Sinds wanneer berekent Marktplaats.nl 9 euro voor gelijk oversteken?

...ik zie dit nu net op MP. Wat is dit voor iets vaags? Lebara simkaart 06 voor 100,-?

Bekijk bijlage 3820449
Dit is een "mooi" / "makkelijk" 06 nummer wat te koop wordt aangeboden. Voor als je het tof of belangrijk vindt dat je mobiele nummer makkelijk te onthouden is. Ik heb er zelf ook 1 maar dat komt omdat in 1999 je dit soort nummers nog gewoon gratis kon uitzoeken als je een SIMkaart ging kopen. :beard:
 
Maar de gemiddelde scammer is te dom om dit zo te Photoshoppen dat ik het niet zie...
Ik zeg niet dat het me 'nooit' zal gebeuren, maar met een beetje gezond kom je een heel eind (om te voorkomen dat je opgelicht wordt).
Eigenlijk wil ik het sowieso altijd ophalen, tenzij het een goed verzendbaar product is en het bedrag < € 50,- oid is.
En dan nog bel ik eerst even, om te 'voelen' wat voor een persoon er aan de andere kant zit.
1x een kapot product gekregen en sindsdien wel wat voorzichtiger geworden.
(gelukkig was het te repareren en daarna goed te verkopen, maar toch).
 
Grappig dat deze draad weer is opgegraven.. Het is uiteindelijk nooit tot een deal gekomen. De verkoper was volgens mij wel een legitiem iemand maar toen we gingen afspreken (op locatie) en ik vroeg of alles werkte kwam hij ineens met de melding dat ie kapot was. Het artikel was opzich interessant geprijsd..
Wat ik meestal doe is vragen om een filmpje van het apparaat in werking maar deze persoon had geen Whatsapp. Facetime had ik weer niet en hij weer wel.. Maar lastig soms.

Ik heb het één keer meegemaakt dat iemand gebruik wilde maken van gelijkoversteken met het afhalen van iets wat ik te koop aanbood. Hahaha.. hij was nog verontwaardigd ook dat ik niet met em in zee ging..
 
Laatst gewijzigd:
Dat fotoshop je binnen twee minuten
Als ze dat hebben gedaan zie je dat meestal binnen 2 seconden. Als ik zoiets vraag dan snapt men waarom ik dat vraag en dan zie je ook aan de foto dat het "nieuw genomen" foto is. Om te doen wat jij zegt moet men wederom dezelfde foto van internet gebruiken en er een briefje overheen shoppen. ;)
 
Als ze dat hebben gedaan zie je dat meestal binnen 2 seconden. Als ik zoiets vraag dan snapt men waarom ik dat vraag en dan zie je ook aan de foto dat het "nieuw genomen" foto is. Om te doen wat jij zegt moet men wederom dezelfde foto van internet gebruiken en er een briefje overheen shoppen. ;)
Exact, daarnaast zijn die zakken hooi van een oplichters meestal gewoonweg niet de snuggerste... en Photoshoppen is toevallig ook nog eens mijn beroep, sooo challenge me. :D Ik heb tot nu toe 2x een gephotoshopt 'bewijsje' gekregen. 1x op basis van exact eenzelfde foto die in de advertentie zat en 1x een compleet andere foto van een toestel met schade op plekken waar het eerst niet zat. Ff los van dat; een 3 jarige kon zien dat er van alles niet klopte aan het briefje qua resolutie, belichting, perspectief, schaduw etc. I rest my case ;)
 
ik zelfste gehad bij hun Belgische variant "2dehands.be" Waldorf Blofeld gekocht, vanaf ze geld hadden nooit nog iets nog van gehoord. kreeg antwoord "dien klacht in bij politie"
Nooit vergeten: de mensen die 2dehands in goede banen moeten leiden hebben mijn advertentie waarin ik een lege, helemaal opengesneden atoombom aanbood (don't ask) verwijderd omdat ze dachten dat ik een geladen atoombom aanbood op 2dehands. 5 keer op rij...;{ Dus tja, als dat soort gevoel voor logica en realiteit jou moet gaan beschermen tegen een wanbetaler...succes.
 
Maar de gemiddelde scammer is te dom om dit zo te Photoshoppen dat ik het niet zie...
Ik denk dat je de gemiddelde scammer van tegenwoordig zwaar onderschat. Mensen die doen dit als hun bij baan zijn daar een stuk bedrevener in dan de lui die ze proberen op te lichten.

Ik zelf kijk altijd extra uit met populaire dingen zoals op dit moment MPC’s, Digitakt, Digitone, technics, alles van Apple. Al die dingen als het te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo. Ik heb wel wel vaak lol in om als nog te proberen kijken hoever je komt. Meestal als je dan vraagt of je het kan op halen is het meteen over met het contact.
 
Marktplaats gebruikt een percentage van 4,5% over het verkoopbedrag. Over 200 euro is dat dus precies 9 euro. De 40 cent servicekosten zijn voor de iDeal transactie.

Lees hier: MPHelpInfo

Zit midden in een aankoop en er wordt ineens een extra bedrag gerekend door MP. Verkoper heeft via het MP betaal en verzendsysteem het volgende voorstel gegeven.

Aankoop bedrag is €85. de verzendkosten en die 40 cent erbij zouden het op 92.15 moeten doen uitkomen. Er wordt ergens 6.75 extra in rekening gebracht. Het percentage waar @LupkeII me eerder op attendeerde is inmiddels verhoogd naar 5%. Maar die 6.75 volg hier niet.
Verkoper gaat het uitzoeken.

MP fees.png


Als ik zelf een verzending regel klopt het ook niet.. Vage scheiss.. het zijn maar kleine bedragen maar toch...


MP zonder fee.png
 
Zit midden in een aankoop en er wordt ineens een extra bedrag gerekend door MP. Verkoper heeft via het MP betaal en verzendsysteem het volgende voorstel gegeven.

Aankoop bedrag is €85. de verzendkosten en die 40 cent erbij zouden het op 92.15 moeten doen uitkomen. Er wordt ergens 6.75 extra in rekening gebracht. Het percentage waar @LupkeII me eerder op attendeerde is inmiddels verhoogd naar 5%. Maar die 6.75 volg hier niet.
Verkoper gaat het uitzoeken.

Bekijk bijlage 3828963

Als ik zelf een verzending regel klopt het ook niet.. Vage scheiss.. het zijn maar kleine bedragen maar toch...


Bekijk bijlage 3828964
Ik ga nooit met dat betaalverzoek werken.
Dan maar geen aankoop.
 
Als de verkoper pertinent niet zijn IBAN wil delen ga ik gewoon akkoord met het MP betaalsysteem (weet niet of je echt heel veel kan met IBAN + de naam waar het op staat.. maar verkopers worden voorzichtig). Laatste deals die ik deed waren trouwens allemaal prima verlopen via deze betaaloptie maar ik vermoed dat er iets mis is bij MP..
 
Hoogst waarschijnlijk is dat het ja. Maar als ik zelf de verzending en betaling regel kom ik op 96,40.. dat komt dan overeen met dat percentage voor kopers bescherming.. maar deze optie selecteer ik nergens..
 
Als de verkoper pertinent niet zijn IBAN wil delen ga ik gewoon akkoord met het MP betaalsysteem (weet niet of je echt heel veel kan met IBAN + de naam waar het op staat.. maar verkopers worden voorzichtig). Laatste deals die ik deed waren trouwens allemaal prima verlopen via deze betaaloptie maar ik vermoed dat er iets mis is bij MP..
Wat is er mis met een betaalverzoek via de bank?
Zo doe ik het iig altijd.
 
Zit midden in een aankoop en er wordt ineens een extra bedrag gerekend door MP. Verkoper heeft via het MP betaal en verzendsysteem het volgende voorstel gegeven.

Aankoop bedrag is €85. de verzendkosten en die 40 cent erbij zouden het op 92.15 moeten doen uitkomen. Er wordt ergens 6.75 extra in rekening gebracht. Het percentage waar @LupkeII me eerder op attendeerde is inmiddels verhoogd naar 5%. Maar die 6.75 volg hier niet.
Verkoper gaat het uitzoeken.

Bekijk bijlage 3828963

Als ik zelf een verzending regel klopt het ook niet.. Vage scheiss.. het zijn maar kleine bedragen maar toch...


Bekijk bijlage 3828964
Bij die eerste screenshot lijkt het erop dat de verkoper bij Marktplaats het aankoop bedrag (€ 85) inclusief verzendkosten (plus € 6,75 wordt € 85 + € 6.75 = € 91.75) heeft ingevuld terwijl Marktplaats ervan uitgaat dat die er nog bij opgeteld moeten worden. Marktplaats doet:

€ 91,75 (wat de verkoper aan jou vraagt)
€ 6.75 (verzendkosten)
€ 0.40 (voor Marktplaats)
_______________
totaal: € 98.90

Wat er in de tweede screenshot gebeurt is mij een compleet raadsel. Ik kom € 4.25 tekort...
 
Back
Top