Droomsfeer - Mother's Garden (Work in Progress, Ambient/Soundscape)

Droomsfeer

https://droomsfeer.nl
Lid sinds
7 september 2021
Berichten
369
Locatie
Limburg


Deze nieuwe track is nog een "work in progress", alhoewel de backing track met achtergrondgeluiden wel al grotendeels is afgerond. Deze eerste versie bestaat uit acht sporen, die bestaan uit de volgende elementen:
  1. Roland MC-707 - Vogelgeluiden
  2. Moog Mother-32 - Mix van vogel- en natuurgeluiden
  3. Moog Mother-32 - Mix van vogel- en natuurgeluiden
  4. Moog Mother-32 - Mix van vogel- en natuurgeluiden
  5. Roland MC-707 - Vogelgeluiden
  6. Roland MC-707 - Watergeluiden (stromend beekje)
  7. Roland MC-707 - Watergeluiden (regenachtig, om de waterstroming wat meer diepte te geven)
  8. Roland MC-707 - Watergeluiden (stromend beekje)
De geluiden op spoor 2 t/m 4 zijn allemaal losse Moog Mother-32 patches, die lichtelijk met de hand worden bijgestuurd tijdens dat deze zijn opgenomen als samples op de Roland MC-707. Dat was nogal een precisiewerkje overigens, want de patches resulteerden bij iets te enthousiaste aanpassingen al in de meest gestoorde computergeluidjes. :D Spoor 1 t/m 4 maken gebruik van de onboard reverb op de Roland MC-707. Spoor 5 t/m 8 worden gerouteerd door de combinatie van drie gitaarpedalen: Boss TE-2 Tera Echo, Boss RV-6 Reverb (Dynamic mode) en Boss DD-8 Digital Delay (Analog mode). Daardoor krijgt het water een beweeglijker karakter, en klinken de vogelgeluiden iets mystieker (het geluid lijkt op een uil).

Deze week ga ik er verder mee aan de slag, om nog uit te breiden met wat mooie pads, melodietjes en een Hang drum of zoiets. De voortgang zal dan weer hier in deze discussie verschijnen.
 
Heel mooi. :) Zou hier en daar 'ns kijken naar de reverb. De wat hardere vogelgeluidjes, die rond 1:55 bijvoorbeeld. Het klinkt een beetje alsof het in niet al te grote ruimte binnenshuis is, en niet ergens buiten.
 
Dat je dat kwa resonantie zo gecontroleerd uit een moog weet te krijgen geeft wel aan dat je die moog perfect onder controle hebt.

Supervet!
 
Begrijp ik het nou goed, dat die vogelgeluiden patches zijn, door jou gebouwd in de Mother 32..??

Razend knap gedaan. Mij hield je voor de gek :okdan: dacht dat het field-recordings waren.

Benieuwd hoe een vogelaar erop zou reageren haha.

En je zou kunnen spelen met het grensgebied, als je toch alle parameters kunt bedienen. Opzoeken wanneer mensen beginnen te horen dat het eigenlijk een synth is, daarmee spelen.. maar goed, dan wordt het niet per sé iets moois, wat je volgens mij zou willen (gezien je plannen).

Misschien wil @tragmadat trouwens een paar samples van je lenen.
 
Begrijp ik het nou goed, dat die vogelgeluiden patches zijn, door jou gebouwd in de Mother 32..??

Razend knap gedaan. Mij hield je voor de gek :okdan: dacht dat het field-recordings waren.
Ongeveer 80% van de vogelachtige geluiden zijn gemaakt met eigen experimentele patches op de Moog Mother-32. De reverb is niet perfect helaas, maar ben dik tevreden met het resultaat. De Boss RV-6 reverb heeft een soort schelle reactie op het moment dat hardere vogelgeluiden erdoorheen gaan. Daardoor is de iets realistischere reverb niet toepasbaar en moest ik het maar doen met de onboard reverb van de Roland MC-707.
Altijd fijn geluid watervalletjes enzo
Mag iets meer variatie in volume, niet alle vogeltjes zitten in de dichtstbijzijnde boom natuurlijk
Dit trucje is al toegepast, alhoewel het effect blijkbaar niet helemaal goed werkt. Misschien nog wat meer spelen hiermee om het nog realistischer te maken.
 
Back
Top