Sinds wanneer berekent Marktplaats.nl 9 euro voor gelijk oversteken?

Wat er in de tweede screenshot gebeurt is mij een compleet raadsel. Ik kom € 4.25 tekort...
=5% van 85 euro (kopersbescherming??)
Voor de check even doorgeklikt om te kijken.. Dan lijkt het te kloppen en komt het op 92,15.. Verkoper heeft dit voorstel ook ontvangen nu.. :) Maar erg vaag allemaal.
 
Ben ik niet bekend mee. Maar dan stel je dit voor aan de verkoper? En moet de verkoper dit dan regelen?
Je hebt nog nooit een betaalverzoek gedaan via je bankapp?
(tikkie, betaalverzoek, de naam verschilt per bank)

Die maak je aan in de app van de bank en kun je versturen via mail, whatsapp etc.
Is gratis en dan weet je iig dat MP er niet tussen zit qua afroming en tijd van overschrijven.
Ik snap dat MP meer wil verdienen aan ons, maar dit vind ik een dubieuze service die je beter via je eigen bank kan laten lopen.

Dus dan stuurt de verkoper jou een betaalverzoek van zijn/haar bank idd.
 
Je hebt nog nooit een betaalverzoek gedaan via je bankapp?
(tikkie, betaalverzoek, de naam verschilt per bank)

Die maak je aan in de app van de bank en kun je versturen via mail, whatsapp etc.
Is gratis en dan weet je iig dat MP er niet tussen zit qua afroming en tijd van overschrijven.
Ik snap dat MP meer wil verdienen aan ons, maar dit vind ik een dubieuze service die je beter via je eigen bank kan laten lopen.

Dus dan stuurt de verkoper jou een betaalverzoek van zijn/haar bank idd.

Ja maar dan geeft de verkoper toch nog zijn iban en naam prijs?? Dat is nu net het criterium waarom verkopers voor het MP betaalsysteem gaan.
Als de verkoper pertinent niet zijn IBAN wil delen ga ik gewoon akkoord met het MP betaalsysteem (weet niet of je echt heel veel kan met IBAN + de naam waar het op staat.. maar verkopers worden voorzichtig).
En btw.. pakketje zelf langsbrengen bij het postkantoor is 7,25. Via online een pakket aanmelden is 6,75 maar dat wil je de meeste verkopers niet aandoen toch?? :D
Het MP systeem mengt listige wijze in de aankoop en doet de online aanmelding van het pakket voor 40 cent dus netto ben je 10 cent goedkoper uit.. Geen cent/ ehmm synth teveel hoor :P
 
En we zijn eruit. De verkoper was duidelijk niet bekend met het MP systeem en heeft bij het betaal voorstel doen de verzendkosten extra opgegeven oid. Vreemd genoeg is dat in het overzicht niet terug te vinden maar hij wist niet dat hij ook nog een verzendbewijs ging ontvangen om op de doos te plakken.. hij is weer een stuk wijzer meldde hij net :)

Ik had de verkoper eerder aangeboden om gewoon op zijn IBAN te betalen maar ging hij niet op in. Ik ga dan verder niet moeilijk doen.. maar via het MP is het ook niet voor iedereen even duidelijk hoe het werkt.. toch, MP krijgt bij het betalen wel het voordeel van de twijfel bij verkopers..

Maar, de deal is sealed. Nog even afwachten tot het geleverd is maar daar heb ik alle vertrouwen in. :)
 
Laatst gewijzigd:
Ps, vraag altijd om een foto van het apparaat met een briefje met jouw naam erop op de unit geplakt, meer solid bewijs ga je niet kunnen krijgen dat het apparaat iig in het bezit van de verkoper is. Is bij mij nog nooit fout gegaan.
Dat fotoshop je binnen twee minuten
Idd.. dit kreeg ik laatst.. :dubbel:
Maar een echt briefje had ik wel herkend denk ik.. dit is gewoon te slecht.


mp-aca6f0e065264a46b73b43bf3f582295-ECA3BC7B-B852-4776-82E7-5636692F880D.jpeg
 
Ja maar dan geeft de verkoper toch nog zijn iban en naam prijs?? Dat is nu net het criterium waarom verkopers voor het MP betaalsysteem gaan.

Je wilt toch weten 'van' wie je iets koopt en waar je je geld naar toe stuurt.
Tenminste, dat zou ik willen weten.
Ik vind die betaalverzoeken van MP juist erg verdacht.
Geld verdwijnt een paar uur op een vage tussenrekening.
Technisch is het dan van MP.
Zij bepalen of het wel of niet overgemaakt wordt
En vragen (naast dat ze het geld dus beheren) er nog transactiekosten voor ook.

Ik gun iedereen een verdienmodel, maar dit is juist voer voor oplichters.

En btw.. pakketje zelf langsbrengen bij het postkantoor is 7,25. Via online een pakket aanmelden is 6,75 maar dat wil je de meeste verkopers niet aandoen toch?? :D
Het MP systeem mengt listige wijze in de aankoop en doet de online aanmelding van het pakket voor 40 cent dus netto ben je 10 cent goedkoper uit.. Geen cent/ ehmm synth teveel hoor :P
Ja, ik print altijd zelf het label. Scheelt weer een eerste begin van de volgende aankoop
 
Je wilt toch weten 'van' wie je iets koopt en waar je je geld naar toe stuurt.
Tenminste, dat zou ik willen weten.
Ik vind die betaalverzoeken van MP juist erg verdacht.
Geld verdwijnt een paar uur op een vage tussenrekening.
Technisch is het dan van MP.
Zij bepalen of het wel of niet overgemaakt wordt
En vragen (naast dat ze het geld dus beheren) er nog transactiekosten voor ook.

Ik gun iedereen een verdienmodel, maar dit is juist voer voor oplichters.

hmm.. iemand die een betaalverzoek stuurt via MP (om anoniem te blijven) zelf een betaalverzoek sturen via je eigen bank?? Ik zou het kunnen proberen maar het komt op hetzelfde neer als iemand om zijn IBAN en naam vragen en dat had ik al gedaan. Ging deze verkoper niet op in.

Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt dat er een baksteen was verzonden en kijk ook naar de feedback op iemands account maar denk je echt dat een oplichter zijn IBAN en naam deelt met MP?

Ja, ik print altijd zelf het label. Scheelt weer een eerste begin van de volgende aankoop
Dat is lief voor de koper maar niet voor jezelf toch? Ik volg dit even niet.. Als ik iets verkoop en iemand doet een bod en ik ga akkoord reken ik daar de verzendkosten bovenop. En dat is 7,25 voor een pakket tot 10kg.
MP rekent 40 cent extra boven de 6,75. Hoe doe jij dat dan bij een aankoop? Reken je dan 6,75 aan verzendkosten in het betaalverzoek wat je via de bank stuurt en moet de verkoper het pakket online aanmelden ipv het langsbrengen en dat hij 7,25 betaald? :)
 
Laatst gewijzigd:
hmm.. iemand die een betaalverzoek stuurt via MP (om anoniem te blijven) zelf een betaalverzoek sturen via je eigen bank?? Ik zou het kunnen proberen maar het komt op hetzelfde neer als iemand om zijn IBAN en naam vragen en dat had ik al gedaan. Ging deze verkoper niet op in.
We typen even langs elkaar.
Verkoper verstuurt betaalverzoek (bank).
Als hij dat niet wil, zoek ik verder.
Ik wil me goed voelen bij iemand waar ik een aankoop van doe.
En dat heb ik niet als we elkaar niet vertrouwen.
Dus vandaar, ik gebruik geen betaalverzoeken van MP.
Soms kost het even wat gesprek, maar dat heb ik er wel voor over en vaak wordt het daarna echt gezellig (niet sarcastisch bedoeld, dan blijkt er een persoon achter de synth te zitten)

Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt dat er een baksteen was verzonden en kijk ook naar de feedback op iemands account maar denk je echt dat een oplichter zijn IBAN en naam deelt met MP?
Het is gewoon voer voor oplichters. Zo anoniem mogelijk verkopen. Ik gebruik dat uit principe niet.

Dat is lief voor de koper maar niet voor jezelf toch? Ik volg dit even niet.. Als ik iets verkoop en iemand doet een bod en ik ga akkoord reken ik daar de verzendkosten bovenop. En dat is 7,25 voor een pakket tot 10kg.
MP rekent 40 cent extra boven de 6,75. Hoe doe jij dat dan bij een aankoop? Reken je dan 6,75 aan verzendkosten in het betaalverzoek wat je via de bank stuurt en moet de verkoper het pakket online aanmelden ipv het langsbrengen en dat hij 7,25 betaald? :)
Ik spreek altijd af hoe e.e.a. verzonden moet worden.
Aangetekend, 'gewoon' of via een afhaalpunt (dat scheelt bij DHL best veel).
Zo komen we tot een totaalbedrag.
Dat wordt dan via een betaalverzoek overgemaakt.

Daarna regelt de verkopende partij dat het verzonden wordt. Als die zelf print, scheelt hem/haar dat 0,50
Dus ja, zo 'verdien' ik soms nog ietsie meer. (maar ik moet er dan ook wat voor doen).

Zeker bij kleine verkopen is dat best handig om de prijs nog wat te drukken.
 
Back
Top