Deep house MC-707

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.332
Locatie
Gelderland
Na de omzwerving met de Analog Heat 2, wil ik eerst 'dieper' duiken in m'n huidige setup ipv zoeken wat er nog bij zou kunnen.
(kijken hoe lang ik dit vol houd....)
Project 36 met de MC-707 werd dus een 'deep house' project. (ik hoop dat ik de stijl een beetje juist heb, dat is niet m'n sterkste punt).

De MC-707 is het brein van het geheel en bespeelt de drums. Tevens wordt de Minitaur via de 707 verwerkt met wat reverb en chorus (daar wil ik dan nog wel een x een pedaaltje voor vinden).
Maar eerst de Zoom B3 proberen bij het volgende project.
De Subsequent 37 gaat door de Source Audio Collider voor delay en reverb.
De Peak heeft niks nodig, die distortion en reverb klinken hemels.

Alles is opgenomen via de XR 18 en verwerkt in Reason met een beetje compressie.

 
nice one! Geef het net ook al aan op yt, wat mij betreft is die blije bassline too much. Tot 1:50 vind ik de vibe echt lekker en dat bassloopje haalt me daar helemaal uit, hoewel het later wel weer beter lijkt te passen. Maar fijne set geluiden bij mekaar weer die goed passen en je hoofd lekker op en neer laten gaan -> waar het uiteindelijk allemaal om draait ;)
 
nice one! Geef het net ook al aan op yt, wat mij betreft is die blije bassline too much. Tot 1:50 vind ik de vibe echt lekker en dat bassloopje haalt me daar helemaal uit, hoewel het later wel weer beter lijkt te passen. Maar fijne set geluiden bij mekaar weer die goed passen en je hoofd lekker op en neer laten gaan -> waar het uiteindelijk allemaal om draait ;)
Thnx man
Ja, eigenlijk zocht ik meer iets ala de tweede baslijn, alleen vond ik die eerste te lekker om weg te laten (unquantized opgenomen, had ook wel een x wat) dus die eerste mocht in het intro zitten.
Maar ik begrijp je helemaal, ik had gewoon echt een happy moment na het gezoek naar hardware (MPC, Analog Heat) en dat zie ik idd terug aan de glimlach en onbewuste bewegingen.
Gewoon lekker jammen met wat ik heb en genieten van het feit dat het steeds makkelijker gaat.
En die saturated sound ga ik met de distortion van de Peak maken als ik die wil. Dat kan hij als geen ander!
 
Very nice! Lekkere sounds. Beetje luchtig maar toch spacey.
Die bassline is wel behoorlijk on beat steeds -> was misschien een leuk effect geweest om 'm op een gegeven moment off beat te zetten
 
Tof man. Altijd leuk om iemand te zien genieten. :)

Eens met de feedback.. tegelijkertijd "viel het mee", omdat ik voorkennis had (reacties gelezen voordat ik ging luisteren).. dus wellicht dat het voor de mensen die het te vrolijk vonden mee valt, bij een tweede luisterbeurt.. (jammer genoeg lenen dit soort jams zich daar wat minder goed voor.. om 't vaker te beluisteren...)

Wat ik je trouwens vaker heb zien doen.. compliment waard... die begeleidende teksten in jouw filmpjes, zijn altijd heel leuk gedaan. Lees de opmerkingen met plezier, prettige tone-of-voice, gelijkwaardig i.p.v. belerend..

Keep it up! :okdan:
 
Tof man. Altijd leuk om iemand te zien genieten. :)

Eens met de feedback.. tegelijkertijd "viel het mee", omdat ik voorkennis had (reacties gelezen voordat ik ging luisteren).. dus wellicht dat het voor de mensen die het te vrolijk vonden mee valt, bij een tweede luisterbeurt.. (jammer genoeg lenen dit soort jams zich daar wat minder goed voor.. om 't vaker te beluisteren...)

Wat ik je trouwens vaker heb zien doen.. compliment waard... die begeleidende teksten in jouw filmpjes, zijn altijd heel leuk gedaan. Lees de opmerkingen met plezier, prettige tone-of-voice, gelijkwaardig i.p.v. belerend..

Keep it up! :okdan:
Thnx!
Kan ik waarderen (dergelijk commentaar)

Ik vind het zelf leuk als ik wat 'achtergrondinfo' bij een jam of track lees. Dat wordt door sommige youtubers trouw gedaan en dat leek mij ook wel wat.
Maakt het net wat meer dan een opsomming van beeld en geluid.
 
Hele lekkere vibe, maar ben het ermee eens dat de baslijn net teveel op de kick valt. En de conga's werken goed, dus die zou ik er wat meer ingooien.
 
Hele lekkere vibe, maar ben het ermee eens dat de baslijn net teveel op de kick valt. En de conga's werken goed, dus die zou ik er wat meer ingooien.
Thnx.
Het leuke van een jam is (voor mij althans), dat hij spontaan ontstaat.
Dus gewoon aan en gaan.
Ik heb alles live ingespeeld en vervolgens een beetje gestructureerd met scenes (combinaties van clips, wat mij betreft één van de beste features van de 707).
Daarna camera aan en hopen dat ik m'n hoofd erbij houd en geen rare dingen doe.

Die manier van 'werken' past bij het gevoel dat ik ken van het jammen met een band, alleen dan met jezelf ipv met bandleden.
Dus de gemaakte keuzes passen bij het moment en ik zat echt in een hoempastemming toen.
(daar houd ik stiekem wel van zo nu en dan).
Ik besteed weinig tijd aan corrigeren, aanpassen of details. What I record, is what you get.
:)
Mogelijk komt er een x een dag waarop er zin en tijd is om bestaande jams wat meer uit te werken, en dat ik dan na ga denken over op de tel etc. maar tot dusver is de live setup meer voor registraties van het moment en niet (te) lang nadenken over bepaalde dingen.
Dat heb ik tot dusver alleen in de DAW gedaan, al kan dat natuurlijk ook in de 707.
 
Back
Top