Focusrite Compounder Sidechain?

DaShad0w

Ouwe rot
Lid sinds
13 september 2006
Berichten
681
Locatie
Alphen a/d Rijn
Hallo,

Weet iemand of ik kan sidechainen met de Focusrite Compounder? en zo ja hoe?

-Ik heb een bd direct output van de mixer aangesloten op de Key input van de compounder
-Ik heb een split jack in de insert van het channel van mij 303 en die gaat in de compounder naar input en output.

Het lukt mij momenteel alleen maar om de noise gate te gebruiken (omdat dit het enige is wat reageert op de key input, ook de enige die er een knopje voor heeft) maar dan wordt de 303 juist ducked als de kick niet speelt (dus als de kick muted is dan wordt ook de 303 gemuted)

Alvast bedankt!

mvg Ronald
 
Ja, als je toch alles mono gebruikt (kicks en 303 zijn meestal mono) kan je de compounder in stereo link zetten.

De treshold in stereo link reageert op het hardste signaal, dus het linker kanaal gebruik je als sidechain send, dan kan je het rechter kanaal compressen met links als trigger.


Kick op het linker kanaal, hier reageert je compressor op. De kick ga je hard insturen zodat de kick dominant de compressor aanstuurt.

Dan 303 bass op rechts zetten en flink zachter zodat de 303 niet de treshold triggert en je hebt een sidechain kick>bass compressor. Het is een cheap oplossing die goed werkt bij gebrek aan beter. Mocht je het in hardware willen doen, scoor een dbx 166, die werkt perfect voor dit doel.

Ik heb voor mijn dawless live hoekje precies zo'n hoekje ingericht met compressors die ik nog over heb uit mijn pre daw tijd juist om te sidechainen. Blijft leuk knooien ook al doet fabfilter het 10 keer beter, maarja een computer is dan nodig he.
IMG_20220301_110530.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top