Compacte hardware setup lijst met USB gevoede midi gear.

Analogic

Mastering Enginerd
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
696
Ik ben mij aan het verdiepen in muziekspul (synths/samplers/midi controllers) welke compact zijn en via usb gevoed kan worden, om daar dan weer uit te kiezen voor verschillende setups ter vervanging van 220v apparatuur. Het waarom is met het oog op eventuele op elke lokatie kunnen pielen/"optreden" waar geen 220v is maar je wel makkelijk powerbanks mee kan nemen. Ik vind wel een USB naar 9v kabel adapter, wat eventueel werkbaar is voor gitaarpedalen ? Iemand ervaring mee ?

Wat voor de synths/samplers ook handig is, is de aanwezigheid van midi connectors (zelfs met die kleine minijack verloopjes). En usb gevoede mixers of iets dergelijks moet ik ook nog onderzoeken.
Dus samenvattend, usb gevoed, eventueel met via usb op te laden interne accu, midi poorten (of een goeie oplossing voor usb midi, ook usb gevoed) en serieuze klankmogelijkheden. Alvast wat voorbeelden:

klankbronnen:
- Polyend Tracker, complete DAW in trackerformaat.
- Audiothingies Micromonsta 1 & 2, serieuze synths in zakformaat (mini JP 8080).
- Teenage Engineering OP-1
- Novation Circuit
- Novation Circuit Tracker
- Novation Circuit Rhythm
- Roland TR-6s
- Roland MC-101
- Synthstrom Deluge
- Korg volca (via 9v usb adapter kabel indien batterijen leeg zijn ?)
- Elektron model: Samples
- Elektron model: Cycles

usb midi controllers met midi outs:
- Novation Launchpad Pro (de enige van de launchpad serie met midi out poorten).
- (oudere) Akai MPD's met midi outs
- UC33e midi controllers
- Novation Zero SL midi controllers
 
1010 blackbox , bluebox, en die nieuwe dingen.
Polyeffects beebo
Faderfox spullen
 
Valt dat allemaal binnen 2.1A 5v ? Als ik die microfreak zie die vraagt 12v 1A voor zijn normale voeding, maar dat is natuurlijk altijd overmaat.
 
Ik voed een rd6 en td3 met een zelfgesoldeerde usb naar 9 volt kabel, geen problemen ;)
 
Valt dat allemaal binnen 2.1A 5v ? Als ik die microfreak zie die vraagt 12v 1A voor zijn normale voeding, maar dat is natuurlijk altijd overmaat.

Rechtstreeks uit de Microfreak manual
This connector provides the power and data connections to a computer. It can also be used with a standard USB mobile phone charger (5V, 500mA), allowing you to use your controller presets and sequences even without a computer present.

NTS-1:
Power SupplyUSB Bus Power Mode Current Consumption: 500 mA or less
 
Goeie ! Ik zal als de lijst wat langer is het stroomverbuik opzoeken in de manuals :okdan:
 
Roland TB-03
Roland TR-06
AKAI MPK keyboards
 
Waldorf Rocket
Waldorf Streichfett
Elektron Digitone
Elektron Digitakt
Dreadbox Typhon
1010music bluebox
1010music nanobox fireball
1010music nanobox lemondrop
Roland TR-08
Roland TR-09
Roland JU-06a
Roland JU-06
Roland SH-01a
Roland JX-08
Roland JD-08
Roland JP-08
Roland JX-03
Roland D-05
Roland VP-03
 
Laatst gewijzigd:
dubbel ...
 
Niet echt compact maar een mpc live heeft zelf een accu erin.

Die kun je als sequencer gebruiken om alles via usb (of midi) aan te sturen
 
Op 1
MPC live 2
Deluge
Hebben zelf accu’s

Anders zijn met ripcords en power banks veel apparaten te gebruiken zonder 220. Mits er voldoende vermogen in zit natuurlijk. Mc707 bijvoorbeeld. Daar is een ripcord voor te kopen en dan kun je hem met een stevige powerbank lang gebruiken.
 
Back
Top