NFT's omarmen of afstoten?

Dat je je karakter mee kunt nemen van het ene spel naar het andere moet hoe dan ook in de spelomgeving door de ontwikkelaar / uitgever ondersteund worden, dus of je nu een NFT of account gebruikt die je kunt migreren maakt dan niet zoveel uit lijkt me.
 
Dat je je karakter mee kunt nemen van het ene spel naar het andere moet hoe dan ook in de spelomgeving door de ontwikkelaar / uitgever ondersteund worden, dus of je nu een NFT of account gebruikt die je kunt migreren maakt dan niet zoveel uit lijkt me.

Dat heb ik helemaal niet beweerd.

Ik laat het hierbij jonges.

Ik geloof in Web3 + gaming + NFT's.

Jullie niet, of deels.

Allemaal prima hoor.
 
Neem je het spelen van een spelletje niet veel te serieus als je daarvoor een blockchain, NFT, of weet-ik-wat nodig hebt?


Zie link hierboven.

Esports - of dus mensen die gamen serieus nemen - zag in 2021 een omzet van 1 miljard Dollar dacht ik.
En dat getal bevind zich momenteel op koers om te verdubbelen in 2022.

Probably nothing, idk
 
Last edited by a moderator:
Ben meer benieuwd hoe het zich vertaald naar muziekgerelateerde dingen. Verkoop en doorverkoop van plugins, daws.. verkoop van je eigen muziek zelf, royalties van doorverkoop. Tijd dat bandcamp ermee aan de slag gaat!
 
Ben meer benieuwd hoe het zich vertaald naar muziekgerelateerde dingen. Verkoop en doorverkoop van plugins, daws.. verkoop van je eigen muziek zelf, royalties van doorverkoop. Tijd dat bandcamp ermee aan de slag gaat!

Ik snap er echt weinig van.. Hoe zou Bandcamp er mee aan de slag moeten, waar moet ik aan denken? Nomaal koop ik daar een audio file.. dezelfde file als ieder ander. Hoe zou dat anders gaan met een NFT? Wat krijg ik dan voor mn geld?

Of een VST? Iedereen koopt nu dezelfde VST.. wat zou een NFT voor verschil maken?
 
Ik snap er echt weinig van.. Hoe zou Bandcamp er mee aan de slag moeten, waar moet ik aan denken? Nomaal koop ik daar een audio file.. dezelfde file als ieder ander. Hoe zou dat anders gaan met een NFT? Wat krijg ik dan voor mn geld?

Of een VST? Iedereen koopt nu dezelfde VST.. wat zou een NFT voor verschil maken?

Een van de zaken die anders kunnen is geautomatiseerde verdeling van bijvoorbeeld royalties. Dat kan op een neutrale en transparante manier gebeuren - zonder corruptie of vervalsingen ed. - via smart contracts. Op die manier kan ook sneller uitbetaald worden, zelfs micro bedragen. Allemaal netjes geautomatiseerd naar je crypto wallet. Direct uitbetaald ook, zonder wachttijden (versus 1 maal per week of per maand uitbetalen / of slechts wanneer de treshold van $50 aan inkomsten gehaald worden etc.). Ook $ naar € naar £ uitwisselingen kunnen omzeilt worden via crypto uitbetaling / of uitbetaling in fiat geld naar
keuze. Mogelijks met minder tussenpersonen, dus minder frictie, dus hogere inkomst voor de content creators.
 
Alleen jammer dat crypto zo instabiel is als de pest. En hopeloos inefficiënt. Geen corruptie is ook een zeer twijfelachtige uitspraak kijkend naar Terra. Geen controle whatsoever. Hogere inkomsten voor content creators en artiesten is wat er verkocht wordt als voordeel maar het is enkel dat, een verkooppraatje. Het directe is ook een zeer matige vooruitgang. Dit zou nu ook al kunnen zonder blockchain als een bedrijf dat zou willen. Bovendien is een week wachten nu niet bepaald een probleem dat echt opgelost moet worden.

En als klant die muziek of content wil kopen is het ook hopeloos inefficiënt. Want wat moet de klant er voor doen om hier aan mee te werken? Een wallet ergens aanmaken. En helaas zijn er ontelbaar veel marktplaatsen met elk hun eigen wallet. Het hele process is daarbij ook nog alles behalve klantvriendelijk/ eenvoudig. Ook al wordt het wel als zodanig verkocht. Buiten dat door de instabiliteit het geld in je wallet ineens nauwelijks iets waard kan zijn van de een op de andere dag. Leuk voor de artiest ook.

Wat het vooralsnog is, is een systeem dat al zo'n 13 jaar "in de begin fase zit en echt de toekomst is, wacht maar". Maar vooralsnog nauwelijks vooruitgang heeft geboekt in efficiëntie, gebruiksvriendelijkheid, noch stabiliteit. Waar het wel goed in is, is in het gebruik van grote hoeveelheden kostbare recourses. En een select few ultra rijk maken (die vervolgens het verkooppraatje blijven herhalen om meer mensen mee te laten doen om te zorgen dat de waarde weer stijgt).

Beetje een rant dit, maar hoe meer ik er over lees hoe meer ik zie dat het een vrijwel compleet nutteloze bezigheid is om ook maar iets mee te doen. En dan vooral NFTs. Het hele royalties verhaal is leuk bedacht maar kijk naar waar de NFT markt in de realiteit over gaat. In snelle tijd veel geld verdienen met digitale assets door een relatief kleine groep mensen. En een grote horde van mensen die probeert hier ook een voordeel uit te halen maar daarmee eigenlijk alleen maar geld brengt naar die relatief kleine groep. Niets nieuws onder de zon, alleen anders verpakt. Waar het in ieder geval niet over gaat is het eerlijk maken van een markt voor artiesten en kunstenaars.

Edit: ik zal vast wat dingen kort door de bocht hebben gezegd. Maar safe to say dat ik geen fan ben van het hele gebeuren ;)
 
Nog iets overigens.
Als je een NFT koopt wordt je niet echt eigenaar van een digitaal object. Dat kán namelijk niet volgens de copyright wet. Het betekend alleen wat in de nft wereld. In de gewone wereld ligt de copyright nog altijd bij de maker. Als de koper de muziek uit zou brengen op vinyl en het in grote getalen zou verspreiden en de muzikant klaagt m aan voor copyright schending... guess what?
Sterker nog er wordt gefraudeerd met het Minten van NFTs van andermans werken.

Je koopt ook niet daadwerkelijk het digitale object, maar een certificaat dat er naar toe linkt. je kan dus die certificering doorverkopen waarbij de originele maker van het object ook een deel van de opbrengst krijgt. Het zegt niets over het daadwerkelijke digitale object. De grap is ook dat de meeste daadwerkelijke digitale objecten niet in de blockchain opgeslagen kunnen worden omdat ze simpelweg te groot zijn. Dus vandaar het "linkje". Het daadwerkelijke object staat gewoon op een doodgewone cloud server.

Oftewel, dit gaat vooral om handel. Een manier om digitale objecten waardevol te maken en dus te speculeren, en winst te maken met handelen.

Ik zeg er eerlijk bij dat ik verre van een expert ben op dit gebied. Maar ik weet er net genoeg van om er ver van te blijven. Vandaar ook hier de 'kort door de bocht disclaimer'. Het verkoop praatje voor NFTs is vaak gehuld in onnodig veel en onnodig complexe bewoordingen. En daar is een reden voor.
Ik kan aanraden om wat artikelen te lezen over NFTs en copyright zoals : The tangled truth about NFTs and copyright

Ook leuk:
 
Laatst gewijzigd:
Nah .. Crypto en NFT's zijn echt niks voor jullie.

Blijf er best weg van.

Investeer niet in iets dat je niet begrijpt.
 
Nah .. Crypto en NFT's zijn echt niks voor jullie.

Blijf er best weg van.

Investeer niet in iets dat je niet begrijpt.
Classic :)
Ik begrijp er genoeg van om er niet in te willen investeren. Het is een bewuste keuze. En de hele "je snapt het niet" air die in de lucht hangt bij mensen die er diep in zitten is ook een reden. No offense overigens. Ieder zn ding 👍
 
Laatst gewijzigd:
Classic :)
Ik begrijp er genoeg van om er niet in te willen investeren. Het is een bewuste keuze. En de hele "je snapt het niet" air die in de lucht hangt bij mensen die er diep in zitten is ook een reden. No offense overigens. Ieder zn ding 👍

Lets table the turns.

- Ik hoor graag jouw oplossing voor het bereiken van een meer gedecentralizeerde wereld;

- Ik hoor graag jouw benadering naar een eerlijk financieel systeem van waarde uitwisseling, zonder dat het opgezet spel is voor zij aan de macht of in controle ervan;

- Ik hoor graag van jou hoe we de FED aanpakken in Amerika, de ECB in Europa, het IMF, het WEF, en met name de ponzi papiertjes in elk van onze portefeuilles;

- Ik hoor graag van wat jij denkt wat het ideale vehicle is voor de gewone mens om iets van waarde te bezitten, dat zijn waarde behoud, en los van inflatie bestaat;

- En dan wet betreft taxatie en belastingen, BTW .. hoe jij dat allemaal ziet, wat eerlijk is;

=== en pas wanneer je dat allemaal opgelost hebt, komen we eindelijk bij het belangrijk deel waarover deze NFT thread in essentie gaat ===

- Ik hoor graag hoe jij de toekomst ziet voor content creators en artiesten wat betreft het snel en eerlijk uitbetalen van hen en hun royalties, wereldwijd, met zo weinig mogelijk frictie, volledig geautomatiseerd, neutraal (!!), over tal van verschillende platformen en manieren van werken, zonder dat er gecentralizeerde instellingen aan te pas komen zoals Youtube en Sabam - die vaak mechanismen gebruiken die alles behalve transparant zijn / om te zwijgen van alle andere zaken fout met deze instellingen, en zonder dat er gecentralizeerde banken aan te pas komen die je geld kunnen blokkeren als je bv. niet groen genoeg bent / of als je niet meespeelt met wat dan ook de propaganda is van het moment / of als je song gaat over iets waar de overheid het niet mee eens is.

HINT: crypto en NFT's zijn niet perfect, maar ze lossen veel van bovenstaande problemen op.

Plus laten we niet vergeten: we zijn nog vroeg in deze space, met name wat NFT's betreft.
In crypto is het 1998 in gelijklopende internet tijd - met die nuance dat crypto dubbel zo snel als het internet geadopteerd wordt als je de statistieken bekijkt.
Met andere woorden: de afgelopen 24 jaar in internet, worden de komende 12 jaar in crypto.

Afin, ik wacht geduldig op jouw visie en oplossing.
 
Laatst gewijzigd:
Lets table the turns.

- Ik hoor graag jouw oplossing voor het bereiken van een meer gedecentralizeerde wereld;

- Ik hoor graag jouw benadering naar een eerlijk financieel systeem van waarde uitwisseling, zonder dat het opgezet spel is voor zij aan de macht of in controle ervan;

- Ik hoor graag van jou hoe we de FED aanpakken in Amerika, de ECB in Europa, het IMF, het WEF, en met name de ponzi papiertjes in elk van onzeker portefeuilles;

- Ik hoor graag van wat jij denkt wat het ideale vehicle is voor de gewone mens om iets van waarde te bezitten, dat zijn waarde behoud, en los van inflatie bestaat;

- En dan wet betreft taxatie en belastingen, BTW .. hoe jij dat allemaal ziet, wat eerlijk is;

=== en pas wanneer je dat allemaal opgelost hebt, komen we eindelijk bij het belangrijk deel waarover deze NFT thread in essentie gaat ===

- Ik hoor graag hoe jij de toekomst ziet voor content creators en artiesten wat betreft het snel en eerlijk uitbetalen van hen en hun royalties, wereldwijd, met zo weinig mogelijk frictie, volledig geautomatiseerd, neutraal (!!), over tal van verschillende platformen en manieren van werken, zonder dat er gecentralizeerde instellingen aan te pas komen zoals Youtube en Sabam - die vaak mechanismen gebruiken die alles behalve transparant zijn / om te zwijgen van alle andere zaken fout met deze instellingen, en zonder dat er gecentralizeerde banken aan te pas komen die je geld kunnen blokkeren als je bv. niet groen genoeg bent / of als je niet meespeelt met wat dan ook de propaganda is van het moment / of als je song gaat over iets waar de overheid het niet mee eens is.

HINT: crypto en NFT's zijn niet perfect, maar ze lossen veel van bovenstaande problemen op.

Plus laten we niet vergeten: we zijn nog vroeg in deze space, met name wat NFT's betreft.
In crypto is het 1998 in gelijklopende internet tijd - met die nuance dat crypto dubbel zo snel als het internet geadopteerd wordt als je de statistieken bekijkt.
Met andere woorden: de afgelopen 24 jaar in internet, worden de komende 12 jaar in crypto.

Afin, ik wacht geduldig op jouw visie en oplossing.
Okay, hold my beer terwijl ik even al je wereldprobleem vragen voor je oplos op het synthforum.

Really? Dat is niet echt een gedegen manier van discussieren.

NFT zijn in ieder geval mijn inziens niet de oplossing. Het ligt overigens ook op zn gat op dit moment.

Laat ik het zo zeggen. Als artiesten als Paul Oakenfold een NFT uitbrengen en daar letterlijk 0 van verkopen, dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen.

Zolang de gebruiksaanwijzing om een NFT te kopen van een artiest ongeveer als volgt gaat:

"Gebruik Google Chrome. Download deze specifieke app. Maak een wallet aan. Koop ETH met je echte geld. En ga dan hier heen om deze nft te kopen"

Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen. Zeg nooit nooit maar vooralsnog lijkt het er sterk op dat dit niet echt een oplossing is voor iets als professionele creatieveling.



(En dit is slechts 1 voorbeeld). En ik als professional maar totaal microscopische artiest in vergelijking met een Paul Oakenfold moet hier mijn voordeel uit gaan halen? No thank you.

De door jou beoogde problemen worden niet opgelost door een systeem dat vooralsnog totaal onbruikbaar is (en waar na jaren nog altijd geen verbetering in is gebracht) voor het gros van de mensen in een wereld waar alles binnen 15 seconden gefixt moet zijn. Even buiten het feit dat jij deze zaken als problemen ziet en die mening zal zeker niet iedereen met je delen :)

Also, ik ben een "content creator". Ik leef op dit moment van muziek gerelateerde zaken. Ik ervaar geen pijn van de maandelijkse uitbetaling van Google en met name de wekelijkse uitbetaling van Gumroad van de producten die ik verkoop. Gaat prima. Ik heb de controle over mijn content en de fee die ik betaal aan het platform Gumroad is redelijk in mijn opinie.
 
Laatst gewijzigd:
Okay, hold my beer terwijl ik even al je wereldprobleem vragen voor je oplos op het synthforum.

Really? Dat is niet echt een gedegen manier van discussieren.

NFT zijn in ieder geval mijn inziens niet de oplossing. Het ligt overigens ook op zn gat op dit moment.

Laat ik het zo zeggen. Als artiesten als Paul Oakenfold een NFT uitbrengen en daar letterlijk 0 van verkopen, dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen.

Zolang de gebruiksaanwijzing om een NFT te kopen van een artiest ongeveer als volgt gaat:

"Gebruik Google Chrome. Download deze specifieke app. Maak een wallet aan. Koop ETH met je echte geld. En ga dan hier heen om deze nft te kopen"

Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen. Zeg nooit nooit maar vooralsnog lijkt het er sterk op dat dit niet echt een oplossing is voor iets als professionele creatieveling.



(En dit is slechts 1 voorbeeld). En ik als professional maar totaal microscopische artiest in vergelijking met een Paul Oakenfold moet hier mijn voordeel uit gaan halen? No thank you.

De door jou beoogde problemen worden niet opgelost door een systeem dat vooralsnog totaal onbruikbaar is (en waar na jaren nog altijd geen verbetering in is gebracht) voor het gros van de mensen in een wereld waar alles binnen 15 seconden gefixt moet zijn. Even buiten het feit dat jij deze zaken als problemen ziet en die mening zal zeker niet iedereen met je delen :)

Also, ik ben een "content creator". Ik leef op dit moment van muziek gerelateerde zaken. Ik ervaar geen pijn van de maandelijkse uitbetaling van Google en met name de wekelijkse uitbetaling van Gumroad van de producten die ik verkoop. Gaat prima. Ik heb de controle over mijn content en de fee die ik betaal aan het platform Gumroad is redelijk in mijn opinie.

Ik vind het fantastisch dat het huidige systeem prima werkt voor jou.

Wat de technische uitdaging betreft van crypto ben ik op de hoogte dat het een heus obstakel is voor de meeste mensen.
Voor mij is het geen enkel probleem. Internet gebruiken in de jaren '90 was ook enkel iets voor nerds.

Voor de rest laat ik het bij deze en vervoeg ik me terug bij de pioniers van crypto.
En schrijf ik me uit deze thread.

Fijne nacht verder.
 

Ik vind het fantastisch dat het huidige systeem prima werkt voor jou.

Wat de technische uitdaging betreft van crypto ben ik op de hoogte dat het een heus obstakel is voor de meeste mensen.
Voor mij is het geen enkel probleem. Internet gebruiken in de jaren '90 was ook enkel iets voor nerds.

Voor de rest laat ik het bij deze en vervoeg ik me terug bij de pioniers van crypto.
En schrijf ik me uit deze thread.

Fijne nacht verder.

Das toch een mooie technical KO door Dave Mech :dubbel: :dubbel:
 
Van mij mogen ze geld weer aan goud koppelen en laten concurreren met gedecentraliseerde crypto. lekker belangrijk allemaal.

De discussie Hardware vs Software synths was toch leuker. Maar even emotioneel geladen, vooral in het begin.

:duivels: HARDWARE is BETER :duivels:.....8D.......8o),,my bad, sorry :biertje:
 
Lets table the turns.
Niks van wat je zegt heeft iets met NFTs te maken.

Zoals ik eerder al zei: de technologie "NFT" kan zeker wel waardevol zijn, maar niet in de context van "koop een linkje" zoals die nu gebruikt wordt.
Ik denk dan eerder aan zaken als geplaceerde ticket-verkoop, waarbij 1 plaats bij het evenement ook echt overeen komt met 1 specifieke ticket/nummer (een NFT dus, waarvan je kunt bewijzen dat je de eigenaar bent).

Neemt inderdaad niet weg dat de technologische berg waar je (op dit moment) overheen moet nog vele malen te hoog is voor de gemiddelde gebruiker.
 
Je kunt ook niet het "internet in de 90s" argument gebruiken voordat NFT zo groot is als internet. Zoveel dingen die eenzelfde hype verkochten ,ijn gefaald. Dus het is wat voorbarig om te zeggen dat dit echt de toekomst is. Als er nieuwe technologie bedacht wordt dat een groot publiek naar het volgende niveau moet tillen, dan zou prioriteit nummer 1 moeten zijn om het zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Iets wat internet al vrij snel was. (Als ik als jongetje van rond de 8 naar altavista kan navigeren, dan is het niveau om in te stappen laag genoeg).

En dan hebben we het nog niet over het feit dat deze markt enorm ingestort is voor de zoveelste keer. Daar kan de huidige inflatie niet tegenop. En reken maar dat er erg veel mensen heel erg veel geld verloren zijn dat uiteraard terecht komt bij een lucky filthy rich few.

En dat terwijl de schade die het systeem aanricht aan onze planeet nog altijd enorm is.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Maak een wallet aan. Koop ETH met je echte geld. En ga dan hier heen om deze nft te kopen"

Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen.
Dus, speculeren en vraag verhogen van dit soort currency.

Oplichting werkt alleen door de hebberigheid van de opgelichte.

Er zal heel wat geld oplossen in de zakken van de NFT handelaartjes en iedereen die erin trapt wordt een apostel om ook anderen zo gek te krijgen erin te trappen, zodat er geen devaluatie plaatsvindt, oftwel een pyramidespel.
 
Back
Top