De ik heb (af)gebouwd in 2022 draad

1V/oct

Crazy Diamond
Lid sinds
18 januari 2014
Berichten
978
Locatie
Amsterdam
Aan mij de eer dit topic te beginnen! :P

Mijn eerste Arduino project is een beetje uit de hand gelopen. Ik heb een 16 step drum sequencer gemaakt en daar al mijn TR-909 drum modules aangehangen: De Poor Man's 909.
Meer informatie is hier te vinden: GitHub - ScharreSoft/The-Poor-Mans-TR909: A poor mans version of the legendary Roland TR909 Drum Machine



Foto2.jpg

Foto12.JPG

PM-909 schematic.png
 
Laatst gewijzigd:
yo, vet!
mooie wood-punk behuizing hoor.
en die perfboard pcbs zien er strak gesoldeerd uit, goed bezig.
 
Dank! Die wood-punk behuizig is maar tijdelijk, voor het uittesten van het prototype. Er komt een definitieve versie met alle bijbehorende potmeters en betere drukknoppen. Dat wordt overigens ook weer een wood-punk behuizig, zoals al mijn brouwsels. :)
 
Nog een paar kleine cosmetische puntjes en dan is die af.
Ooit eens ergens in een ver verleden ook zo een pedaaltje gezien , en ik wilde die een keertje nabouwen.
Electronica is op basis van beproefde ontwerpen en een stuk eigen ontwerp , denk aan multiband overdrive , klon centaur , screamer , stukje top boost.
Geprobeerd om zo weinig mogelijk regelaars met max effect te bouwen. [ de tijd van T.M.K is voorbij ] ;)
Gelijk een D.I xlr uitgang aan de zijkant er in gemaakt met een lundahl transformator .
De ingang zit bovenop , handig is dit natuurlijk niet , maar wel cool .
Achterop de jackuitgang en de standaard 9 volt voedingsingang .

stratoblaster.jpg
 
Nog een paar kleine cosmetische puntjes en dan is die af.
Ooit eens ergens in een ver verleden ook zo een pedaaltje gezien , en ik wilde die een keertje nabouwen.
Electronica is op basis van beproefde ontwerpen en een stuk eigen ontwerp , denk aan multiband overdrive , klon centaur , screamer , stukje top boost.
Geprobeerd om zo weinig mogelijk regelaars met max effect te bouwen. [ de tijd van T.M.K is voorbij ] ;)
Gelijk een D.I xlr uitgang aan de zijkant er in gemaakt met een lundahl transformator .
De ingang zit bovenop , handig is dit natuurlijk niet , maar wel cool .
Achterop de jackuitgang en de standaard 9 volt voedingsingang .

Bekijk bijlage 3820414

erg tof, heb je wat info of links naar schema's voor multiband distortion?
 
erg tof, heb je wat info of links naar schema's voor multiband distortion?

Hier en Hier heb ik wat schema's waar ik ideeën uit haal , maar er staan vele online.
Ik heb me voorgenomen om mijn voorraadje oude componenten hiervoor te gaan gebruiken , zoals vanaf begin jaren 50 transistoren , eerste generatie glas diodes , deze wil ik ook nog ergens in de signaal weg bouwen.
En natuurlijk oude [nos] koolweerstanden.
Grotendeels point to point aansluiten , en pcb waar het echt niet anders kan.
Als je alles moet kopen wordt het wel een erg duur pedaaltje , maar ja ik heb het er toch maar liggen , en nu wordt het toch nog een keer gebruikt.
 
super bedankt.
dat lijkt me wel tof om die oude transistors te proberen. zitten er mischien tussen die heerlijk clippen.
zal mijn pa eens vragen die heeft ook nog allerlij oud spul.
 
vintage fuzz 2022 (Mobile).jpg


Pedaaltje op basis van mijn diy "vintage Fuzz" [Klik hier voor de link]
Beetje met pipo kleurtjes voor een cool uiterlijk ;) gitaristen-bassisten zijn een raar soort volk wat pedaaltjes betreft.
Decal moet nog , dus de belettering onder de knoppen.
Alles weer met echte nos of recyclede elektronica onderdelen .
De knoppen van bovenaf met de klok mee , .. volume ...potmeter met regelbare keuze germanium of silicium diodes ....gain... potmeter met regelbare keuze uit germanium of silicium transistor.
Dus je kunt met deze echt alle kanten op.
De vintage fuzz klinkt ook lekker op synths of een 303 ,wat geluidsvoorbeelden staan gelukkig nog op de thread van toen.
Natuurlijk thru bypass en een rolbeugel als ik eens echt hard ga ;)

Binnenkort ga ik beginnen met een modernere versie van de T.M.K [ too many knobs ] distortion [ [Klik hier voor de link]
Maar dan natuurlijk de "more knobs edition" voor nog meer knoppen ... dit begint bij 6 knoppen , tot zelfs 20 knoppen of meer.
Deze was toen ook redelijk populair op sf , ik weet nog dat we aardig wat pcb hebben zitten etsen en boren.
de T.M.K is voor een distortion erg universeel .. begint bij licht overdrive .. tot bruut distortion .. tot totaal kapot fuzz.
Afijn beetje meer werk dus , en ik heb ook nog wat andere projectjes liggen die nog af moeten.
 
Eerste ontwerp van de T.M.K 2022 [too many knobs - more knobs version ] is alweer klaar .
Nog de belettering boven of onder de knoppen , en dat is het alweer.
Achterop zitten de ingang en de uitgang , 9v ingang en een potmeter voor de bend draaiknop.
Voor diegene die ook interesse hebben om deze zelf te maken , tis niet echt heel moeilijk, verwijs ik naar deze link op s.f
Natuurlijk staan er ook audio voorbeelden van mij en andere leden .
Advies ..... zet je speakers niet te hard ;)

tmk 2022.jpg
 
nou ja afgebouwd. Ik heb mijn Yamaha TX7 gefixt door het +5v psu deel te recappen.
Mijn Soundcraft K1 heb ik een nieuwe voeding voor gemaakt die geen ripple en weinig noise heeft.
Mijn ADL600 preamp zuipt nu 230v ipv 110v. Heb op de ringkern een brug gemaakt.
Afgekeken van een tweede die ik er bij heb die al 230v was.
 
@Hilltree,
Is een Super Oscillo Fuzz (van Lastgasp Art Laboratories) namaken niet een mooi projectje voor jou?
6 schakelaars voor van allerlei smerige combinaties.
 
Bij het opruimen kwam ik een oud pedaaltje van mij tegen , namelijk de valvecaster.
Ooit is door iemand het buisje kapot getikt, en daarna is het ding in een hoek verdwenen.
Ik heb er weer een nieuw ecc82 buisje ingezet, alles intern gecontroleerd en mooi opgepoetst , en hij doet het weer :)
Wat knoppen waren ook weg , dus deze ook vervangen door een mooi passende versie.

Hier staat mijn beschrijving van de valvecaster, maar natuurlijk is er op het internet genoeg hierover te vinden.
Nog steeds makkelijk en goedkoop te maken [voor iemand die schema kan lezen en een soldeerbout kan vasthouden].


20220312_183034.jpg
valvecaster b.jpg
 


Een Eurorack Quad Attenuverter met Offset en een LED die aangeeft of the uitgang positief is (dan licht de LED groen op) of negatief (dan wordt de LED rood).
De ingangen worden aan GND gelegd als er geen plug in de connector steekt, zodat dat kanaal dan als regelbare spanning gever kan functioneren met een uitgangsspanning tussen de 5 volt positief en 5 volt negatief.
 

Attachments

  • 20220328_114617.jpg
    20220328_114617.jpg
    86,4 KB · Bekeken: 132
Back
Top