Kawai DX900 super orgel Demo

MarsMusica

Award Winning Composer
Lid sinds
1 mei 2007
Berichten
4.802
Ik ga met enig verdriet mijn Kawai DX900 (super orgel/ synthesizer / string machine en veel meer...)
verkopen. ik heb er een en ander aan lopen sleutelen maar daarover in de advertentie meer.

In dit topic plaats ik wat demo's om een betere indruk te geven wat er allemaal uit te halen valt.
bij deze demo een.
een spontane improvisatie op de 3 keyboards. dus in een keer ingespeeld en opgenomen zonder
sequenser of multitracking. enige automatische is de electronische drums en de arpeggiootjes op de achtergrond.

 
later dus nog meer demo's en link naar advertentie!
 
alle demos zijn puur het orgel. geen toegevoegde reverb galm, echo, effecten, chorussen,,enz.
alles komt uit de output van de Kawai.
 
Wow.. is die van jou?! Ik zag em al op MP en zag dat je de onderkant er al vanaf had gehaald om em toch nog wat beter transportabel te maken. Voor mij is dit echt veeeeeeeeeel te groot nog steeds.. maar Klinkt mooi :)

Kun je die demo's niet in een video zetten opnemen en op Youtube zetten. Desnoods met plaatjes erin.. zo leuk voor de liefhebbers <3
 
ja, hij staat al op MP. het is inderdaad nogal een groot ding en in de huidige vorm beetje teer en onhandig nog.
zou een boel schelen als iemand zich zou storten op een totaal nieuwe, lichtere ombouw. de houten zijkanten en bovenkant
zijn op zichzelf al ontzettend dik/breed en loodzwaar.
daarvoor verkoop ik hem ook: voor de creatieve knutselaar. maar je kan hem nu al
gewoon gebruiken, hij werkt 100%.

je kan heel veel doen met layering per keyboard. dus onder elk keyboard combinaties van drawbars,
string orchestra sounds, key guitar perc sounds, mono synth (een complete Teisco s 100 p !!), enz.
Hoe mooi ik het orgel ook vind, het past qua klank niet goed bij mijn muziekstijl en dan is het orgel
in de huidige vorm ook nog te groot.

als ie niet snel wordt verkocht dan moet ik het orgel helaas slopen en dat vind ik echt zonde. het is nu een potentiele
Vintage workstation.....
maar dit begint al op een ad te lijken. ik plaats later nog een of meer Demo's hier en zal snel een ad plaatsen op SF!

verder geen tijd/behoefte iets op Youtube te zetten. als demo is dit ook niet meer dan wat inprovisatie gepiel waar ik wat
in heb zitten knippen om het nog enige vorm te geven. ik speel letterlijk 3 keyboards tegelijk. soms met een duim de bas en dan
met de andere vingers op een keyboard hoger acoorden en dan nog een solo iets op het 3de keyboard. je hoort duidelijk de chaos en rommeligheid
die dat oplevert. ik sla soms echt de plank mis! :-))
 
Klinkt leuk en roept ook herinneringen op aan mijn oude Eminent.
Voor nostalgie misschien nog wat samples opnemen zodat je die later nog kan gebruiken in toekomstige stukken.
 
Back
Top