sadà\exposadà - (Dirt (Prophecies))

zo, weinig reakties, kan, de focus ligt nu ergens anders..

er is nu een ruwe, nieuwe opname, vocals; nieuw. nog geen effekten, geen fine-tuning kwa volume.

eigenlik aangestoten (een term; aleph, de klank-aanstoot, niet echt causaal bedoeld eerder; een dreiging en dan de donder... wat betekent dat, voelen!) door @Kobboi
dank daarvoor voor je track..

dit is een oefening.... (wat een woordgebruik), nog niet de Widerstreit (en wat betekent dat dan weer??)

geen nieuwe link, de oude link werkt nog. kijken hoe ik het vind morgenvroeg. dit was een inval, one take. (en je hoort me nog zeggen, "heel vreemd" op het laatst, ik was vergeten dat ik bij de laatste versie alle tracks op arm stonden, dus er viel steeds delen weg, het hele nummer achter mij (mijn stem) uit elkaar, want alles werd met niets overgeschreven. wellicht heeft dat gewerkt.)

(ik was zelf ontevreden over de kombi vocals en muziek, vocals waren goed, muziek goed, de kombi niet, hoop dat dit beter werkt...)

EDIT: morgen de vocals aanpakken voor de mix, weinig ingrepen, gewoon beter in de mix, geen reverb nodig, etc... wellicht een compressor... of gewoon handmatig, altijd beter...
 
Spannend. Er gebeurd wat. Nu nog de beelden. In half duister

beelden gaan komen, ik heb het gevoel dat er eindelik ruimte komt, voor video(bewerking). spannend voor mij, (zie open brief).

goed, dank voor je reaktie!

dus het werkt, wel.... nou ja, laten bezinken, ik knal uit elkaar...
 
Een stijl hebben dat echt anders is van de rest, dat is goud waard. En jij hebt dat. Deze track krijg je wss niet gespeeld op één of ander DJ fest.. maar wel bvb in een modern museum in parallel met beeldende kunst tentoonstellingen. Waar ligt mijn APPROVED stempel weer.. ?
 
Ik heb het als achtergrondmuziek aangezet tijdens een etentje met een vriendenstel. Ze hebben het voorgerecht niet afgemaakt.

Hahaha... Missie geslaagd? :D


@vink welke versie staat nu in je eerste post? Die met de bewerkingen die je in de posts erna omschrijft?

dit is een oefening....

Wat wilde je precies onderzoeken?

En hoor ik daar Metasynth...? Als dat zo is, zou tof zijn, als je wil nadenken over welke..
beelden gaan komen

Benieuwd welke images je hebt gebruikt om die geluiden met Metasynth te maken (áls ik 't überhaupt goed hoorde hoor...), die kunnen als basis dienen voor beeldmateriaal.


Je vocals kwamen bij mij overigens binnen als "spoken word" - niet als "zang bij muziek". Vind je vast niet erg -- mooi in de lijn der Gesamtkunstwerke!


@jserle vink bedoelde deze brief.
 
Laatst gewijzigd:
Een stijl hebben dat echt anders is van de rest, dat is goud waard. En jij hebt dat. Deze track krijg je wss niet gespeeld op één of ander DJ fest.. maar wel bvb in een modern museum in parallel met beeldende kunst tentoonstellingen. Waar ligt mijn APPROVED stempel weer.. ?

wow! bescheidenheid is geen deugd, in mijn visie, maar ik word er haast nederig van. ik voel de stempel! een zegel (van de apokalyps!).

een test; want dat is het doel; een installatie... uiteindelik...;



(deze link zal op een bepaald moment ongeldig worden, zal er nog wel even blijven staan. een test... ga de komende tijd, systematisch werken, alle mogelikheden, ik heb ervaring, en was er goed in, maar is jaren, jaren, jaren geleden, decades ago...)
David Tibet had de vocals niet beter gedaan.

:okdan:

uuh, b b b b b bedankt! dat is wel een erg groot kompliment! trots!
Ik heb het als achtergrondmuziek aangezet tijdens een etentje met een vriendenstel. Ze hebben het voorgerecht niet afgemaakt.

hè hè, inderdaa doel of effekt bereikt, ga zo door!! thnx!
welke versie staat nu in je eerste post? Die met de bewerkingen die je in de posts erna omschrijft?

met de bewerkingen erna

Wat wilde je precies onderzoeken?

En hoor ik daar Metasynth...?

dit soort type vocals + muziek, een eenheid, én tegelijkertijd, nou ja, ook wat wrijving.

geen Metasynth, geen MAC, maar heb de Metasynth wel in onderdelen, eigenlik...

ik denk dat je de Kaivo bedoelt, denk ik. die je hoort.
Als dat zo is, zou tof zijn, als je wil nadenken over welke..

die snap ik even niet. om iets mee te bewerken? Metasynth, is vooral interessant, voor spectrale bewerking in mijn geval, het werken met images, mwah. en dat kan al in windows op verschillende wijzen, die heb ik natuurlik. met wat veel stappen kan ik denk wel bereiken wat Metasynth kan.. maar niet in een pakket, en de bijna-DAW uitbreiding. misschien komt het naar windows..
Benieuwd welke images je hebt gebruikt om die geluiden met Metasynth te maken (áls ik 't überhaupt goed hoorde hoor...), die kunnen als basis dienen voor beeldmateriaal.

o zo, ik moet wel verder lezen. ANS kan het ook, gratis, door russen gemaakt.. Harmor eveneens.

beeldmateriaal wordt op een andere wijze gemaakt, ik ga dat zeer langzaam opbouwen.

en natuurlik zijn images ook leuk om mee te werken voor geluiden, zeker. en heb dat ook wel gedaan, met een soft module voor voltage modular, is best leuk eigenlik..
Je vocals kwamen bij mij overigens binnen als "spoken word" - niet als "zang bij muziek". Vind je vast niet erg -- mooi in de lijn der Gesamtkunstwerke!


Oeps, haha..

spoken word, ja dat is eigenlik een beetje vreemde term, wanneer je simpelweg de geschiedenis kent.

johnny van doorn deed dat al eind jaren 60, en hoe! hoe! genoeg nog te vinden. en sowieso is een heel oude traditie.

Gesamtkunstwerke, dat zeker.. maar het is niet erg, heur om het spoken word te nomen.

pindaros, om het westers te houden, liet zijn gedichten, oden, voordragen door een koor + begeleiding.

dan had je nog de rapsoden, die het werk van anderen voordroegen, in griekenland b.v. (waar Plato een heel mooie dialoog over heeft geschreven; de ION, een typische Plato monoloog, uh dialoog, monoloog, zijn het dialogen als SOKRATES (als figuur) eigenlik konstant iedereen alles opdringt... en typisch Plato, ik heb soms het vermoeden dat ie eigenlik een sofist is, maar goed...)

er zijn prachtige poëzie-voordrachten, allen ginsberg, magisch hoe hij voordraagt, het woord voordracht verdwijnt dan... en heeft ook vaak met muzikanten gewerkt. of t.s. eliot, ik kan het nu niet goed beschrijven, maar het is erg goed, en ook erg vreemd, terwijl het heel 'normaal' klinkt, dat is het niet.

en ezra pound kon te keer gaan (google usura ezra pound youtube, en dan een versie van hemzelf..).

maar de meeste dichters dragen saai voor, en als er begeleiding is wil je je glock ontgrendelen.

het doel is, het samen brengen van poëzie (die term roept al verschrikkelikke associaties op...), muziek en video. maar dan op geheel eigen wjze, dat groots kan falen, maar dan heb ik wel al deze eksploraties gemaakt...

zeker bij poëzie, kan ik fel van leer trekken, alhoewel, ik noem nooit namen, of amper, ik verspil mijn tijd niet aan middelmatigheid, middelmatigheid is erger dan de atoombom (een boutade, een aforisme, een disclaimer zet ik er maar bij, het is om je aan te scherpen, niet om het leed te ontkennen of weg te schreeuwen; juist het tegendeel; de phonè......)
Goed hoor, kan zo in een horror film. Kunstig stukje sfeer!

dank! ipv van seriemoordernaar een seriedichter.... (overigens komt het woord dichter van dikteren, verwant met diktator/diktie, diktie hebben over.... hè hè, shelley noemde niet voor niets de dichters the unacknowledged legislators of the world.)


ik heb een variant gemaakt, zoals al gemeld het was een ruwe versie, het was laat, en toch vond ik het waard m meteen te plaatsen.
de vocals staan nu wat zachter, en de zachtere passage worden door een fet compressor (die van arturia) wat omhoog gedrukt...
ook is er nu 'mastering', simpel, LUFS, lichte frekwentie ingreep.




(ook deze bovenstaande link zal op een bepaald moment ongeldig worden, wanneer de finale versie er komt, vervang ik het bestand in de OP)

meestal weet ik dat het goed zit, hier kom ik even niet uit, teveel in mijn hoofd, ik voel me zoals in de bovenstaande YT link... (die later zal verdwijnen, maar het gevoel nooit.. alhoewel..)
 
bump(y) road, sorry....

de OP link is alleen aanwezig, track is vervangen met de versie hierboven, de oeps...

en daarom nogmaals, ja ja, dezelfde link als in de OP! VINK!! vinkjes... vinkjes... vinkjes...

hij is goed, stem ligt iets meer in de mix, 2 kleine ingrepen, en ja! prophecies! prophecies! dirt! dirt!

 
Haha, vet weer Vink! Ik had deze eerder blijkbaar gemist. Doet me denken aan oude zwart wit film drama stuff of zo, veel gevoel in in ieder geval, maw gaaf dus en wederom vet gedaan! :okdan:
 
Haha, vet weer Vink! Ik had deze eerder blijkbaar gemist. Doet me denken aan oude zwart wit film drama stuff of zo, veel gevoel in in ieder geval, maw gaaf dus en wederom vet gedaan! :okdan:

zwart wit drama stuff; heb 'm even met dat in mijn hoofd geluisterd, snap m wel, denk ik... ja zeker veel gevoel, daar werk ik altijd naar toe, maar deze heeft dat erg sterk. dank!!

:halleluja
Blijkbaar aan m'n oog voorbij geschoten.
Het is echt een Vinketeringbende.
En dat is een compliment!

en we hebbe een nieuwe: Vinketeringbende! yeah!

thanks!!!!!!!

:halleluja

Begin je track wel te waarderen. Ook de lagere, zachtere, mildere stem die er op het laatst bijkomt, vormt een mooi contrast met de schellere, rauwe stem.

de lagere stem was de eerste take, die eigenlik de track dichtsloeg, zoals ik al meldde, stem goed, muziek goed, kombi niet. toch nog een gedeelte ervan gebruikt, en dan werkt ie wél. vanwege, inderdaad het kontrast.

dank!!
 
Back
Top