te laat'.
Niet dat het me de keel uithangt, voor mij is het eigenlijk zelden teveel, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Voor zover ik weet, wordt de reverb send per patch opgeslagen en is er geen 'Peak brede' setting m.b.t. FX.
Ik heb nog even door de handleiding zitten bladeren, maar daar kon ik zo 123 niks vinden.
Er is wel een 'global' FX page, maar dat is nog steeds per patch (gaat over het totaal van de drie effecten)
De kortste weg naar 'droog' is de reverb level knop naar links draaien.
 
Die Peak kan toch wel erg lekker klinken. Ik vind dit toch ook wel fijn. Wellicht toch ooit ook overstappen. Dan de Nova er uit en de Peak er in.
 
Back
Top