Welke feedback neem je mee van de SF Contest?

Naar aanleiding van de out-of-sync opmerkingen ben ik erachter gekomen dat mijn Beatstep Pro (draaiend als slave) een issue had. Dat heb ik inmiddels verholpen. Vervolgens ben ik ál mijn externe sequencers eens onder de loep gaan nemen om te zien of hier ook latency / verschuivingen waren. Dat viel op zich mee, was millisecondenwerk, maar heb dat nu ook zo goed mogelijk gelijkgetrokken :)

Bedankt hiervoor, oplettende luisteraars :okdan:
 
Goh... Ik heb vooral gemerkt dat mijn gewaagde inzending gesmaakt werd door orginaliteit... Dus ik merk dat ik meer durf nu. En ik zie wel wat dat brengt. Momenteel: zingen in eigen taal :D
 
Ha, weer een goeie vraag Bombario!

De commentaren geven me deze zaken om mee aan de slag te gaan:
- Een rustpunt in de tracks opnemen, dit soort nummers vraagt (te) veel van de luisteraar. Ik hou zelf van veel afwisseling, maar ga daarin te ver, ik ken mijn tracks natuurlijk al heel goed, de luisteraar moet het allemaal in 1 keer verwerken. Dus beter doseren.
- Meer aandacht voor de sound van de drums, deze drums waren te "lief".
- Beter de leadvocal bewerken, ik heb niets tegen stembewerking (in mijn geval melodyne) maar het moet niet te veel opvallen. Of...
- Een zanger(es) zoeken die mijn nummers wil zingen.
- Als ik dan samples gebruik, aandacht geven aan de tekst, deze was te beperkt.

Ook heb ik een aantal voor mij nieuwe bands aangereikt gekregen, daar ga ik meer naar luisteren.
Ben ik zo weer een jaar verder en is er weer een nieuw ronde :D
 
Als iets voor mij "op het randje" klinkt, eerst eens wat feedback vragen voordat ik het voor de leeuwen gooi.

Oh en ook: zo weinig mogelijk, want mijn genre muziek wordt hier nauwelijks geapprecieerd, dus ik blijf lekker mijn eigen gang gaan. 8o)
 
Hier ook helemaal niets, ik vind het leuk om feedback te krijgen, kan me er ook wel eens over verwonderen, maar het beïnvloedt mijn keuzes niet.
Technisch weet ik waar ik sta, artistiek doe ik mijn ding, ben niet uit op de “goedkeuring” van het publiek.
Vind men het leuk wat ik doe? Perfect! Vindt men het k#dt, dan is dat ook prima,
Ben geen crowdpleaser.

feedback is wel handig om evt bevestigd te krijgen wat je zelf eigenlijk al wist of over twijfelde.
 
Eerlijk gezegd best weinig.
Voor de betreffende track wel dat ik sommige elementen niet zonder meer moet copy pasten terwijl ik met andere elementen juist veel variatie nastreef. Dit is iets waar je me vaker op kan betrappen :D dus goed om nog ff op gewezen te worden.
Daarnaast zijn tips over mix altijd goed. Enerzijds omdat je muziek op een ander systeem toch ff anders kan klinken. Anderzijds omdat ik sinds vorig jaar in een andere studio zit dus moet mijn studiogeluid nog ff goed leren "horen".

De feedback is altijd goed, of het nu 'positief' of 'negatief' is. Negatief raakt me weinig, Ik maak muziek die "ik" leuk vind ipv iets dat commercieel aantrekkelijk moet zijn ofzo. Positieve reacties voel ik wel en zijn natuurlijk erg leuk.

Smaken verschillen nu eenmaal. Standaard hoor ik dat het lijkt alsof het meerdere tracks zijn. Dat vind ik juist een positief iets. Standaard muziek waar je alles van te voren hoort aankomen en kan voorspellen hebben we al genoeg en vind ik saai. Er mag best verandering in muziek zitten, wat verrassingde elementen.
 
Je hoeft toch ook niet iets anders te doen? Het kan ook zijn dat je iets wilt verbeteren. In mijn geval meer contrast en dynamiek aanbrengen in mijn nummers.
Dat klopt, maar ik heb nooit enig moment waar een nummer voor mij een concessie is, omdat ik wel iets wil, maar het niet kan.
Ik benader muziek als Brood z'n schilderijen. Het komt op als poep en dan pak je het moment. We gaan niet dagen of weken lopen puzzelen en slijpen. Of proberen een track te kopiëren.
 
  • Achtergrondmuziek muziek blijven maken: een mix van Ambient, Berlin School, New Age, Soundscape en Space. Dat is wat ikzelf het leukste vind en waar ook veruit de meeste positieve reacties uit voortkomen.
  • Iets meer focussen op basgeluiden, zodat het qua lage tonen iets voller klinkt. Dit blijft moeilijk, vooral i.c.m. effecten die het modderig kunnen maken (waardoor de balans kwijt raakt).
  • De Moog Mother-32 en Moog Subharmonicon zijn beide heel waardevolle toevoegingen in de studio qua klank, ter aanvulling op de gepolijste sounds van de Roland MC-707.
 
Een rustpunt in de tracks opnemen, dit soort nummers vraagt (te) veel van de luisteraar. Ik hou zelf van veel afwisseling, maar ga daarin te ver, ik ken mijn tracks natuurlijk al heel goed, de luisteraar moet het allemaal in 1 keer verwerken. Dus beter doseren.
Juist niet denk ik, beter trouw aan jezelf blijven of wil je meer luisteraars en dan maar simpele tracks maken?
Ik vond jouw track qua compositie en structuur erg goed en ja; ik moest een keertje terugkomen om nog een keer te luisteren zoals ik al aangaf in m'n reactie maar ik vond na één keer luisteren genoeg interessants om nog 'ns opnieuw te luisteren.
Frank Zappa ging toch ook niet z'n muziek minder gecompliceerd maken, wees blij dat je zo getalenteerd bent en het zou zonde zijn om vanwege de luisteraars het dan maar allemaal een tandje minder te doen.
Ik luister liever bijv Steely Dan dan Vader Abraham en jij toch ook neem ik aan? :D
 
Ik neem niet veel mee van de reakties.
Een aantal zeiden dat er (te) weinig structuur in m'n track zat maar dat wist ik wel, het was een cinematic track met vooral verrassende wendingen en sounds en geen refreintje/coupletje track.
Ik vond het leuk om zoiets te maken en het smaakte naar meer, wellicht dat ik volgende keer weer een track met een meer structuur maak of niet, ik laat het helemaal open.
Het is voor mij hobby en een geluidsavontuur en ik hoef niets te verkopen, ik ben wat dat betreft blij dat ik er niet van hoef te leven.
 
Juist niet denk ik, beter trouw aan jezelf blijven of wil je meer luisteraars en dan maar simpele tracks maken?
Ik vond jouw track qua compositie en structuur erg goed en ja; ik moest een keertje terugkomen om nog een keer te luisteren zoals ik al aangaf in m'n reactie maar ik vond na één keer luisteren genoeg interessants om nog 'ns opnieuw te luisteren.
Frank Zappa ging toch ook niet z'n muziek minder gecompliceerd maken, wees blij dat je zo getalenteerd bent en het zou zonde zijn om vanwege de luisteraars het dan maar allemaal een tandje minder te doen.
Ik luister liever bijv Steely Dan dan Vader Abraham en jij toch ook neem ik aan? :D
Daar heb je toch wel weer een punt. Ik maak geen muziek om veel publiek te krijgen of geld te verdienen, dus hoef idd geen concessies te doen. Met mijn huidige heel diverse bezigheden ga ik toch heel verschillende muziek maken, dus komt zowiezo wel goed. De remakes van Szmotsz zijn bijna allemaal nogal complex, dat is een gegeven.

Zappa maakte dan ook wel eens een simpel liedje...gewoon omdat ie dat zelf leuk vond.
En ja, liever Steely Dan dan Vadertje Abraham :okdan:
 
(en nu speelt Ostia van Coil net, wow...) goed...

indirekt neem ik wel van de reakties wat mee. de reakties die ik kreeg op deze contest, waren zaken die ik hoorde, maar bewuste keuzes waren. dus de kritische noten..

ik kan het niet precies uitdrukken, en zal het altijd recalcitrant uitvoeren, ik ga de track zelf niet aanpakken, die blijft zo, alleen de mastering mag beter (die bij mij nooit veel voorsteld, al komt daar verandering in, ik master in the mix, ik wil nog eens een thread openen over mastering, want mastering is ontstaan uit noodzaak, ik ben géen mastering engineer, verre van, maar produktie dat ligt me wel. vanzelfsprekend leer ik via artikelen/YT. ik pas dat op eigenwize toe, al heb ik wel een aantal standaard dingen overgenomen, die in mijn werk belangrijk zijn. even een terzijde. de thread zou gaan over mastering, de verschillende 'procedures', met eerst een simpel historisch overzicht, via google.. ik ontken niet de waarde van mastering, maar wil eerder de meerdere mogelikheden onderzoeken.)

alle opmerkingen neem ik mee, zoals ik dat meestal wel aangeef, vrijwel altijd zijn het zaken die ik zelf opmerk, en dan specifiek in het geval van Crawl (overigens erg blij met een 7e positie...).
wellicht b.v. meer laag, zonder aan te tasten wat ik wilde bereiken.. maar dat past niet in Crawl.
dat heeft me gebracht, wat ik al langer wilde, gelaagde drums. ik doe meestall via een andere wijze.

alle reakties laten me scherpen luisteren, scherpen mij, zoals het hoort (....). wat het ding doet. hoe het ding werkt
 
De nieuwe Flip Kowlier? 😀
Een klassebak, die kerel kan alles… als je de beastie boys een beetje ok vindt, zeker hof van commerce live eens checken. Die blazen het publiek weg en de dj faked niks.
haha nee wat de flip kan doen er niet veel m na.
 
Back
Top