Td-3 of Tb-03 waarom wel of niet

Kun je misschien een sequence saven op de Behringer TD03 die je via de Midi of USB ingang de TD03 instuurde?
Geen idee. Heb zelf geen fysieke praktijkervaring met de Behringer kloon. De manier van sequencen op de TD-3's, ken ik alleen van de online video's waar dit is uitgelegd. Dat is de klassieke manier van werken, net zoals bij de originele TB-303. Patterns moet je veelal tweaken door klikacties terwijl de sequencer niet loopt, en je dus niet direct kunt horen waar de tweak doet in de praktijk. Daarna moet je weer uit de menu's, de boel afspelen, hopen op iets goeds, en anders weer de boel aanpassen. Bij een Volca Nubass bijvoorbeeld, werkt alles qua tweaks terwijl de sequencer draait.
 
Ik geloof niet dat je de TD-3 extern kunt voeden met noten, maar je hebt wel die pianoroll sequence editor in de Behringer Synth Tool die op zich wel duidelijk is. Wel beetje brakke software, maar does the job.
 
Toffe jam met de TD-3's... Dit klinkt toch erg lekker!


 
Hier nog een coole videos over de td-3 en rd-6 door een dude die acidhouse snapt.. patterns met acid feeling.. Over de vele random td-3 video's zegtie: 'They have all the gear and no idea' :)


 
Laatst gewijzigd:
'.. and no idea' :)

Geen idee? They come at night & have a mind of their own:

20220221_010041.jpg
 
De TD-3 klinkt (en werkt) zo dicht bij het origineel voor de prijs van twee zakken boodschappen dat je deze blind kunt aanschaffen. Als de TD-3 geen 100 euri waard is het origineel zeker niet 30x zoveel waard, voor iemand die er daadwerkelijk iets moois mee wil doen.
 
Zowel de TB-303 als de MAM MB-33 heb ik gehad. De eerste heb ik met 20 gulden winst verkocht voor 120 gulden aan een medestudent die er Depeche Mode mee na wilde doen. House bestond in die tijd nog niet, laat staan acid, en we misten die genres niet. Als je het geluid en de bediening van de TB-303 wilt, is de Behringer een betere keuze dan de MAM. Als ik nu acid zou willen maken, dan zou ik kiezen voor een SH-kloon met een Sherman filterbank of een SH-5-filterkloon. Dan klinkt het net wat anders maar dat lijkt mij juist een pluspunt.
 
Haha.. iets niet missen wat er nog niet is.. dat kan ik begrijpen. Kans dat jullie het anders hadden uitgevonden :)

Ik gok dat jij net iets ouder bent dan ik. Hoewel ik de SH's zeer waardeer, blijft de TB toch essentieel voor het doorbeleven van de acid-sound.
 
Hoewel ik de SH's zeer waardeer, blijft de TB toch essentieel voor het doorbeleven van de acid-sound.

Kan zijn, maar bv. acidjunkies hebben ook veel met de 101 gemaakt, niet alleen maar met de 303. En dat klonk ook goed.
 
Back
Top