NFT's omarmen of afstoten?

Die crypto toestanden zijn niet voor 100% een ponzi scheme, maar voor zo'n 90% een ponzi scheme.
Wat het zeker wel is, is een greater fool scheme.

En technisch gezien is een NFT alleen maar het recht om 1 specifieke regel in de blockchain te mogen veranderen, verder niets.
Daarnaast kan er gewoon een andere NFT worden gemaakt, die exact hetzelfde is, maar op een andere blockchain.
 
Als ik het niet in mn handen heb dan is het niet echt van mij.
Inclusief de euro's op de bank, op papier.
Er is altijd wel iemand die de macht heeft om me het "recht om mn eigen geld te gebruiken" kan ontnemen.

Iets digitaal kan nooit met enige zekerheid eigendom zijn.

Ook je eigen tracks zijn je eigendom op je pc tot aan de internetkabel, daarna mag je alleen nog zeggen dat het van jou is maar kan het verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Met crypto is wat te verdienen of verliezen maar het is geen echte eigendom.
 
Als ik het niet in mn handen heb dan is het niet echt van mij.

Maar van wie is die bankrekening die met jouw naam verbonden is dan? Als hij niet van jou is mag het geen probleem zijn de login te delen? Stuur maar een DM.

Tevens:
 
kom op zeg, het internet is super handig voor heel veel dingen maar nft's dienen geen enkel nut behalve handel.

Daar dachten sommige mensen in 1995 kennelijk heel anders over. De toekomst blijft lastig te voorspellen.
 
De NFT's die ik heb gaan ingeschakeld worden als speelbaar karakter in een MMORPG. Het zijn dus niet enkel jpgs; er is dat magische woord utility aan verbonden. Ook de wapens en uitrusting zijn NFTized. Benieuwd naar waar dit leidt.
 
Standaard SF marktplaats advertentie over 20 jaar: "in bijna nieuwstaat, uiteraard met doos en nft."
 
Wat is de "utility" hier dan? Ik snap 'm niet.

Ah, dat is simpel: dat gamers hun eigen unieke karakter kunnen bezitten en customizen, en ermee rondlopen en strijden in het spel.
Het is één ding om een leuk plaatje te bezitten waar je niets anders mee kan dan gewoon naar te kijken.
Maar om het tot leven zien komen; en het uit te rusten naar smaak, en het te kunnen bewegen met een joystick in een 3D MMORPG .. dat is best wel fijn denk ik.

En dan bij uitbreiding via P2E misschien wat verdienen, oa. via het verhuren van je personage, of verkopen van items op de NFT marketplace die je gewonnen hebt in het spel etc.
Een wereld van mogelijkheden gaat open via NFTization en NFTs in games .. Ready Player One komt er aan - al denk ik dat het verrevan zo dystopisch gaat zijn als in het boek / de film.
 
Ik snap niet wat dit met NFTs te maken heeft. Gezien zo'n game omgeving gecentraliseerd is heb je daar toch helegaar geen blockchain tech voor nodig?

Wat gebeurt er met de items die je verzamelde, en het karakter dat je uitbouwde over 5 jaar speeltijd, wanneer er een nieuw spel uitkomt?

Of wat gebeurt er met je items of karakter wanneer de server offline gaat?

Welke waarde hebben die items nog?
Kan je er überhaupt nog aan?

Op blockchain gaan de items nog steeds in je wallet staan, en op zijn minst collectors waarde hebben.
Niemand kan aan die items behalve jij, en jij hebt de 'rights of ownership' er op.

En als je een spel beu gespeeld bent: hoppa, verkopen naar de volgende fan.
Via een veilige, blockchain verified transfer van jouw wallet naar de koper .. done, clean, decentralized, no fuzz.

Dat is een van de antwoorden ..

Een andere take:

Ben jij eigenaar van je World of Warcraft goud, of is dat Blizzard/Activision (de firma achter WoW)?
Ben jij eigenaar van je Runescape goud, of is Jagex de uiteindelijke eigenaar?

Inderdaad ..

Idem met je account .. op blockchain staat alles op JOUW wallet.
Jij bent de enige eigenaar hiervan.

Klopt - een game is altijd gecentraliseerd.
Maar veel aspecten eraan kunnen gedecentraliseerd worden - enter: NFT's.
 
Je bent niet eigenaar van het item, maar van de specifieke referentie naar het item ;)

De NFT bevat NIET het item (ik neem aan dat je dit wel snapt, maar uit je bewoordingen komt dat niet naar boven. voor anderen wellicht verwarrend dus)

Als die servers down gaan zijn ook alle items weg en is die NFT (de referentie naar de items in de blockchain) dus ook niks meer waard.
 
Neem je het spelen van een spelletje niet veel te serieus als je daarvoor een blockchain, NFT, of weet-ik-wat nodig hebt?
 
Back
Top