D-LA2A heeft iemand die hier gebouwd

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.126
Locatie
HybriDe L!Fe
Ik wil een D-LA2A dual la2a gaan bouwen.
Vroeg me af wie deze gebouwd heeft.
Welke input en output transformers heb je gekozen?

Wat waren de bouw kosten?
Heb gegrepen dat het rond de 8 - 900 euro aan material zou worden.
Zit te denken om een custom front te maken.

case van hier: Slim Line 02/350 2U 4mm ARGENTO

Heel grof ...
pcb plus transformer 100 euro
audio transformers 140 euro... duurder igv Luhndahls
Buizen en sockets 200 euro
Case en front 160 euro +-

Switches, knops, VU meters ....

Don Audio is erg duur. Zie op ebay VU's voor minder.
 
bedankt. de makkelijke weg is ook de dure. als je case kant en klaar met vu meters van Don Audio haalt.
maar ook ebay staan ook betaalbare vu meters. de vraag is of die met dat project gaan werken. dacht 1.28v moet 0 db geven.
kom er achter dat voor 2u je de sockets met een dremel lager moet maken.
Dus wellicht gewoon een 3u case en dan van die mooie ronde vu meters erin.

ik ga hem eerst gewoon bouwen maar daarna heb ik drie mods in gedachte.
- switch met response, flat en andere curves.
- extra gain / negative feedback control
- hpf in de sidechain. of 1 meg pot of switchable 40, 50, 100, 500 hz

ik heb buizen sockets, buizen en wat caps bestelt. en voorbeiding voor mouser en weerstanden lokaal.
De transformers worden denk ik sowters.
de t4b optische module weet ik nog niet. die van UA wat duur.

Hairbal audio zou ook goede vu's aanbieden.
 
Ik heb een set Sifam AL19WF VU meters liggen, gekocht voor een 1176 kloon project maar ik zou er liever andere meters in zetten. De AL19WF is met een beetje geklooi toe te passen voor mijn project, maar makkelijker is om een meter met andere bezel te kiezen.

Als jij de AL19WF kunt gebruiken (je gaat immers een custom frontpanel maken zeg je, en de AL19WF kun je mooi kwijt in 2U) dan mag je ze overnemen.
 
Ik ben er nog nuit uit over wat ik met de case doe en hoe ik een front goed kan maken.
Vooral de vu uitsnijden. Optie is met een heel klein boortje perforeren en daarna mooi vijlen.
Ik weet wel hoe je een cnc progt maar heb thuis alleen was basic tool.
Scheaffer is ook erg duur. voor 1 panel kun je een case kopen.
Of ik koop toch de hele case can Don Audio met vu's. ....
Net ook de Sowter transformers gechecked.. au das prijzig.

Iig zijn alle onderdelen bestelt.
Op transformers, VU, t4b en case na



Deze vind ik wel mooi:

1645633931724.png
 
Die vu metertjes heb ik ooit een grote stapel bij aliexpress gekocht.
Waren een paar euro per stuk , maar ze zijn ook maar een paar centimeter groot . [ dus goed nameten wat je echt wilt]
Zit wel een mooi backlight achter de wijzerplaat.
 
Mag ik iets verschrikkelijks zeggen? :D

Als het die VU-meter wordt (ik vind 'm ook niet lellijk), en de bouwkosten beetje moeten worden beperkt....
... is het dan misschien geen plan om een oude/goedkope/defecte Behringer T-nogwat (die 2RU tube-series) zien te vinden en het fraais daarin te stoppen?
Soort wolf in schaapskleren, of een slechte grap, maar net hoe je het bekijkt. Just an idea dan naarboven kwam toen je die bedoelde VU-meter toonde...
 
@clintrubber je gaat toch niet 1000 euro aan matariaal in zo een lelijke behuizing stoppen?
De behringer t1950 vind je ook niet eens goedkoper dan 200e

Deze 3U heeft die vu's die ik mooi vind. zijn 40$ per stuk van hairball audio

Hahaha, ja zeg eens vriend, kon jij niet weten, maar 't was anders wel juist 't plaatje van die VU-meter dat je afgelopen woensdag poste die me op het (al dan niet onzalige) idee bracht ;)
Even goede vrienden, maar als ik me niet vergis is dat precies het VU meter spul van die Behringer T-reeks... toen dacht dat 't allemaal zo cheap mogelijk moest gaan. T-series spul is idd wel wat duurder geworden de laatste tijd, maar in de buurt vd helft van die EU200 moet met beetje geduld toch wel kunnen lukken.

Die meters uit je foto van vandaag zien er idd wel een heel stuk fraaier & luxer uit. Dat groene zou mijn keus dan weer niet zijn (ik lust ook geen olijven :D ), maar zag dat ze allerlei RAL kleuren kunnen doen, top.
 
hahaha ja klopt idd dezelfde VU's.
dat heb je wel goed onthouden. Ook mooie knoppen.
De binnen kant is erg lollig van dit ding.
Ik vind die kleine VU's ook mooi maar durf het niet aan omdat ik denk dat die niet de juiste impedantie hebben en er een buffer tussen moet,

1645910599405.jpeg
 
hahaha ja klopt idd dezelfde VU's.
dat heb je wel goed onthouden. Ook mooie knoppen.
De binnen kant is erg lollig van dit ding.
Ik vind die kleine VU's ook mooi maar durf het niet aan omdat ik denk dat die niet de juiste impedantie hebben en er een buffer tussen moet,

'k Heb een tijdje terug zo'n 'T-preamp' verkocht, wat was het, T-1953? (met 2 of 4 van die VU meters)
en inderdaad, binnenin die kast kun je prima pleinvrees oplopen :D
(en met die lampjes achter de kijk-die-buizen-eens-gloeien in een dubbelrol voor die pleinverlichting 8o) )

Is een tijd terug dat ik 't schema van D-LA2A-isch dingen heb gezien, maar om zonodig een buffer toe te voegen zou doenlijk moeten zijn.

Maar ik weet niet welke categorie DIY-er je bent (allemaal zijn ze prima):
[1] alles precies nabouwen zonder iets te veranderen, want in alles zit magic die anders onvermijdelijk verloren gaat, of:
[2] met de wet van Ohm in de hand snap ik wat er gebeurt en daarom zonodig aanpassingen of toevoegingen prima.

Groet!
 
[2] met de wet van Ohm in de hand snap ik wat er gebeurt en daarom zonodig aanpassingen of toevoegingen prima.
Het is niet alleen de impedantie. ook moet de scale van de VU kloppen. Soms kun je het papier vanbinnen aanpassen.
Dus die kleine meter-tjes met 630 ohm impendatie kan je best gebruiken met een 3.6k weerstand ertussen maar dan blijft het altijd een soort indicatie.
En dat is niet precies genoeg. als ik 2db gainreduction wil moet de meter ook -2db laten zien.
Wellicht in andere applicaties minder van belang. Zoals bv een rete goedkope opamp mic pre met verlichte buizen en een windturbine erin :-))
 
Hou er rekening mee dat als je bij Hairball bestelt, je wel eens tegen hoge invoerkosten en BTW aan zou kunnen lopen. Als je iets voor een paar euro in Europa kunt kopen zou ik dat zeker overwegen. Bijvoorbeeld deze: Vintage-Meters VU Meter VM2103, 40,98 € lijkt er ook sprekend op.
Thanks, die is mooi zeg. Zou ik 3U gaan zouden ze onder elkaar kunnen.
ze zijn 55mm hoog/breed en 2U is 89mm hoog. 3U is ook makkelijker omdat je de tube sockets niet hoeft aan te passen. (lager maken )

1645973562915.png
 
Laatst gewijzigd:
met die ronde VU's is het makkelijker zelf te doen.
Hiermee kun je ook de XLR io's met boren.
1645973413068.png
 
Ja daar had mijn Pa het ook over zo een stappenboor.
Zie dat je stappen boren van 60mm hebt. Goed idee
Daar zou ik de vu's en xlr mee kunnen doen.


Heb eerder wel eens de 230v inlets met een piep klein boortje uitgeperforeerd.
En daarna gevijld. Is wel een gedoe.
 
Voor mooie ronde gaatjes inderdaad een stappenboor gebruiken. Ik heb er 1 die tot 30mm gaat. Groter wordt wel een zware ploert om te hanteren hoor, misschien als je een kolomboor hebt dat het te doen is. Je zou ook nog kunnen kijken naar een zogenaamde "hole punch" waarmee je een gat stanst door een paar bouten aan te draaien. Geen idee over de prijs en de herbruikbaarheid van zoiets; dan is een stappenboor misschien een betere investering.

Als ik ooit nog eens iets zou bouwen waarbij voldoende ruimte is voor die Sifam AL20-6-7 meters dan zou ik ze in het midden naast elkaar zetten, beetje dit idee maar dan dus veel dichter bij elkaar:
1646040177243.png
 
ja had ik gezien "hole punch" maar heb geen kolomboor.
Die meters naast elkaar is wel het duidelijkst uit te lezen.
Ik wacht nog effe op de pcb en kijk dan hoe hoog de boel word. Als het toch 2U kan is dat toch beter.
 
Back
Top