Peavey pc1600x kenner gezocht

Arjan FTM

Stamgast
Lid sinds
1 februari 2008
Berichten
133
Locatie
Breda
Ha,

ik heb ietwat impulsief (en achteraf voor veel te veel geld ;{) een peavey pc1600x gekocht bij een kringloper, die nu ook nog eens niet goed blijkt te werken. Some you win, some you lose I guess.....
Wellicht heb ik de celebrity status van de 1600 wat overschat waardoor ik het idee had hem snel te moeten scoren, maar goed. Ik mocht hem overigens nog wel terugbrengen, maar wil hem toch graag aan het werk hebben omdat ie met zijn doos vol faders heel waardevol kan zijn voor mijn workflow.

Dus, wat ie wel doet:

- hij gaat aan
- display is perfect
- na een factory reset zijn niet meer alle presetnamen jibberish

so far, so good

wat er niet helemaal goed gaat:

- er zitten nog welgeteld 2 van de 6 schroefjes in de behuizing, dus hij is vrijwel zeker open geweest. (niet per se slecht nieuws, maar even voor de beeldvorming)
- de faders lijken nogal all over the place te zijn. Ze doen eigenlijk niks tot op ongeveer 4/5 van de rit naar boven. Pas vanaf daar sturen ze MIDI uit. Veelal vanaf value 64. (precies de helft van 128, dus dat lijkt bijna geen toeval, al is de fader dan zelf al ver over de helft naar boven) en ze gaan vaak ook maar tot 120/121, en dus niet tot 128.
Als de faders helemaal naar beneden worden worden geschoven, zegt het display "CV2 = ---" en als je dan heel voorzichtig naar boven gaat "CV1 = 94/95/96" Dan dus een heel eind niks en daarna "Fdr01 = 064" etc.

Ik durf niet eens 100% zeker te zeggen of er iets kaduuk is met de faders of dat iemand er een of andere obscure instelling op heeft achtergelaten.


Is er iemand die hier een licht op kan schijnen of ervaring heeft met dit apparaat?

Ik houd me van harte aanbevolen!
 
gelijk een kleine update

net een tikje met m'n vinger op de unit vlakbij de faders gegeven, waarna de faders nu compleet van de wap zijn. Lijkt dus wel degelijk (jammer genoeg) een defect of los contact oid te zijn.
Hulp is nog steeds welkom! :-)
 
Ik zou de laatste twee schroefjes ook even verwijderen en kijken of -ie van binnen bewoond is door beestjes/schimmel/stof. Als die faders zo raar reageren dan misschien uitblazen, vakkundig smeren? De 1600x heeft een AC trafo nodig toch? Geen DC dingetje.
 
Peavey PC1600X rear panel offers useful CV and MIDI connections.
 
Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt maar als het goed werkt, is het echt wel de moeite waard. Volgens mij heeft deze net als de Kenton Control Freak de mogelijkheid om naast midi cc ook SysEx uit te sturen. De laatsten die ik op een normale manier zag gaan, zaten op 125-150 euro. Hopelijk valt de schade mee. Als het teveel moeite kost, terugbrengen want niet in orde. Succes!
 
Dacht er 1 te kopen niet lang geleden maar hij heeft enkele negatieven aspecten heb ik gelezen vs De kenton. Dan maar niet gedaan.
 
Ik zou de laatste twee schroefjes ook even verwijderen en kijken of -ie van binnen bewoond is door beestjes/schimmel/stof. Als die faders zo raar reageren dan misschien uitblazen, vakkundig smeren? De 1600x heeft een AC trafo nodig toch? Geen DC dingetje.
Dat had ik al gedaan en hij ziet er van binnen juist keurig uit. Batterij heeft ook niet gelekt, wat schijnbaar ook nog wel eens de boosdoener kan zijn bij deze units. Faders zag ik ook niet iets geks aan, maar misschien toch eens kijken of ik die voorzichtig kan schoonmaken/doorblazen........
 
Ik weet niet of je me wilde wijzen op de CV1 en CV2, dan thnx daarvoor, maar daar was ik me bewust van hoor. :-) Ik wilde vooral aangeven dat het vreemd is dat de faders halverwege dezelfde beweging opeens een andere functie lijken aan te nemen.
 
Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt maar als het goed werkt, is het echt wel de moeite waard. Volgens mij heeft deze net als de Kenton Control Freak de mogelijkheid om naast midi cc ook SysEx uit te sturen. De laatsten die ik op een normale manier zag gaan, zaten op 125-150 euro. Hopelijk valt de schade mee. Als het teveel moeite kost, terugbrengen want niet in orde. Succes!
Hun richtprijs was 200-350. Dat laatste vond ik belachelijk, dus heb hem uiteindelijk met veel pijn en moeite voor 200 mee mogen nemen. Vond ik nog stevig, maar vooruit, dan heb je ook wat dacht ik.......:erm: Vandaar dus mijn zoektocht naar kennis om hem hopelijk zonder teveel extra kosten weer helemaal up & running te krijgen
 
Dacht er 1 te kopen niet lang geleden maar hij heeft enkele negatieven aspecten heb ik gelezen vs De kenton. Dan maar niet gedaan.
Voor mij was het ook vrij impulsief hoor, maar volgens mij is hij voor mijn workflow als hij het doet wel echt te gek. Vooral automatiseren van CC's voor vst's etc.
 
Weet niet of het helpt, maar toen ik er 20 jaar of langer geleden 1 wilde kopen raadde de winkel mij zelf aan de faders zelf te hersolderen. Dat vond ik toen niet zo‘n goed vooruitzicht en maar niet gekocht. Dus er is me dus altijd bijgebleven dat er iets met de faders is bij de 1600(x)
 
@Arjan FTM die foto was als reactie op @vinnieq over die AC adapter. Ik had hem ff moeten quoten.
 
Weet niet of het helpt, maar toen ik er 20 jaar of langer geleden 1 wilde kopen raadde de winkel mij zelf aan de faders zelf te hersolderen. Dat vond ik toen niet zo‘n goed vooruitzicht en maar niet gekocht. Dus er is me dus altijd bijgebleven dat er iets met de faders is bij de 1600(x)
Haha, oei! 20 jaar geleden al! :erm: Ik heb gisteren nog even goed gekeken, maar om überhaupt bij de faders te kunnen, moet de hele handel compleet uit elkaar. Dan ga ik maar eens kijken of ik iemand kan vinden die stoerder is met een soldeerbout dan ik om dat aan te durven
 
@Arjan FTM die foto was als reactie op @vinnieq over die AC adapter. Ik had hem ff moeten quoten.
Nou, nu je het zegt...... er zat gewoon een adaptor bij en in alle eerlijkheid (of naïviteit?) heb ik daar geen moment aan gedacht, er vanuit gaande dat die wel origineel zou zijn. Nu ik het check door jouw berichtje, zie ik dat waar de pc1600 vraagt om 16V 1A, de adaptor 18V en 0.83A levert. Zou dus stiekem ook nog wel eens een medeplichtige kunnen zijn
 
Als je het nog niet hebt gedaan, misschien ook even 'm weer terug naar de fabrieksinstellingen zetten?

With the power off, hold UTILITY and ENTER while turning the power on. This will restore the factory presets (Yes, you will lose any presets you created and the factory presets will be restored).
 
Nou, nu je het zegt...... er zat gewoon een adaptor bij en in alle eerlijkheid (of naïviteit?) heb ik daar geen moment aan gedacht, er vanuit gaande dat die wel origineel zou zijn. Nu ik het check door jouw berichtje, zie ik dat waar de pc1600 vraagt om 16V 1A, de adaptor 18V en 0.83A levert. Zou dus stiekem ook nog wel eens een medeplichtige kunnen zijn
En het moet 16V AC (wisselstroom) zijn niet DC (gelijkstroom) zoals de meeste adapters.
 
Als je het nog niet hebt gedaan, misschien ook even 'm weer terug naar de fabrieksinstellingen zetten?
Ja, dat had ik al gedaan. Daarvoor waren wel alle presets (de 'namen' in elk geval) totale jibberish. Dat was wel opgelost daarna, dus dat heeft wel iets gedaan. Helaas niet met de werking van de faders....
 
Ik had ooit, lang geleden, een PC1600. Sommige faders begonnen na jaren gebruik raar te doen. Verkeerde en verspringende waarden. Dat bleek op te lossen door ze goed schoon te maken.
 
Back
Top