IK Multimedia AmpliTube X-SPACE review, stereo digital reverb pedal.

X-Space-768x512.jpeg
X-Space-Connectivity-768x512.jpeg

IK Multimedia AmpliTube X-Space is nu verkrijgbaar voor een adviesprijs van 395,99 € incl. belasting.
Bij retailers vind je het al voor 312€/$329,99 USD incl. belasting.
Tot 2 mei krijg je alle vier de X-GEAR-softwareversies voor AmpliTube 5 SE gratis als je een X-GEAR-pedaal koopt.


 
Waarom kan dit niet (ook) in 19" rackformaat, evt met ext. pedaalaansluiting(en)?
In een studio-omgeving vind ik die pedalen erg onhandig onder te brengen.
Idem met Strymon en Eventide H9.
Topgeluiden, maar met een hoofpijnverwekkende vormfactor.

Kon uiteindelijk een Eclipse kopen voor een vriendenprijs.
 
Waarom kan dit niet (ook) in 19" rackformaat, evt met ext. pedaalaansluiting(en)?
In een studio-omgeving vind ik die pedalen erg onhandig onder te brengen.
Idem met Strymon en Eventide H9.
Topgeluiden, maar met een hoofpijnverwekkende vormfactor.

Kon uiteindelijk een Eclipse kopen voor een vriendenprijs.

Ze zijn meer bedoeld voor live gebruik denk. 19” is zo jaren 90. 😀 Ik vind de H9 juist geweldig qua vormfactor. Thuis editen via de software en presets maken voor live. Je kan makkelijk preset list maken voor een ander project etc. Ik vind het een top ding. Alleen live presets schakelen is niet te doen zonder een midi controller.
 
Waarom kan dit niet (ook) in 19" rackformaat, evt met ext. pedaalaansluiting(en)?
In een studio-omgeving vind ik die pedalen erg onhandig onder te brengen.
Idem met Strymon en Eventide H9.
Topgeluiden, maar met een hoofpijnverwekkende vormfactor.
Ik deel deze mening. En voor die (pedal) prijs vind je wel evenwaardige 19" alternatieven zoals de TC Electronic M2000.
 
Bij Bax nu 299, maar levertijd onbekend (momenteel niet zo'n beste boodschap mocht je geïnteresseerd zijn). Voor zover je zoiets op joetjoep kunt beoordelen klinkt ie wel prima.
 
Maar klinkt ie beter dan al die andere reverb pedalen?

Als in een markt de concurrentie groot is, en men moet vechten om de gunst van de koper, dan kunnen de aanbieders het zich niet veroorloven om iets te verkopen dat kwalitatief minder goed is. Binnen een vrij smalle bandbreedte mag je verwachten dat in een prijssegment de verschillen wat dat betreft niet zo groot zijn.

Het komt dan waarschijnlijk vooral aan op smaak, wat klinkt in jouw oren beter.
 
Als in een markt de concurrentie groot is, en men moet vechten om de gunst van de koper, dan kunnen de aanbieders het zich niet veroorloven om iets te verkopen dat kwalitatief minder goed is. Binnen een vrij smalle bandbreedte mag je verwachten dat in een prijssegment de verschillen wat dat betreft niet zo groot zijn.

Het komt dan waarschijnlijk vooral aan op smaak, wat klinkt in jouw oren beter.

Klopt. Maar na de zoveelste reverb bak vind ik het lastig om de verschillen nog objectief te kunnen beoordelen. Zeker aan de hand van filmpjes. Wat toch vaak de enige mogelijkheid is om het te kunnen beoordelen als je hem niet besteld.
 
Maar klinkt ie beter dan al die andere reverb pedalen?
Tja met die YT compressie is het lastig te zeggen, maar voor wat het waard is lijkt het heel erg op de concurrentie. De verschillen zijn subtiel. Het zal niet veel verschillen van zijn Strymon en Eventide conculega's.
 
Het positieve vind ik dat deze pedalen wel behoorlijk 'hands-on' zijn.
Om die reden gebruik ik de Line6 Echo-Pro ook nog heel graag.
 
Ja ik mijn H9 ook. Mijn ruimte is nogal beperkt en mijn 19" rack zit helemaal vol, kan er ook niets bij plaatsen. Dan zijn zulke stompboxjes juist wel handig qua formaat. Het is voor iedereen anders qua beleving (zoals alles) dus fijn dat het allemaal te koop is. Snap wel dat anderen zo'n apparaat juist graag als 19" zouden willen en dat is mss wel een gat in de markt.
 
Snap wel dat anderen zo'n apparaat juist graag als 19" zouden willen en dat is mss wel een gat in de markt.

Gat in de markt? Dat betwijfel ik toch anno 2022. De meeste gitaristen spelen niet meer met 19” en hebben liever pedalen en de meeste thuis studio’s gebruiken plug-ins voor de reverbs. Bovendien staat er genoeg oudere rack gear te koop op Marktplaats.
 
Back
Top