Synthforum Contest 2021: de uitslag

Dat is het hele punt, en daarom houd ik ook niet van muziek als wedstrijd. Wat de een mooi vindt, gruwelt een ander van. Ik negeer zoveel mogelijk het wedstrijd-element en onthoud opmerkingen waar ik wat mee kan. Daar zaten ook dit jaar weer een paar goede tussen ๐Ÿ‘

Daar hoop ik dus iedere keer ik een track post, op. Maar veel opmerkingen krijg ik gewoonlijk niet in tegenstelling tot de jaren 2003-2009. Maar ja, de contest is er nog steeds en dan gokken we daar maar op :).
 
Veel opmerkingen krijg ik gewoonlijk niet in tegenstelling tot de jaren 2003-2009.
Komt wellicht ook dat je destijds alle verbeterpunten ter harte hebt genomen en er steeds minder op aan te merken valt. Misschien moet je volgend jaar gewoon meedoen met een knoertharde dancetrack :)
 
Het is ook maar net wat je uit de reacties haalt en of je de focus legt op het positieve of negatieve.
Als ik de reacties op het stuk van Danny nog eens lees, zijn die eigenlijk bijna allemaal (zeer) positief over de compositie, productie e.d., waarbij wel regelmatig de opmerking wordt gemaakt dat het niet de smaak is van degene die reageert, te braafjes is, of iets in die trant. Ondanks dat wordt de kwaliteit eigenlijk door iedereen wel gezien (gehoord) en dat zegt veel.
 
Het is ook maar net wat je uit de reacties haalt en of je de focus legt op het positieve of negatieve.
Goede opmerking dit ๐Ÿ‘

Een liedje is toch een beetje je kindje, en dan wil je niet horen dat ze saai, voorspelbaar en een beetje saai is. Maar dat kan natuurlijk wel zo zijn. En dat jij dat slissen niet meer hoort, betekent niet dat het er niet is ๐Ÿ˜

Ik denk dat je daar als muzikant ook tegen moet kunnen. Weet wat je kunt en voel je sterk. Maar wijs kritiek ook niet meteen van de hand en slaap er desnoods een nachtje over. Dan kun je het alsnog negeren, of besluiten er wat mee te doen.
 
Gefeliciteerd @Dr van Lansberg ๐Ÿ‘
en iedereen.
Allemaal mooie nummers. Ik heb niet alles geluisterd en niet op iedereen kunnen stemmen maar dat vindt ik heel moeilijk.
Maar ik vond het heel leuk.
 
[..] Ik denk dat je daar als muzikant ook tegen moet kunnen. Weet wat je kunt en voel je sterk [..]

Mee eens. De 'kritiek' die ik overwegend kreeg was "ik ben hier te oud voor", en dat zegt wat mij betreft meer over de luisteraar dan over mijn track 8):D:mega:
 
Het is ook maar net wat je uit de reacties haalt en of je de focus legt op het positieve of negatieve.
Zeker waar en als je daar dingen uithaalt waarmee je verder kan is dat een pluspunt.
Natuurlijk zijn kritieken aan de ene kant gericht op productie enz, zeg maar de technische kant van het verhaal en een deel van de kritiek is ook smaakgericht.

Maar ook dan kan je daar goede tips uithalen want als iemand bijv zegt dat het wat voorspelbaar is terwijl de maker de track als avontuurlijk genoeg ziet dan kan iemand dat puur als smaakverschil zien maar je kan als maker er ook over nadenken en wellicht dat er iets in je compositie verbeterd kan worden?
Het is prima als iemand zelf vind dat het spannend genoeg is maar je kan het ook zien als input voor groei, het is heel persoonlijk hoe je daar mee omgaat natuurlijk.
 
Whaha :D

Maar dus ook oud genoeg om je te betrappen op die Pull Over-rip die erin zat ;)

Blijf vooral die metalgitarist in het bejaardentehuis! :mega:
Touchรฉ :okdan:

(NB die Pull Over sound is een preset uit reFX Nexus, die inderdaad heel origineel 'SQ Pull off' heet...)
 
Als ik toch eentje mag noemen die me qua notitie tegenviel was dat de track van @NicoNoise, ik vond dat een hele hoogstaande track qua compositie en instrumentatie, ik had ingeschat dat die zeker in de de top tien zou komen.
Dank @krautrock1958 , dat heb je met een contest, er is niets van te voorspellen. Ik ben dik tevreden met de 11e plek Hoor, en heb een aantal goeie tips gekregen. Daar doe ik het voor, en natuurlijk de interactie tussen iedereen. Heb veel muziek gehoord die buiten mijn bubble zit maar zeker gaaf is!
 
Dank @krautrock1958 , dat heb je met een contest, er is niets van te voorspellen. Ik ben dik tevreden met de 11e plek Hoor, en heb een aantal goeie tips gekregen. Daar doe ik het voor, en natuurlijk de interactie tussen iedereen. Heb veel muziek gehoord die buiten mijn bubble zit maar zeker gaaf is!
In Olympische termen heb je zelfs nog geen olympisch diploma.Dan heb je gefaald.๐Ÿ˜”
Muziek wedstrijden,pfff,wie heeft ze nodig?๐Ÿฆ
 
Gefeliciteerd aan de winners! Had veel plezier met luisteren bij de contest en het lezen van de verschillende discussies.
Mijn track deelt met iemand anders de laatste plek.
Maar dat geeft niet, want ik heb bewust een track gekozen van mij waar ik niet zo goed wist wat ik ermee moet om feedback te krijgen. En kennelijk was het niet de beste :D
 
Uiteraard proficiat aan de winnaars en speciaal Dr. van Lansberg! Was weer leuk om mee te doen en te luisteren naar alle tracks! Ik heb weer het nodige geleerd!

GRT, RFB
 
Oh ja, en uiteraard dank aan iedereen die mij een stem heeft gegeven... en heeft willen luisteren en suggesties doen!
 
Proficiat winnaars!

Volgend jaar ga ik dus iets ambients inleveren. Daar ben ik beter in thuis ;-)
 
Zeker! Ik ken dat gerucht niet maar de SF Contest '22 kom er gewoon als vanouds (en beter!)... :dj:
 
'Ik stem op u en jij op mij contest'.Wat is de waarde van het nummer nog?
 
Komt er wel een nieuwe contest, dit jaar? Dacht dat ik ergens las dat 2021 wel eens het laatste jaar zou zijn.
Ik doe al 11 jaar achtereen mee aan de 'Eenmalige popquiz' ๐Ÿ˜

'Ik stem op u en jij op mij contest'.Wat is de waarde van het nummer nog?
Haha, dat klinkt ook als vanouds. Muziek is geen wedstrijd, dus waarom je daar druk om maken? Het is een mooi vehikel om je muziek aan meer mensen te laten horen, toch? Dat is althans mijn insteek. Ik houd er ook geen rekening mee bij het insturen van een inzending, hoewel ik inmiddels wel een beetje weet wat wel en niet aanslaat. Zullen we een samenwerking aangaan, of mag dat niet? ๐Ÿ˜„
 
'Ik stem op u en jij op mij contest'.Wat is de waarde van het nummer nog?
De waarde vh nummer is veel belangrijker dan de maker. Als iemand die ik ken een minder nummer maakt, krijgt ie geen stem. Voila
 
Back
Top