One sample/Whole Song (Pictures at an Exhibition part 2)

Lid sinds
11 januari 2021
Berichten
987
Locatie
Landgraaf
Pictures at an Exhibition (part 2)

Deze track is volledig gemaakt in Bitwig Studio (Sampler) met de korte sample van een elastiekje die je in het begin van het nummer hoort. Mijn doel was om een complete track te produceren met het goedkoopste instrument dat ik kon vinden en zo min mogelijk tools (Bitwig Studio). Het elastiekje heb ik op straat gevonden tijdens het uitlaten van mijn hond :)
Sampler van Bitwig Studio is als basis gebruikt om kleine delen van het sample te isoleren en heftig te te (mis/be)handelen met filters, modulatoren en effecten etc. Daarna e.e.a. ingespeeld in Bitwig Studio en verrijkt met effecten.

Ik had na part 1 nog een stapeltje ongebruikte sounds en vond het jammer om ze niet te gebruiken, dus besloot ik om part 2 te maken.





Mocht je vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag :)
 
Het is wel een heel goedkoop truukje om nou opnieuw met je elastiekje aan aan de gang te gaan hé, haha. ;)
Maar ff zonder gekheid, knap dat je met zo weinig weer een intrigerende track weet te maken die blijft boeien, het had een filmscore kunnen zijn of zo, toffe beelden er bij, een heerlijke reis in geluidsland. :okdan:
Ik zat net te denken; als er in feb nou nog een keer zo'n storm waait en de wind langs de ramen guurt kan je daar ook mooie field recordings van maken, misschien ook wel wat en lekker goedkoop ook nog?
 
gaaf gedaan, zitten echt verrassende sounds in die je er mee gemaakt hebt.
 
Gave track, Bizarre wat je er allemaal voor sounds uit hebt gekregen! :okdan:
Dank je wel Jason. Het was precies ook mijn doelstelling om zoveel mogelijk verschillende geluiden te genereren/te vervreemden van het oorspronkelijke geluid en daar weer een muziekstukje van te maken.
 
Het is wel een heel goedkoop truukje om nou opnieuw met je elastiekje aan aan de gang te gaan hé, haha. ;)
Maar ff zonder gekheid, knap dat je met zo weinig weer een intrigerende track weet te maken die blijft boeien, het had een filmscore kunnen zijn of zo, toffe beelden er bij, een heerlijke reis in geluidsland. :okdan:
Ik zat net te denken; als er in feb nou nog een keer zo'n storm waait en de wind langs de ramen guurt kan je daar ook mooie field recordings van maken, misschien ook wel wat en lekker goedkoop ook nog?
Dank je Krautrock 😊. Je weet dat elastiekjes nooit vergaan. Misschien is het wel een van de duurzaamste instrumenten op aarde 😂
Je kunt daarnaast geloof ik ook gedachten lezen want ik heb inderdaad een stukje regenbui opgenomen ..... maar ik wil ook wel weer eens achter mijn synths gaan zitten want die zijn een tijdje werkeloos geweest en het zijn zulke leuke beestjes. Ik zit dus nu even in dubio.
 
Gave soundscape.

Dank je wel sKeLeTvm !!


Mooie track heb je gemaakt:halleluja
Dank Andreos !!

gaaf gedaan, zitten echt verrassende sounds in die je er mee gemaakt hebt.
Dank je wel Quifster, het is vooral de sounddesignkant die ik erg aantrekkelijk vind. Ik kan soms uren bezig zijn met het ontwikkelen van sounds die bij elkaar moeten gaan passen.
 
Dank je wel Quifster, het is vooral de sounddesignkant die ik erg aantrekkelijk vind. Ik kan soms uren bezig zijn met het ontwikkelen van sounds die bij elkaar moeten gaan passen.
dat is ook 1 van mijn meest favoriete onderdelen van het muziek maken. Van de meeste sounds in je demo weet ik ook wel hoe je die moet maken op basis van je elastiekje bron, maar je hebt er een paar pareltjes tussen zitten waarbij je met name in het laag een definitie hebt die echt geweldig is, waarvan ik echt niet zou weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen op basis van de bron sound.

Dus impressive work hoor!
 
Je kunt daarnaast geloof ik ook gedachten lezen want ik heb inderdaad een stukje regenbui opgenomen .....
Ach soms zit je als twee verschillende mensen toch schijnbaar makkelijk op dezelfde golflengte zo lijkt het.
maar ik wil ook wel weer eens achter mijn synths gaan zitten want die zijn een tijdje werkeloos geweest en het zijn zulke leuke beestjes. Ik zit dus nu even in dubio.
Dan gebruik je toch deels de samples van de regenbui en vul je aan met je synths?
Dan leveren wij wel commentaar dat het lang zo knap niet is als een one sample track. :D
 
Back
Top