Internal Locus [trance, progressive trance]

Mister L.

Ingeburgerd
Lid sinds
31 december 2013
Berichten
72


Lang leve de tijd dat tracks nog gewoon 9 minuten mochten duren! ;) Beetje geïnspireerd door Oliver Lieb (alhoewel dat voor sommigen mss lastig te zoeken is) Maar uiteindelijk uiteraard toch ook weer wat eigens geworden.

Geen idee wat men tegenwoordig nog onder progressive trance schaart en of dit er ook nog onder valt. Misschien meer progressive trance anno 2001-2004?

Beetje proberen te masteren met iZotope Ozone 9 alhoewel ik wel moet toegeven dat masteren nog een vrijwel onontgonnen gebied is voor mij. ;)

Enjoy!
 


Lang leve de tijd dat tracks nog gewoon 9 minuten mochten duren! ;)

Dat mag nu ook gewoon nog hoor. :D Maar 10 minuten durfde je net niet aan? :D Heb net de Essential Mix van Jon 'o Bir uit 2005 weer eens geluisterd, en dit sluit daar vrij naadloos op aan.

Ik vind het een tof deuntje. Als ik wat zou moeten noemen als verbeterpunten:
- Ik denk wel dat deze track best wel iets korter zou kunnen. Het stuk tussen 3:57 en 5:07 voelt vrij lang aan, ook omdat de hoofdmelodie al in de break ervoor vrij vaak herhaald is. Ook het opnieuw opbouwen van die melodie na 8 minuten haalt eerder kracht uit het nummer dan dat het wat toevoegt. Het stuk tussen 7:11 en 8:20 zou zonder problemen weggelaten kunnen worden.
- De lead is een beetje aan de dunne kant, misschien die nog wat layeren met een ander geluid?
- De bas blijft alleen maar hangen op dezelfde noot. Daar kan je, zonder de melodie al te veel aan te passen, volgens mij best een progressie van maken.

Verder lekker hoor. Goede drive ook.
 
kan me alleen maar bij @Stupide aansluiten en zeggen dat het naadloos aansluit op mixen van die tijd (de beste tijd wat betreft deze stijl, toch?) - ik vind op mijn beurt het stuk tussen 7:11 en 8:20 wèl de moeite :)
sterk! ben altijd onder de indruk van zo'n strakke maar tegelijkertijd frivole drive, en zo op de koptelefoon klinkt de mix zoals ik hem graag hoor.
 
Allereerst bedankt voor de complimenten en kritiek!
- De lead is een beetje aan de dunne kant
Heb de synth iets aangepast. resonance terug naar nul en een beetje sub oscillator erbij. Klinkt volgens mij al wat warmer zo.


- De bas blijft alleen maar hangen op dezelfde noot. Daar kan je, zonder de melodie al te veel aan te passen, volgens mij best een progressie van maken.

Ik begrijp wat je bedoelt. Heb hier het een en ander mee geprobeerd maar het resultaat werd er niet echt beter van vond ik. Gaat snel op eurohouse lijken dan. Heb het nu zodanig iets aangepast dat ie af en toe op de laatste tel iets omhoog gaat, waardoor die een beetje soort van "Dr Who" feel krijgt. Mss zou ik er langer aan moeten zitten maar meer variatie krijg ik zo gauw niet in de baslijn zonder dat alles uit zijn voegen raakt.

Verder hier en daar nog wat kleine aanpassingen gedaan en opnieuw gerenderd:

 
Ik vind hem best goed vinden, maar wel echt te lang wat mij betreft. Kritiek over de monotome bassline is erg subjectief, dezelfde feedback krijg ik ook vaak. ik persoonlijk hou vooral van het monotome in een bassline, een progressie in de bassline maakt tracks vaak iets te blij, je kan het wel bijvoorbeeld alleen in de breaks toevoegen, maar daarna gewoon weer keihard door in dezelfde key, maar vooral kwestie van smaak. Er zitten genoeg details in deze track. Het genre is echter voor mijn gevoel wel passé, ook dat is waarschijnlijk een smaak kwestie.
 
Goede template, de trance groove zit er goed in. Qua melodie en progressie verwacht ik ook iets meer, hij blijft een beetje hangen tot de intensiteit die je normaal tot de eerste drop hoort, daardoor komt die niet echt los, bassline -2/-3 -5 en weer terug zou hem al wat meer vaart geven, maar de lead/arp mag ook nog wel iets spannender. Hij hangt hierdoor een beetje tegen Goa aan, maar daarvoor is die weer te vrolijk. ik zou een keuze maken, of monofoon rollen en nog donkerder gaan (phrygian , of ASOT euforie. nu is het vlees, noch vis. Maar dat is mijn smaak. )
 
Allereerst bedankt voor de complimenten en kritiek!

Heb de synth iets aangepast. resonance terug naar nul en een beetje sub oscillator erbij. Klinkt volgens mij al wat warmer zo.




Ik begrijp wat je bedoelt. Heb hier het een en ander mee geprobeerd maar het resultaat werd er niet echt beter van vond ik. Gaat snel op eurohouse lijken dan. Heb het nu zodanig iets aangepast dat ie af en toe op de laatste tel iets omhoog gaat, waardoor die een beetje soort van "Dr Who" feel krijgt. Mss zou ik er langer aan moeten zitten maar meer variatie krijg ik zo gauw niet in de baslijn zonder dat alles uit zijn voegen raakt.

Verder hier en daar nog wat kleine aanpassingen gedaan en opnieuw gerenderd:


Nice!
 
Back
Top