TR-8s variations triggeren via MIDI

Misschien te simpel gedacht, maar is dat niet gewoon een kwestie van eerst het ritme helemaal goed maken en dan de MIDI-out van de Squid in de MIDI-in van de PC steken om 'm ff op te nemen? OF via een midi-thru op de TR? (Ik ben geen MIDI-expert hoor)
 
midi van naar squid is geen probleem, squid TR-8s laten spelen ook niet
Maar het pattern in de TR-8s krijgen zonder in te kloppen wel
simpel voorbeeld waarom? de mutes op de TR-8s muten PATTERNS niet INSTRUMENTS, dat werkt alleen met de volume fader.
Heb dus prima alternatieve manieren om te werken, maar wil juist proberen om patterns er kant en klaar in te krijgen.
Heb over de jaren meer dan 100 patterns gebouwd, die allemaal opnieuw in kloppen en en alle shuffles die dan weer anders zijn is gewoon te veel werk.
vandaar.
 
Nee, dan zit ik vast aan de 16grid en moet je nog met swing en microsteps aan de gang om in de buurt te komen, hoopte dat de editor misschien een import functie had.
8 x 16 grid = 128 grid
Maar ik snap je issue.
 
Laatst gewijzigd:
midi van naar squid is geen probleem, squid TR-8s laten spelen ook niet
Maar het pattern in de TR-8s krijgen zonder in te kloppen wel
simpel voorbeeld waarom? de mutes op de TR-8s muten PATTERNS niet INSTRUMENTS, dat werkt alleen met de volume fader.
Heb dus prima alternatieve manieren om te werken, maar wil juist proberen om patterns er kant en klaar in te krijgen.
Heb over de jaren meer dan 100 patterns gebouwd, die allemaal opnieuw in kloppen en en alle shuffles die dan weer anders zijn is gewoon te veel werk.
vandaar.
Oh zo! Ik begreep je verkeerd. Je wil jouw MIDI-data als TR-8s patterns kunnen bewaren.
Lastig. Er moet dan eigenlijk een MIDI-to-TR-Pattern converter komen... ik denk dat we die kans kunnen verwaarlozen. Iemand heeft wel ooit de patterndata van de TR zitten uitpluizen maar zo te zien is dat doodgelopen.
 
[..] de mutes op de TR-8s muten PATTERNS niet INSTRUMENTS, dat werkt alleen met de volume fader [..]
Instruments kun je toch wel muten? Toegegeven, helaas wel via een extra drukknop -- namelijk eerst de mute modus inschakelen via de 'mute' knop onder de tempo dial en dan kun je via de instrument buttons deze muten / unmuten
 
nee instruments muten werkt alleen voor onboard seq (echt waar!) niet wanneer sequenced uit daw. Het mute dus de note in de pattern, niet de audio van het instrument.
 
nee instruments muten werkt alleen voor onboard seq (echt waar!) niet wanneer sequenced uit daw. Het mute dus de note in de pattern, niet de audio van het instrument.
Ah ok, da's best contra-intuïtief inderdaad...
 
Ik haak wat laat aan, sorry als dit al een gepasseerd station is, maar..

Patterns kun je wel kiezen, maar geen variations.

.. dan kan je toch een pattern dupliceren en omvormen tot een variatie - en die patterns met program changes laten afwisselen?

(Waarschijnlijk is "variation" een concept binnen de TR-8s, waar ik dan niets van weet - maar misschien kan mijn suggestie dan een work-around zijn.)
 
En zou dit helpen?

 
Ik haak wat laat aan, sorry als dit al een gepasseerd station is, maar..



.. dan kan je toch een pattern dupliceren en omvormen tot een variatie - en die patterns met program changes laten afwisselen?

(Waarschijnlijk is "variation" een concept binnen de TR-8s, waar ik dan niets van weet - maar misschien kan mijn suggestie dan een work-around zijn.)
Briljant natuurlijk. Gewoon nog helemaal niet aan gedacht omdat ik me blind zat te staren op die variaties.

En zou dit helpen?

@Septic heeft dit ding eens geprobeerd, volgens mij vooral goed om de variabelen te tweaken?
 
Back
Top