Blauwdrukken - Gloed [toondicht]

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
484
Locatie
Amsterdam
Dag allen,
Na Boem Paukeslag heb ik nu eens een modern gedicht op muziek gezet. Het zijn eigenlijk twee gedichten, allebei van Max Temmerman, een jonge Belgische dichter. De stukken zijn van een youtube filmpje genomen en bevatten helaas veel ruis, maar ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

 
Zo vet, dit. Had ik trouwens ook geschreven als het instrumentaal was geweest.

De ruis is in dit geval prima, eerder een toevoeging dan irritant.

En een tof concept dat je aan het verkennen bent!

Misschien kan je Max (of een andere dichter) gewoon es op de man af benaderen? Zal vást gewaardeerd worden.

Jaren geleden zoiets op 't podium mogen doen, wij deden de live-beats, de dichter droeg z'n gedichten voor - heel leuk om te doen. Aanrader. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Die ruis geeft het (voor mij) juist wel een toevoeging.
Organisch.
Had tijdens de instrumentale stukken ook wel mogen blijven (dan viel het niet op dat het bij de spraakopname hoorde).
Ik vind em mooi!
 
Dank je wel voor de feedback, heren. Ik heb inderdaad contact opgenomen met Max, en hij heeft me een audioboek opgestuurd, waarbij zijn gedichten ingesproken zijn door een acteur, Gene Bervoets. Zal dus zeker nog een versie maken, maar dan zonder de ruis ;-)

Wat ik inspirerend vind is dat het de relatie tussen sample en muziek helemaal omdraait. Doorgaans heb ik de muziek en daar pas ik dan de audio sample in, maar hier structureer ik de muziek rond het ritme van de poezie. Dat leidt tot andere opbouw/structuren dan diegene die ik doorgaans maak.
 
Ik heb inderdaad contact opgenomen met Max, en hij heeft me een audioboek opgestuurd

Yooo wat cool!! Supertof om te lezen


Doorgaans heb ik de muziek en daar pas ik dan de audio sample in, maar hier structureer ik de muziek rond het ritme van de poezie. Dat leidt tot andere opbouw/structuren dan diegene die ik doorgaans maak.

Exact! En dat doe je goed, mooie synergie
 
Sorry voor de bump.. nee, eigenlijk niet haha.. dit concept van toondichterij is natuurlijk heel cool - maar de muziék bij deze, man.. zo slim en dik.... echt wel fan van deze..
Dank stoter, dit is heel leuk om lezen! Ik moet er bijna van blozen ;-)
 
Back
Top