quifster
Gepokt en gemazeld
- Lid sinds
- 12 januari 2003
- Berichten
- 6.226
weer eens een deep ambient stijl nummer opgenomen met 1 van mijn eigen sounds. Dit keer heb ik 1 sound genomen die ik geprogrammeerd heb op de korg modwave.
Doelstelling was dat alles uit 1 sound patch zou komen van de modwave. Deze sound heb ik vervolgens door een soundtoys effect rack gehaald om hem wat meer naar de deep ambient stijl te trekken. Hiervoor heb ik een eigen effect rack geprogrammeerd in sound toys.
Het nummer heet Glass Mosaic (zo heet de sound ook).
Technische details:
De sound bestaat uit 2 layers op de modwave
Layer 1:
Dit is de orgel achtige pad sound, deze heeft veel variaties in de pitch om hem dat weemoedige gevoel te geven die ik in deze stijl wilde hebben.
Layer 2:
Dit is de effect layer, hierin zitten de aanzwellende noise achtige wavetables. Deze worden gemoduleerd via de modulation matrix en doen allerlei LFO truukjes (waaronder lfo's met randomized phase start points) op de pitch in het lage Noot gebied.
Filters:
Op 1 layer heb ik een eigen multifilter model gemaakt in de modwave waarin ik crossmorph tussen een Low pass filter met eigen settings en een band pass filter met eigen settings. De cross morph is gekoppeld aan een envelope die per noot dus dat eigen filter model activeert (die zorgt voor de resonance swell per aanslag).
Wavetables:
Er worden vier wavetables (4 oscillators) in deze sound gebruikt, dit zijn allemaal wavetables die ik zelf gemaakt heb op basis van de wavetable import mogelijkheden op de modwave. De CMI Fairlight en de Emulator II vst's van arturia zijn de belangrijkste bronnen geweest voor het maken van deze wavetables.
Doelstelling was dat alles uit 1 sound patch zou komen van de modwave. Deze sound heb ik vervolgens door een soundtoys effect rack gehaald om hem wat meer naar de deep ambient stijl te trekken. Hiervoor heb ik een eigen effect rack geprogrammeerd in sound toys.
Het nummer heet Glass Mosaic (zo heet de sound ook).
Technische details:
De sound bestaat uit 2 layers op de modwave
Layer 1:
Dit is de orgel achtige pad sound, deze heeft veel variaties in de pitch om hem dat weemoedige gevoel te geven die ik in deze stijl wilde hebben.
Layer 2:
Dit is de effect layer, hierin zitten de aanzwellende noise achtige wavetables. Deze worden gemoduleerd via de modulation matrix en doen allerlei LFO truukjes (waaronder lfo's met randomized phase start points) op de pitch in het lage Noot gebied.
Filters:
Op 1 layer heb ik een eigen multifilter model gemaakt in de modwave waarin ik crossmorph tussen een Low pass filter met eigen settings en een band pass filter met eigen settings. De cross morph is gekoppeld aan een envelope die per noot dus dat eigen filter model activeert (die zorgt voor de resonance swell per aanslag).
Wavetables:
Er worden vier wavetables (4 oscillators) in deze sound gebruikt, dit zijn allemaal wavetables die ik zelf gemaakt heb op basis van de wavetable import mogelijkheden op de modwave. De CMI Fairlight en de Emulator II vst's van arturia zijn de belangrijkste bronnen geweest voor het maken van deze wavetables.