Teenage Engineering Line, nieuwe OP-Z uitbreidingsmodule voor externe audiosignalen .

Teenage-Engineering-Line-OP-Z.001-678x381.jpeg


"Teenage Engineering Line

Line is een nieuwe hardware-uitbreidingsmodule voor de OP-Z multimedia Synthesizer en groovebox.
De lijnmodule breidt het I/O-bereik van de OP-Z uit met nieuwe in- en uitgangen.
Het voegt een stereo line-ingang en een extra stereo line-uitgang toe aan het apparaat. Net als de oplab voegt het ook een input en output toe voor MIDI, trigger en PO-synchronisatie. Dit is in te stellen met een mini groene schakelaar op de module.
De module is vooral handig wanneer de OP-Z onderdeel is van een systeem.
U kunt line-in gebruiken om externe audiosignalen aan uw mix toe te voegen.
De line uitgang geeft je een tweede stereo-uitgang die beschikbaar is binnen OP-Z. Handig is dat je individuele tracks naar de module-uitgang kunt routeren in plaats van naar de hoofdmix, wat meer flexibiliteit geeft om individuele tracks te verwerken.
Bovendien kun je effectenloops maken met je favoriete effectpedalen. Line geeft je de mogelijkheid om te wisselen tussen mono- en stereosignalen.


Teenage Engineering Line zal beschikbaar zijn in het voorjaar van 2022. Prijs nog te bepalen"
 
Is het hele probleem bij die OP-Z niet dat de plastic case over tijd kromtrekt waardoor de contactjes van de buttons niet meer betrouwbaar werken: je krijgt dan dubbeltriggers...

Is wel handig om te weten voordat je dat ding koopt en deze uitbredingsmodules daarna...
 
Is het hele probleem bij die OP-Z niet dat de plastic case over tijd kromtrekt waardoor de contactjes van de buttons niet meer betrouwbaar werken: je krijgt dan dubbeltriggers...

Is wel handig om te weten voordat je dat ding koopt en deze uitbredingsmodules daarna...
Serieus? En dat voor meer dan 500 Euro.
 
Serieus? En dat voor meer dan 500 Euro.


Nou.. ik ben het een aantal keer tegengekomen in reviews van gebruikers.... Maar er zijn ook veel tevreden mensen. De case buigt door, dat is wel een gegeven omdat er geen rubberen voetjes onder het midden zitten.

Dus je hoeft niet automatisch last te krijgen.. maar het is wel iets om van op te hoogte te zijn omdat het best een aardig bedrag is wat hij kost...
 
wel jammer trouwens.. want het is wel een erg geavanceerde sequencer... De 16 tracks zijn al heel wat en ook die chord tracks en transpose master track zijn handig..
 
Ik heb er al jaren eentje en ondervind geen enkel buigprobleem of dubbele triggers. Als je er erg bang voor bent of een zeer harde aanslag hebt, zou je kunnen overwegen om er zelf voetjes bij te plakken. Bij gebruik op schoot of in de hand sowieso geen probleem.
Deze nieuwe module is mogelijk wel handig om audio in te mixen en eventuele externe effecten te gebruiken. Het geeft me ook hoop dat er nog meer op komst is en de OPz nog niet vergeten is!
 
Is het hele probleem bij die OP-Z niet dat de plastic case over tijd kromtrekt waardoor de contactjes van de buttons niet meer betrouwbaar werken: je krijgt dan dubbeltriggers...

Is wel handig om te weten voordat je dat ding koopt en deze uitbredingsmodules daarna...

Er zijn inderdaad exemplaren die hier last van schijnen te hebben. Maar ik heb er zelf 1 zonder dat soort problemen. Ik heb altijd het idee dat de paar exemplaren die wel een probleem hebben alle aandacht krijgen waardoor dat de overhand krijgt. Zelfde geldt voor de OP-1, als je gaat zoeken kom je allemaal mensen tegen waarbij er van alles mis is met hun OP-1, ik heb die van mij ondertussen 9 jaar en werkt nog steeds flawless
 
Ik heb de OP-Z gehad en toen ik de oplab heb geïnstalleerd is de mijne ook beginnen "plooien". Ik had wel geen last van dubbeltriggers of zo. Wel jammer, het idee en de sequencer van de OP-Z zijn top maar de kwaliteit is toch minder. Daarom dat ik de OP-Z heb weggedaan...
 
Ik heb de OP-Z gehad en toen ik de oplab heb geïnstalleerd is de mijne ook beginnen "plooien". Ik had wel geen last van dubbeltriggers of zo. Wel jammer, het idee en de sequencer van de OP-Z zijn top maar de kwaliteit is toch minder. Daarom dat ik de OP-Z heb weggedaan...
Bedankt voor de waarschuwing. Scheelt weer 530 Euro.
 
Het is natuurlijk een persoonlijke ervaring... Zoals het ander forumlid hierboven al aangaf, niet elk exemplaar heeft hier last van.
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Het is natuurlijk een persoonlijke ervaring... Zoals het ander forumlid hierboven al aangaf, niet elk exemplaar heeft hier last van.

Haha echt he, je ziet ook meteen dat jou negatieve ervaring meteen de boventoon voert. Zo mens eigen en dus ook wel begrijpelijk maar naar mijn idee dus misplaatst.

Ik denk dat wanneer 1 op de 1000 uit de eerste productielijn dit probleem had dat ik al overdrijf. Het materiaal waarvan het gemaakt is is redelijk uniek.
 
Het is wat mij persoonlijk betreft niet geheel onterecht deze boventoon. Ik zit momenteel al aan mijn 3e OP-Z.

De 1e (nieuwe) OP-Z deden de helft v/d knopjes het na een half jaar niet meer of dubbele triggers (garantie gevalletje en kreeg een nieuwe)
De 2e OP-Z vielen de 'Dials' uit al bij het uitpakken.. (gevalletje garantie.. dus dan maar geld terug)
De 3e OP-Z 2e hands gekocht met nadrukkelijke navraag of bovenstaande niet het geval zou zijn.. Deze kreeg uiteindelijk ook last van dubbele triggers na een jaar... Gelukkig heb ik dit weten te verhelpen met Caig Deoxit D5 en werkt hij gelukkig nu helemaal goed, want het is echt een uniek ding en zou niet zonder willen.

Neemt natuurlijk niet weg dat de kwaliteitscontrole betreft de OP-Z gewoon ruk is bij Teenage Engineering en je dus naar mijn idee echt geluk moet hebben een goed exemplaar te bemachtigen.. Of ik heb gewoon 3x pech.. dat kan ook..
 
ik geef je een duimpje - niet omdat ik die OP-Z wil afzeiken (want ik vind het een cool ding) maar omdat ik eerlijk commentaar waardeer. Influencers die alle dingen aanprijzen die ze opgestuurd krijgen daar heb ik echt een hekel aan.
 
De kwaliteit van de op-z is idd pauper. Heb de oplab module, en deze heeft echt 0 comma 0 connectie. Met wat opvullen toch werkend gekregen.
Maar al met al ben ik toch blij met dit pruts grooveboxje.

ps,
deze line-module vind ik echt schandalig. De line-in moesten ze vanaf het begin in de op-z integreren ipv. die pruts microfoon, stelletje geldkloppers 8o).
 
De naam van het bedrijf is natuurlijk al een rode vlag. Zoiets moet je overlaten aan mensen die wat volwassener zijn.

;)
Ha! Aan de andere kant vind ik dat ze ook vaak frisse/unieke dingen hebben en toevoegen die je bij volwassen tegenpartijen moet missen.. die maken bijvoorbeeld een Boutique met goud van oud :)
 
Neemt natuurlijk niet weg dat de kwaliteitscontrole betreft de OP-Z gewoon ruk is bij Teenage Engineering ..
Kei late reactie, maar da's niet een kwaliteitscontrole issue, het ontwerp klopt kennelijk niet, da's niet iets wat je met controle achteraf oplost.

Zo'n ding moet snel, door beperkt geschoold personeel of robots, in elkaar gezet kunnen worden, en het dan altijd doen. Van de 10000 die er geproduceerd worden, mag je dan misschien 2 exemplaren hebben waar het fout is gegaan, maar niet veel meer. En die twee moeten dan uit elkaar gepeld worden om te leren wat er fout ging, processen corrigeren en weer door.
 
Als je een OP-Z uit de verpakking haalt en de dials vallen er direct uit (verkeerd gemagnetiseerd?) lijkt mij dit toch een kwaliteitscontrole dingetje?
Dat het gebruikte bouwmateriaal na een jaar begint te buigen met als gevolg niet reagerende of dubbel triggerende knopjes was wellicht lastig te voorzien, maar moeten ze inmiddels toch weten en daarop aanpassingen hebben gedaan lijkt me. Achja ik heb er verder ook geen kaas van gegeten, maar ben blij met mijn blikkie D5 :)
 
Back
Top