Access Matrix programmer

Status
Please reply by conversation.

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
993
In zeer nette tot mint staat gezocht, prijs afhankelijk van de conditie uiteraard. Als je iets aan te bieden hebt zou je zo vriendelijk willen zijn er gelijk wat goede foto's bij te plaatsen en eventuele mankementen te melden, dat schakelt sneller :)

Alvast dank!
 
Doe jezelf een lol en koop de hardware editor of programmer hiervoor van Stereoping, of de PE van Kiwitech.
BTW: Ik heb er geen aandelen in.
(en update ook gelijk de firmware v/d Matrix)
 
Mocht het van enige hulp zijn: Ik kan bevestigen dat zowel de Stereoping als de Kiwitech controllers goed werken voor de Matrix 1k en de Matrix-6.
 
Dag sKeLeTvm, snel een vraagje: heb jij de Alpes Matrix controller in onderdelen besteld? Ik wil graag de reeds in elkaar gezette versie kopen, maar die is niet meer te koop. Ik heb Alpes een mail gestuurd met de vraag of er binnenkort nog een geassembleerde versie beschikbaar komt, maar krijg geen antwoord... Lukt het voor jou om in gesprek met hen te komen?
 
En Takegawa, als je een Matrix 1000 vindt, ik heb hier nog een 1.20 firmware liggen die ik met mijn verstrooide kop twee keer besteld heb. Die krijg je van mij gratis erbij.
 
Ik heb de Alpes Machines Matrix Controller besteld. Imho niet alleen de meest betaalbare van alle controllers, maar ook de looks zijn helemaal Oberheim ! En heeft een feature met 4 midi out poorten zodat je meteen 4 M1000's kan bedienen. En bovendien gepersonaliseerd met een wit front omdat ik White Face Matrixen heb. Eat this !
Dat klinkt super cool, ik heb ook een witte Matrix 1000 :) Nieuw in doos, net gescoord. Hoe heb je deze besteld? Ik wilde een Access programmer kopen maar ik vind de bouwkwaliteit toch wat brak, die Alps (klinkt als) pots zwabberen al snel alle kanten op...? Hoe is de bouwkwaliteit van die Alpes?
 
Dag sKeLeTvm, snel een vraagje: heb jij de Alpes Matrix controller in onderdelen besteld? Ik wil graag de reeds in elkaar gezette versie kopen, maar die is niet meer te koop. Ik heb Alpes een mail gestuurd met de vraag of er binnenkort nog een geassembleerde versie beschikbaar komt, maar krijg geen antwoord... Lukt het voor jou om in gesprek met hen te komen?
Ja, het 'probleem' met Julien van Alpes is dat hij alleen werkt. Dat wil zeggen dat hij elke controller zelf handmatig moet bouwen als je hem afgebouwd wil. Dan is geduld een mooie deugd. :-) Ik heb hem in december besteld, maar vergeet niet dat hij Frans is ...alors c'est à la manière français... :D
Ik was van plan hem nog eens te contacteren, en dus zal nog eens polsen. Keep you posted.
Dat klinkt super cool, ik heb ook een witte Matrix 1000 :) Nieuw in doos, net gescoord. Hoe heb je deze besteld? Ik wilde een Access programmer kopen maar ik vind de bouwkwaliteit toch wat brak, die Alps (klinkt als) pots zwabberen al snel alle kanten op...? Hoe is de bouwkwaliteit van die Alpes?
Goh, dat kan ik pas zeggen zodra ik de controller heb. Imho denk ik dat het nog mee valt. Uiteraard moet je zulke handgebouwde dingen toch met de nodige voorzichtigheid bedienen.
 
Uiteraard moet je zulke handgebouwde dingen toch met de nodige voorzichtigheid bedienen.

Eenvoudige assemblage keuze in 'samenspraak' met goedkope componenten eerder is de reden.

Je kan evengoed handgebouwd of in kit aangeboden dingen heel robuust en kwalitatief aanbieden.
 
Zo, ik had beloofd om nog iets te laten weten ivm de Alpes Machines Matrix Controller. Die heb ik inmiddels in mijn bezit. Goede bouwkwaliteit, maar ik heb een testversie met een plastic frontplaat die wat zwalpt maar die nog word aangepast aan metaal. Probleem is de kleur identiek te krijgen met de witte - zeg maar vanillekleur- van de M1000. Een Photosjop doet wonderen... hoe dan ook, voor mij gaf het prijskaartje de doorslag, want die is de helft van alle andere controllers. Samen met de 1.20 eprom werkt dit ding perfect en de respons op parameter wijzigingen is direct. Instant. Laat ons zeggen 5 ms vertraging.

IMG_8195_Color_Match.jpg
 
Het probleem is dat die Alpes controller oerlelijk zijn,met al die lijnen op,en dan veel te kleine drukknopjes,als het nu net iets goedkoper was geweest ook.

En dan D-shaft potmeters,kan je niet eens Oberheim knoppen op zetten.

Ik zit al maanden te denken of ik voor zoiets zou gaan of ook voor een vintage Access controller.
 
De Access controller biedt nog geen 10de van de functies die de Alpes biedt. Bovendien supertraag. Been there, done that.
Jij mag de Alpes oerlelijk vinden. In mijn studio oogt hij heel mooi. :dubbel: Reutelfleuter.
(kijk eens naar de lijntjes van de OB8...das pas écht Oberheim en als ik me niet vergis heeft de Alpes net dezelfde Oberheim zwart/blauw looks)
 
Euhm, als je hem afgebouwd wil, moet je hem bestellen! (en wat geduld hebben, in mijn geval besteld op 19/01 en ontvangen op 24/03)
Ik heb 'm besteld - althans, ik heb mijn interesse gemaild en Julien heeft me geamtwoord dat ie mij een mail zou sturen als ie er één klaar heeft.
 
Ik heb 'm besteld - althans, ik heb mijn interesse gemaild en Julien heeft me geamtwoord dat ie mij een mail zou sturen als ie er één klaar heeft.
Ha top. Welcome to the club. :-) En in voorgaande post sprak ik van 5ms vertraging op parameter wijzging, maar het is zelfs geen 5 ms. Het is gewoon direct. Wel uitkijken dat je ook de 1.20 eproms bij AM besteld. Die zijn belangrijk voor een vlotte werking. (25€ ps)
 
Ha top. Welcome to the club. :-) En in voorgaande post sprak ik van 5ms vertraging op parameter wijzging, maar het is zelfs geen 5 ms. Het is gewoon direct. Wel uitkijken dat je ook de 1.20 eproms bij AM besteld. Die zijn belangrijk voor een vlotte werking. (25€ ps)
Ik heb 1.20 maar die is wel niet bij Alpes besteld. Maakt het een verschil denk je?
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top