De ik heb (af)gebouwd in 2022 draad

In de datasheet van de LM324 lees ik dat de ingangs-impedantie 10Mohm//0.1pF bedraagt, dus die verzwakking zal meevallen.

I Stand corrected ;-) Was ik vergeten want, ik zat met een bijvoorbeeld een 741 OpAmp in m'n kop.
 
De eerste GSSL (van totaal 3 waar ik aan begonnen ben) is eindelijk helemaal af en doet het goed! :halleluja

Met veel dank aan maatje @4-Tek voor onmisbare hulp bij het afregelen.

Gyraf v9 PCB en een zelf ontworpen add-on PCB met daarop het CRC voedingsfilter en de "Super Sidechain" filter elementen.

IMG_20220928_144105.jpg
 
Pretty cool!

Vandaag en gisterenavond deze even in elkaar geduwd.
20220928_223033.jpg


Also pretty cool, bedienen is nog wel even studeren, maar hij klinkt gaaf.
In elkaar zetten is nogal weird, dus daar ging wel wat gevloek mee gepaard. De meneer is geen engineer. Goed de handleiding volgen.
 
2022-11-22 15.14.08.jpg


Ik had meteen al een twee fouten gemaakt, 47K op de plek van 4K7, gelukkig had ik het op tijd door. Maar toch weer onnodig geklooi : )
Heerlijke module, Thonk heeft een sale. Jammer alleen van de BTW en invoer en Fedex kosten.
Ik hoop dat Exploding Shed ofzo in EU, Random Source gaat verkopen.
Jammer ook dat RS bijna geen 4U diy meer heeft, die gebouwde module prijzen zijn idioot.
 
Nou ik heb mijn Roland JX307 helemaal uit elkaar gehaald. Keys schoon gemaakt, nieuwe tactile switches erin en het display met een strijkijzer deels gefixed.

Heb ook een AES EBU kabel gemaakt met 2 XLR in en uit bundels. Wat een gedoe, de Yamaha standard zuigt echt met alle aardes aan 1 kant...
Anyhow het werkt!
Nu heb ik 4x stereo digitaal van een Roland XV5080 de Lynx Aurora in via een Rbus converter (AE-7000).

Mijn Dla2a ligt nog te wachten, ook nog 2 spring reverb eurorack modules, 4x TH555 OSC's en 3320 vcfs.......
 
Befaco Instrument interface.
Want die gare doepfer 119 werkt voor geen meter.
ff getest en klinkt erg gied met electrische sigaar en condensor mic.
Alhoewel de voeding niet erg goed is.
had wel een foute weerstand gelukkig opgelost met wat ik nog had liggen.
IMG_20221217_152905.jpg
IMG_20221217_144237.jpg
 
Op de valreep van 2022 heb ik nog de 6 rotary encoders van mijn Waldorf MicroQ vervangen. Het waren non-detented encoders maar degene die ik besteld heb blijken detented te zijn. De detent is eventueel later nog te verwijderen, maar ik probeer het eerst eens mét. Voor parameters waarbij de waarde na iedere klik verspringt werkt dat super. Voor parameters waarbij de waarde na het draaien van een aantal graden aan de knop voelt het gek dat er niets gebeurt ondanks dat je de klikjes voelt. Ik hoop dat het gewoon even wennen is, en anders schroef ik 'm gewoon nog een keer open.

MicroQ 1.jpg
MicroQ 2.jpg


Overigens een flinke K**klus om encoders te desolderen. Ook als je ze eerst van de PCB af knipt is het een heel gedoe om de losse pins uit de gaatjes te krijgen. Ik was van plan om mijn MEK als volgende te doen maar die heeft 57(!) encoders om te vervangen dus daar zie ik nu best tegenop...
 
Een hele tijd geleden heb ik de encoders van mijn microQ schoongemaakt .
Gewoon de encoders laten zitten , de 4 pootjes iets opzij schuiven , en dan haal je zo de as met de contactjes er af.
Met de fiberpen iets opwrijven en met "kontact video spray" schoongemaakt .
Nog geen half uurtje werk .
Volgens mij nog voor de corona pandemie gedaan , en doet het nog steeds goed
 
Een hele tijd geleden heb ik de encoders van mijn microQ schoongemaakt .
Gewoon de encoders laten zitten , de 4 pootjes iets opzij schuiven , en dan haal je zo de as met de contactjes er af.
Met de fiberpen iets opwrijven en met "kontact video spray" schoongemaakt .
Nog geen half uurtje werk .
Volgens mij nog voor de corona pandemie gedaan , en doet het nog steeds goed
Klopt, over die oplossing voor de Waldorfs heb ik ook gelezen, maar ook dat dat bij velen slechts een (zeer) tijdelijke oplossing is gebleken. Super natuurlijk dat het bij jou wel een lange termijn oplossing is. Ik heb ze gewoon willen vervangen om de meest definitieve oplossing te verkrijgen.

Wat de MEK betreft geeft Sequential aan dat het een slechte batch encoders is geweest dus daar heeft schoonmaken sowieso geen zin.
 
MEK.jpg


MEK ook gedaan, 57 encoders, wat een werk. Totaal 7 uur bezig geweest, voornamelijk met het verwijderen van de oude encoders en het leegzuigen van de gaatjes; als er ook maar een klein restje soldeer in blijft zitten krijg je de nieuwe encoders er echt niet in. Resultaat mag er zijn; geen enkele skippende encoder meer.

Nu echt wel weer even klaar met solderen deze winter... :engel:
 


Heb inmiddels een raspberry pi4b gescored en ben gaan prutsen ermee.
De dac audio hat is onderweg van aliexpress (net zo duur maar gratis verzonden) en ik heb al geluid via de koptelefoon uitgang (stoort voor onwijs...)
Ik ben me aan het verdiepen in de .ini file, en ben nu zover dat elk van de 8 instanties elk een eigen midi kanaal heeft.
 
Had je gezien dat er ook een nieuwere versie is?


Wel leuk dat Debian de hoofd distro van RasPi is. Daar ben ik goed thuis in.
 
Nee heb ik niet gezien, maar ik vind de versie die je in het filmpje wat ik plaatste precies goed, omdat ik er een euro rack module van wil maken met een midi ingang, een paar drukknoppen en een klein oled schermpje.
 
Bekijk bijlage 3830779

MEK ook gedaan, 57 encoders, wat een werk. Totaal 7 uur bezig geweest, voornamelijk met het verwijderen van de oude encoders en het leegzuigen van de gaatjes; als er ook maar een klein restje soldeer in blijft zitten krijg je de nieuwe encoders er echt niet in. Resultaat mag er zijn; geen enkele skippende encoder meer.

Nu echt wel weer even klaar met solderen deze winter... :engel:
Ik heb een Roland FA-06 die last heeft van een encoder waarbij die, na het draaien, ook uit zichzelf af en toe nieuwe waardes stuurt. Is een gekend probleem bij de Roland FA-serie. Gelukkig zijn het maar 8 encoders die ik zou moeten vervangen. Maar ik ga ook eens zien of de tip van @Hilltree zou volstaan.
 
Ik heb een Roland FA-06 die last heeft van een encoder waarbij die, na het draaien, ook uit zichzelf af en toe nieuwe waardes stuurt. Is een gekend probleem bij de Roland FA-serie. Gelukkig zijn het maar 8 encoders die ik zou moeten vervangen. Maar ik ga ook eens zien of de tip van @Hilltree zou volstaan.
 
Back
Top