Firmware update voor Moog subharmonicon

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland

Attachments

  • D40748BE-9DDE-4EF6-812C-C4CFC5169182.jpeg
    D40748BE-9DDE-4EF6-812C-C4CFC5169182.jpeg
    102,9 KB · Bekeken: 142
Het zijn kleine aanpassingen, waar je wel grote voordelen uit kunt halen. Met name die transpose optie via MIDI is erg welkom. De onboard sequencer kun je dan inzetten voor de ritmische elementen, terwijl je via MIDI de transpose toepast. Vanavond dus even updaten en eens experimenteren met de nieuwigheden.
 
Het zijn kleine aanpassingen, waar je wel grote voordelen uit kunt halen. Met name die transpose optie via MIDI is erg welkom. De onboard sequencer kun je dan inzetten voor de ritmische elementen, terwijl je via MIDI de transpose toepast. Vanavond dus even updaten en eens experimenteren met de nieuwigheden.
Ja, hoe ik er naar kijk, wordt de subharmonicon dan een stuk flexibeler in te zetten. Natuurlijk blijft de sequence wel 'dezelfde', maar ik denk dat je nu best mooie variaties kunt maken voor andere delen van een track. Ik vind het ook gaaf dat ze nog een update uitbrengen, ook bij deze productlijn.
 
Bij mij is de update helaas mislukt. Middels de applicatie Bome Send SX voor Microsoft Windows 10, lukt het helaas niet. Heb al verschillende settings geprobeerd in de applicatie m.b.t. transfer speed en dergelijke. Niets helpt. Nu heeft de Subharmonicon tevens geen firmware meer, want die is verwijderd tijdens het upgrade proces. De eerste en tweede stap gaan wel goed overigens. Dat is het proces voor het verwijderen van de oude firmware.

Vanavond maar een nieuwe poging wagen...

Zijn er mensen die ook Bome Send SX gebruiken en wél de procedure hebben voltooid? Deel dan a.u.b. even de technische settings van die applicatie. Bij het upgraden van een Mother-32 zou je in principe dezelfde settings hebben gebruikt.
 
hier ging het prima op win11 met default bome settings. met midi naar TRS kabel aangesloten op RME midi poort
de 3e stap duurt wel wat langer, geduld hebben dus
maar je kan gewoon weer 1,2,3 overnieuw doen hoor, hij zit nu niet in lalaland.
 
De firmware upgrade kreeg ik uiteindelijk niet voltooid wanneer de USB-MIDI-interface van de Roland MC-707 of TR-6S werd gebruikt. Op de een of andere manier komen die SysEx messages er niet doorheen. Heb nog van alles geprobeerd qua settings in de applicatie op de PC, alsook op de MC-707 en TR-6S. Maar helaas, geen enkele combi van settings gaf een succesvol resultaat.

Uiteindelijk heb ik van ellende maar een Roland UM-ONE mk2 kabel gekocht (USB-MIDI-interface). En jawel hoor, gelijk bij de eerste poging een succesvol resultaat.

Dus dit weekend maar eens experimenteren met de nieuwe functies van de Subharmonicon. :D
 
Op het forum elektronauts gelezen dat er midisync issues zijn bij de nieuwe firmware update

Moog heeft het probleem al erkend en zoeken zo snel mogelijk een oplossing

Dus als je hem synced via midi best nog even wachten met upgraden zo blijkt
 
Back
Top