Tsoniq Fusion, een nieuwe virtuele analoge oscillator in Roland-stijl voor Korg Logue-synths

image-03686-1024x474.jpg

"Fusion is een nieuwe gebruikersoscillator voor de Korg minilogue xd en Prologue Synthesizer-series.
De ontwikkelaar heeft een hele, machtige virtuele analoge synthstem gesmolten in zijn nieuwe gebruikersoscillator.
Het maakt gebruik van een nieuw ontwikkelde audio-engine die gebruikmaakt van 2x oversampling en anti-aliased virtuele analoge oscillatoren.
Er zijn verschillende soorten oscillatoren beschikbaar: recreatie van de VCO's van de minilogue xd met drie golfvormen, vormmodulatie, synchronisatie en ringmodulatie emulatie van de Alpha Juno PWM-zaaggolfvorm ("hoover" -geluid). JP-8000-stijl superzaag en supervierkante oscillator emulatie van de Roland JP-4 zaagtand en zaagtand + sub-oscillator puls en puls + sub-golfvormen fasemodulatie golfvorm generatoren.

Dan krijg je een resonerende 12/24dB lowpass, high-pass en band-pass filters met key-tracking.
Bovendien krijg je een envelop en LFO voor modulatie van het voorpaneel.
Het heeft ook een speciaal hoogdoorlaat-trimfilter dat wordt bediend via de multi-engine “shape” control.
Je kunt ook de leeftijd van de virtueel analoge engine aanpassen en crossgrade tussen de VCO en de gepaarde digitale oscillator.
Fusion is in staat om een breed scala aan geluiden te creëren.
Je kunt het gebruiken om je analoge geluiden dikker te maken met meer oscillatorvermogen.
Het werkt ook geweldig als een op zichzelf staande, rijke virtuele analoge synth.

tsoniq fusion is nu beschikbaar voor € 20 en is compatibel met de Korg minilogue xd en Prologue 8/16.
De NTS-1 wordt niet ondersteund!
Een fusion lite-versie met minder functies is beschikbaar als gratis download."




 
Apha juno style pwm zaaggolfvorm is wel vet! Iemand daar een audio voorbeeld van hoe die klinkt in de Fusion?

Hoe werkt dat eigenlijk met die custom oscillators etc in de Prologue en Minilogue XD?
 
erg vet hoe ze de code in unsafe mode laten draaien en zo alle knoppen kunnen benutten.
Wel zo dat een update van de Prologue de code kan breken.
Vind het filter niet zo maar is wel krachtig om er een extra voice bij te hebben met lp/bp/hp.
 
Heeft iemand deze custom oscillator al geïnstalleerd en zo ja hoe bevalt die? Ik overweeg hem te kopen maar ben benieuwd naar wat anderen ervan vinden, ook al is het “maar” €20
 
Je kunt de gratis versie eerst proberen, dan krijg je best een goed idee ervan denk ik. Deze heeft minder functionaliteit, wat precies het verschil is met de betaalde versie weet ik niet.
 
Je kunt de gratis versie eerst proberen, dan krijg je best een goed idee ervan denk ik. Deze heeft minder functionaliteit, wat precies het verschil is met de betaalde versie weet ik niet.
Goeie, ga ik morgenavond maar eens doen. Op Gearspace is men er super positief over, wat mij ook een fijne feature lijkt is de HPF en LPF
 
Ik zou vooral alle oscillators willen horen. Die gratis versie heeft alleen de emulaties vd standaard Minilogue VCO’s. Iemand daar al voorbeelden van? :)

Overweeg hierdoor zelfs een Prologue aan te schaffen, al merk ik dat hij ineens nieuw nergens meer verkrijgbaar is…
 
nee de Prologue is niet meer nieuw te krijgen. maar tweede hands wel voor goede prijzen.
 
nee de Prologue is niet meer nieuw te krijgen. maar tweede hands wel voor goede prijzen.
Klopt, maar ze worden niet heel veel aangeboden helaas. Ik overweeg een Prologue omdat ik soms tegen de polyfonie beperking van mijn Minilogue XD aan loop
 
Hier staat er 1 op een Tjechische site:


Kun je proberen om de prijs lager te krijgen.
27000 czk is 1100 euro.
Moet je wel verzending regelen.
 
midiamsterdam heeft als het goed is nog wel één prologue 16, maar wel bijna 2000....
 
Back
Top