Zeer irritante piep in Boss DS-1

Bibeaux

Stamgast
Lid sinds
11 mei 2020
Berichten
144
Locatie
Heerhugowaard
Ik heb sinds een paar dagen een giga piep in mijn set-up en dat komt volgens mij door de Boss DS-1 pedaal. Ik heb een filmpje gemaakt, maar die is helaas te groot om te posten. Daarom via Youtube: piepende DS-1

De DS-1 is aangesloten op de bass uit mijn RD-9. Als ik de DS-1 niet activeer is alles prima in orde en klinkt het zoals het hoort. Maar als ik de DS-1 aanzet met level open klinkt er een piep. Spelen met tone en dist scheelt zoveel dat als ik dist terugdraai de piep ook vermindert. Hetzelfde gebeurt met tone.

Wie weet hoe dit opgelost kan worden?
 
Goed idee, helaas nu geen blok batterij voor handen.

Ik gebruik een universele Thomann adapter, zou een Boss adapter schelen?
 
Ik gebruikte de Thomann universele 9V adapter op een overdrive pedaal, het ding piepte zelfs als het uitgeschakeld was (true bypass). Met de Boss PSA adapter was het probleem verdwenen. Eens proberen met batterij, zoals hierboven vermeld.
 
Ik heb deze: [klik], werkt perfect en uitbreidbaar. 🙂
 
Ik gebruik een universele Thomann adapter, zou een Boss adapter schelen?
Heb zelf ook geen goede ervaring met de Thomann gitaarpedaaladapter i.c.m. alle Boss pedalen hier. Een originele Boss adapter is veel duurder, maar heb er enkel positieve ervaringen mee. Nooit last mee gehad van enige bijgeluiden of interrupties van stroom.
 
Back
Top