Fluffy Ambience [Ambient, Moog Mother-32/Subharmonicon, Roland MC-707/TR-6S, Vermona Mono Lancet '15]

De Lancet heeft de setup aangevuld?
Deze monofone analoge synth is inderdaad nieuw toegevoegd aan de studio. Heb heel lang getwijfeld tussen de Moog Minitaur en enkele andere kandidaten. De Vermona Mono Lancet 15, is uiteindelijk verkozen door:
  • vergelijkbare bouwkwaliteit, zeer degelijk in alle opzichten;
  • vergelijkbare diepgang van de basgeluiden;
  • net even een ander smaakje qua geluid dan Moog, wat iets meer toevoegd aan de studio setup qua variatie (heb al een Moog Mother-32 en Subharmonicon);
  • groter bereik qua noten en daardoor ook inzetbaar voor onder andere leads en special effects;
  • één extra waveform (triangle);
  • LFO waveforms zijn allemaal beschikbaar vanaf het frontpaneel, zonder shift-functies zoals bij de Minitaur;
  • volledige ADSR beschikbaar vanaf het frontpaneel;
  • Minitaur was eerst heel slecht of niet meer leverbaar, is nu wel weer leverbaar maar is opeens 599 euro en daarmee ongeveer 150 euro duurder dan de Mono Lancet.
Bij deze track is nog geen gebruik gemaakt van de mogelijkheden voor basgeluiden. Alhoewel dat in de aankomende tracks wél het geval zal zijn uiteraard.
 
Deze monofone analoge synth is inderdaad nieuw toegevoegd aan de studio. Heb heel lang getwijfeld tussen de Moog Minitaur en enkele andere kandidaten. De Vermona Mono Lancet 15, is uiteindelijk verkozen door:
  • vergelijkbare bouwkwaliteit, zeer degelijk in alle opzichten;
  • vergelijkbare diepgang van de basgeluiden;
  • net even een ander smaakje qua geluid dan Moog, wat iets meer toevoegd aan de studio setup qua variatie (heb al een Moog Mother-32 en Subharmonicon);
  • groter bereik qua noten en daardoor ook inzetbaar voor onder andere leads en special effects;
  • één extra waveform (triangle);
  • LFO waveforms zijn allemaal beschikbaar vanaf het frontpaneel, zonder shift-functies zoals bij de Minitaur;
  • volledige ADSR beschikbaar vanaf het frontpaneel;
  • Minitaur was eerst heel slecht of niet meer leverbaar, is nu wel weer leverbaar maar is opeens 599 euro en daarmee ongeveer 150 euro duurder dan de Mono Lancet.
Bij deze track is nog geen gebruik gemaakt van de mogelijkheden voor basgeluiden. Alhoewel dat in de aankomende tracks wél het geval zal zijn uiteraard.
Leuk!
Je triggert me wel, ik ga er iig even in duiken.
De cap op C4 is een behoorlijk nadeel van de Minitaur waardoor ik soms (bijv) de 707 niet in wil zetten op bass, omdat de Minitaur dat dus 'moet' doen.
 
Zeer mooi ende rustgevend. Ik zou ook op de compilatie gestaan willen hebben, maar door omstandigheden.. Nou ja, erg mooie plaat hoor!
 
Back
Top