[ambient] Space Travel (met de korg modwave)

quifster

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 januari 2003
Berichten
6.226
korg modwave song demo: Space Travel (deep ambient style)

In deze video gebruik ik vier van mijn eigen presets voor deze song.

De sounds die ik gebruik zijn:

- QR Nebula Bells
- QR Moment of Truth Pad
- QR Monk Choir
- QR Crystal Cello

Technische info
De song start met Nebula Bells, dit zijn vier sporen die eigenlijk hetzelfde spelen, maar deze zijn onderverdeeld als volgt:
- 1: de gewone pattern
- 2: de gewone pattern maar dan 2 keer zo lang gemaakt om diezelfde pattern te spelen
- 3: de gewone pattern reverse
- 4: de gewone pattern reverse maar dan 2 keer zo lang gemaakt

vervolgens komt de moment of truth pad er in, dit nummer staat in G mineur, en ik speel dan een verloop vanaf de vijfde noot om terug te keren naar de G, halverwege laat ik een choir (monks) alleen de basnoten weergeven en breek ik de akkoord sectie met een melodie en standaard akkoord progressie.

De visuals heb ik gemaakt met het programma Space Engine (Steam versie)


 
Heel mooi hoor...
oke 3.png

Die Mod is echt een paderige space bak.:halleluja

Ik krijg ook zin in space ambient te maken...
Even kijken; een Matrix 12, 'n SAM, een Prophet 5 en een Synthi...

Ahum...van de Collectie 8 natuurlijk...:o::dubbel::okdan:
 
Ik krijg ook zin in space ambient te maken...
Even kijken; een Matrix 12, 'n SAM, een Prophet 5 en een Synthi...

Ahum...van de Collectie 8 natuurlijk...:o::dubbel::okdan:
dat gaat je zeker lukken!

mooie lijst om space ambient mee te maken, alhoewel ik niet snel een synthi zou kiezen hier voor :D

ik zou je aan willen raden om de CMI Fairlight vst van arturia hiervoor te gaan gebruiken, die is perfect geschikt voor die stijl met dat eigen klank karakter.
 
Voor sound design lijkt die Modwave een heel geschikt instrument. Er zitten behoorlijk wat toeters en bellen op dat ding om uiteindelijk zweverige pads mee te produceren. Heel geschikt voor dit soort sfeermuziek. Alleen jammer dat Korg geen module varianten maakt van de Modwave, Opsix en Wavestate. Dan zou ik wellicht ook één van de drie overwegen.

Verder is het leuk gedaan met de aanvullende sfeerbeelden. Het is al vaak in deze opzet gedaan door anderen natuurlijk, maar dat maakt het er niet minder mooi op als totaalplaatje.
 
Alleen jammer dat Korg geen module varianten maakt van de Modwave, Opsix en Wavestate. Dan zou ik wellicht ook één van de drie overwegen.
ja ben ik het helemaal mee eens, ik gebruik dat keyboard nooit in de praktijk dat er nu op zit, die is veel te slechte kwaliteit en 3 octaven is simpelweg te weinig. Ik had ook graag gehad dat ze alle drie in module vorm waren gereleased, dat is veel handiger en had je ze mooi naast elkaar boven je masterkeyboard kunnen zetten.

op reddit zit een user genaamd Canrabat die een fantastische mockup had gemaakt met hoe hij hij graag de modules gereleased had willen zien. Helaas bestaat het niet in het echt, maar dit was echt perfect geweest. Hieronder staat zijn design:
korgmodulesmockup.jpeg
 
Ik kreeg al gelijk een 'intiligente' comment omdat ik een track op SF met enkel een bassdrum en stemsample niet zo tof vond.
Omdat er simpelweg ook geen ruk aan was. Gelukkig zijn er nog SF-leden die aangename muziekjes maken met respect voor de kunde/kunst die muziek maken is.
Dit is er zo eentje. Well done.
 
Back
Top